برای آن که بتوانید رنگ موی دلخواه را با سایه های رنگ مورد نظر خود داشته باشید، لازم است که با یک فرمول مناسب مانند ترکیب رنگ مو طلایی بلوطی ، آن را امتحان کنید. این به شما امکان می دهد با مخلوط کردن دو یا چند رنگ، نتیجه نهایی مطلوبی را به دست آورید تا رنگ سفارشی طراحی شده برای مو و رنگ پوست شما ایجاد شود.

قوانین ترکیب رنگ

نکته ای که باید در ابتدا در نظر داشته باشید این است که لازم است تا رنگ ها را بسیار نزدیک به موی طبیعی خود نگه دارید. برای افزودن بازتاب می توانید رنگهای سرد یا گرم را با رنگ طبیعی ترکیب کنید. ضمن آنکه همواره ابتدا رنگ طبیعی را انتخاب کنید تا مشخص شود می خواهید چقدر روشن یا تیره شود. رنگهای سرد و گرم را با هم مخلوط نکنید. آنها با یکدیگر هماهنگی نخواهند داشت.چگونه رنگ خود را بسازیم؟

 

برای آن که بتوانید یک ترکیب رنگ مو طلایی بلوطی خوب و حرفه ای داشته باشید، لازم است که ابتدا نحوه ترکیب رنگ ها و قواعد آن را در نظر داشته باشید. در مرحله نخست، رنگ اصلی را انتخاب کنید که تعیین می کند رنگ موی شما چقدر روشن یا تیره است. توصیه می کنیم از سایه طبیعی استفاده کنید.

سپس رنگ ترکیب خود را با پرسیدن این که از رنگ موهای خود چه چیز دیگری می خواهید، انتخاب کنید. اگر رنگ شما کسل کننده است ، یک سایه گرم، موها و چهره شما را جوان می کند. اگر به دنبال یک رنگ پر جنب و جوش مانند مسی بوده اید، مخلوط کردن آن با یک رنگ طبیعی باعث رقیق شدن آن می شود در حالی که هنوز رنگی شاداب و درخشان به شما می بخشد.

ضمن آن که یک رنگ سرد با رنگ خاکستری یا بژ رنگ موی شما را براق تر و کرمی تر می کند. سپس با توجه به ترکیب رنگ مو طلایی بلوطی و راهنماهایی که ارائه می شود، می توانید برای تهیه رنگ مورد نظر خود اقدام کنید. هنگامی که می خواهید از هر رنگ تاثیر یکسانی داشته باشد از نسبت 1/2 در هر رنگ استفاده کنید.

1

 

ترکیب های جذاب رنگ مو

اما وقتی می خواهید یک رنگ غالب تر باشد از 3/4 و 1/4 استفاده کنید. این نمونه ها را امتحان کنید. می توانید از نسبت 1/2 از رنگ بلوند طلایی 7.3 و 9.3 بلوند طلایی روشن استفاده کنید. در صورتی که 7.3 بلوند طلایی را بیش از حد تیره اما 9.3 بلوند طلایی روشن را زیاد روشن می بینید، نیمی از هر رنگ را مخلوط کنید تا بین بلوند طلایی 8.3 روشن ایجاد شود.

همچنین می توانید از نسبت 3/4 برای  بلوند 7 متوسط و 1/4 بلوند 7.1 خاکستری استفاده کنید. اگر سبکی بلوند خود را دوست دارید اما آن را خیلی گرم می دانید ، افزودن یک قطره خاکستری باعث می شود بلوند شما خوش رنگ شود در حالی که آن را در همان سبک نگه می دارید.

یافتن تعادل ترکیب رنگ مو طلایی بلوطی

یکی از جذابیت هایی که ترکیب رنگ مو برای بسیاری از افراد دارد، این است که می تواند تفاوت مشخصی را در رنگ های یکنواخت مو داشته و ظاهری متفاوت را ایجاد کند. برای داشتن این نوع از رنگ ها و یافتن تعادل ترکیب رنگ مو طلایی بلوطی ، لازم است که موهای شما دارای پایه دکلره شش یا هفت باشد.

سپس برای انتخاب رنگها، می توانید برای حجم اصلی موهای خود از رنگ طلایی 7/3 استفاده کنید و از رنگ موی بلوطی 5/4 نیز در اندازه نیمی از حجم اصلی رنگ اصلی به کار ببرید. سپس رنگ ماهگونی 5/5 را نیز به آن افزوده و در  نهایت اکسیدان شش را به آن اضافه نموده و در حالی که موهای شما دارای نم کمی است، آن را روی موهای خود اجرا کرده و به رنگ مورد نظر خود دست یابید.

در نظر داشته باشید که مطابق با نوع جنس موها، این ترکیب رنگ مو طلایی بلوطی ، لازم است که بین پانزده تا بیست دقیقه روی موهای شما مانده و سپس شسته شود. یکی از عواملی که می تواند ثبات و درخشندگی موهای شما را بیشتر کند این است که به جای شامپو از نرم کننده مناسبی استفاده کنید. ضمن آنکه استفاده از ماسک مو پس از شستشوی مو در حمام، می تواند در این موضوع، کمک موثری داشته و موهایی نرم و صاف را برای شما به ارمغان آورد.

 

عوامل موثر در ترکیب رنگ مو طلایی بلوطی

هنگامی که از شامپو پس از رنگ استفاده می کنید، شرایطی را ایجاد می کنید تا جذب کمتری از رنگ در موها ایجاد شده و دوام آن کاهش یابد. استفاده از روغن های گیاهی می تواند در ایجاد سلامت بالاتر موهای رنگ شده به شما کمک نموده و از خشکی آن ها ممانعت بعمل آورد.

-