اگر می‌خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید، بهترین راه حل آن استفاده از ماسک‌های خانگی که به روشن شدن پوست کمک می‌کنند. به دلیل داشتن مواد معدنی و املاح زیادی که مواد طبیعی دارند، مناسب‌ترین انتخاب برای ماسک‌های خانگی هستند؛ و حتی بهتر از ماسک‌هایی که در بازار موجودهستند، عمل می‌کنند.

ما در این متن چند نوع از ماسک روشن کننده پوست طبیعی را معرفی می‌کنیم. دقت داشته باشید قبل از استفاده از هرگونه ماسکی اول آن را بر روی قسمتی از بازو امتحان کنید، تا اگر حساسیتی به وجود آمد، از آن ماسک استفاده نکنید.

 1

1. ماسک ماست برای روشن شدن پوست

 

ماست که از مشتقات شیر به حساب می‌آید؛ پر از مواد معدنی مفید برای پوست است و بدلیل داشتن اسید لاکتیک روشن کننده پوست هم هست.

ماست را به چند روش می‌توان روی پوست استفاده کرد.

1. ماست را به تنهایی رو پوست زده و خوب ماساژ دهید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بر روی پوستتان بماند سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک را میتوانید روزانه و یا تا 3بار درهفته استفاده کنید؛ تا نتیجه مطلوبی بگیرید، و شاهد تغییرات پوست خود باشید.

2. ماست را با عسل مخلوط کنید و آن را به صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 10 تا15 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک روشن کننده و نرم کننده  بسیار خوبی برای پوست است.

 2

2. ماسک پرتقال برای روشن شدن پوست

 

پرتقال با داشتن ویتامین سی منبع بزرگی برای روشن شدن پوست و انعطاف پذیری پوست است. این میوه پر از ویتامین روشن کننده پوست قوی است. برای شفافیت و روشن شدن پوست از پرتقال به چند صورت می‌شود استفاده کرد.

دوقاشق آب پرتقال را با مقداری زردچوبه مخلوط کنید. این مخلوط را می‌توان برای کل بدن و صورت استفاده کرد. باید این مخلوط را به مدت 20 تا30 دقیقه بر روی پوست نگهدارید؛ سپس با آب ولرم شستشو دهید و نتیجه روشن شدن پوست خود را ببینید.

پوست خشک شده پرتقال را آسیاب کنید و با ماست مخلوط کنید. این ماده خمیری مانند را روی پوست بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. اما مراقب باشید این محلول بخاطر سرشار بودن از ویتامین سی شاید موجب جوش روی صورت شود. البته بر روی پوستهای حساس از این ماسک برای بهبود لک های صورت بسیار مفید است.

3. آرد نخود برای روشن شدن پوست

 

اگر تمایل دارید نتیجه سریعی برای روشن شدن پوست خود بگیرید از آرد نخود استفاده کنید. نخود بسیار مغذی از املاح معدنی و روشن کننده سریع پوست است.

مقداری نخود را آسیاب کنید و به صورت آرد دربیاورید. سپس با کمی گلاب و ماست به پوست خود بزنید. این ماسک را تا جایی که بر روی پوست خشک شود بر روی پوست خود نگه دارید سپس  آن را بشویید.

4. ماسک عسل برای روشن شدن پوست

 

عسل ماده مغذی است که به روشن شدن پوست بسیار کمک می‌کند. همچنین پوست‌هایی که بر اثر آفتاب سوخته یا خشک شدند را ترمیم می‌کند.

برای داشتن پوستی شفاف به وسیله عسل چند نوع ماسک وجود دارد.

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر بادام روی حرارت ملایم مخلوط کنید تا جایی که عسل روان شود سپس پس از کمی سرد شدن آن رابر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. مراقب باشید که لایه نازکی از این ماسک را روی صورت خود بگذارید و سپس آن را بشویید.

یک قاشق غذاخوری عسل را با کمی آبلیمو و جو دوسر مخلوط کنید و به آرامی روی پوست در مناطقی که می‌خواهید روشن تر شوند بمالید. سپس پس از 15 دقیقه با آب ولرم به ارامی شستشو دهید. چون جو دوسر لایه بردار طبیعی است و باید به آرامی از روی پوست برداشته شود.

یکی از ماسک‌هایی که به روشن کننده پوست معروف است، ماسک عسل و آلوورا است.

مقداری ژل آلوورا تازه را با عسل مخلوط کنید و روی پوست خود ماساژ دهید سپس بعد 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. آلوورا بخاطر خاصیت التیام بخشی که دارد پوست را نرم وشفاف نشان میدهد و مناسب انواع پوست است. و دارای آنتی اکسیدان بالایی نیز هست.

5. روغن ویتامین e برای روشن شدن پوست

 

روغن ویتامین e در سلامت پوست با داشتن آنتی اکسیدان اهمیت بسیاری دارد. این روغن به درخشندگی و روشن شدن پوست کمک می‌کند.

یکی از ماسک‌هایی که میتوان با روغن ویتامین e تهیه کرد. مخلوط روغن زیتون با روغن ویتامین e است.

1 عدد کپسول ویتامین e و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را باهم مخلوط میکنیم، سپس روی پوست خود ماساژ میدهیم و اجازه میدهید تا جذب شود سپس پوست را با آب ولرم شستشو می‌دهید.

این ماسک را می‌توانید 3 بار در هفته استفاده کنید. شما میتوانید روغن ویتامین e را با تمام ماسک‌هایی که در خانه تهیه شده استفاده کنید.

6. ژل آلوورا روشن کننده پوست

 

آلوورا میتواند هایپرپیگمانتاسیون یا تجمع رنگدانه ها را کاهش میدهد و رنگ اصلی پوست شما را برگرداند. آلوورا با تاثیر خنک کنندگی و کاهش التهاب پوست یکی از منابع غنی ترمیم پوست به حساب می‌آید.

برای داشتن پوستی سفید و شفاف ماسک آلوورا یکی از بهترین ماسک ها است. ژل آلوورا را می‌توانید به تنهایی یا با مخلوط کردن آن با موادی مانند عسل و آبلیمو  ترکیب کنید و به صورت ماسک بر روی پوست استفاده کنید.

7. ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست

 

زرد چوبه بدلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان به جوانسازی و روشن کنندگی پوست کمک می‌کند. برای روشن شدن پوست، یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با کمی عسل و آبلیمو ترکیب کنید و به صورت ماسک بر روی پوست بگذارید، و پس از 15 دقیقه شستشو دهید. یا می‌توانید زردچوبه را با کمی ژل آلوورا ترکیب کنید و به صورت ماسک استفاده کنید.

3

کلام آخر:

برای روشن شدن پوست از ماسک‌های خانگی بیشتر استفاده کنید چون ماسک‌هایی که کارخانه‌ها تولید می‌کنند، ممکن است مواد شیمیایی در آن وجود داشته باشد، که حساسیت در پوست شما ایجاد کند و به پوست آسیب برساند. ماسک‌های خانگی مطمئن‌تر و ایمن‌تر هستند. برای انواع ماسک‌ها با انواع کاربردها از متخصصین پوست هم می‌توان کمک گرفت. انواع مختلفی از ماسک خانگی برای روشن شدن پوست وجود دارد، که ما در این متن به چند مورد آن اشاره کردیم.

-