با مراقبت مناسب و کمی خلاقیت، می توانید موهای رنگ شده خود را براق و درخشان نگه دارید. به طور معمول هفتاد درصد از زنان در سراسر دنیا، موهای خود را رنگ می کنند. متخصصان برای محافظت از رنگ مو و زیبا نگاه داشتن آنها، نکاتی را برای مراقبت از موهای رنگ شده و تثبیت رنگ و مش مو ارائه می دهند. این را باید در نظر داشت که رنگ موی ماندگار، به حالت خوب موها بستگی دارد. رنگ مو می تواند باعث وز شدن موها شود که باعث می شود رطوبت به راحتی جذب و آزاد شود. این می تواند هر بار که موهای شما خیس می شود، باعث از بین رفتن مولکول های رنگ شود.

1

راه های ثابت نگه داشتن رنگ مو

استفاده از رنگ مو با کیفیت و حالت دهنده مناسب

هنگام رنگ آمیزی موهای خود ، بخواهید از رنگ موی حرفه ای با ویژگی های حالت دهنده استفاده کند که در هفته ها همچنان حالت مو را حفظ کرده و باعث تثبیت رنگ و مش مو شود. رنگ مو با روغن های طبیعی به حفظ رطوبت موهای رنگ شده کمک کرده و ظاهری موها براق و سالم به نظر می رساند. رنگ مو بدون آمونیاک یکی دیگر از گزینه های حرفه ای عالی است که موها را با حالت مناسب درمان می کند.

 

رنگ پریدگی برخی از رنگ ها

رنگ موهای قرمز به دلیل داشتن مولکول های بزرگ تر ، سریعتر محو می شوند. اندازه مولکول، نفوذ عمیق رنگهای قرمز به موها را دشوارتر می کند، بنابراین سریعتر کمرنگ می شوند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ قرمز ، حتماً از آرایشگر خود بخواهید از رنگ مو استفاده کند که نتایج رنگ با کیفیت بالا را با حداقل فشار بر کوتیکول مو داشته باشد.

استفاده کمتر شامپو برای تثبیت رنگ و مش مو

برای تثبیت رنگ و مش مو و جلوگیری از کمرنگ شدن رنگ ها هنگام شستشوی موها، لازم است که در ابتدا آن ها را کمتر شستشو دهید. برای حفظ روغن های طبیعی که به حالت موهای رنگ شده شما کمک می کند، فقط دو یا سه بار در هفته شامپو بزنید. این کار به ماندگاری بیشتر رنگ شما کمک می کند و به حفظ سلامت موهای رنگ شده کمک می کند. همچنین برای کمک به شادابی موهای رنگ شده، ریشه موهای خود را با شامپوی خشک آغشته کنید تا روغن جذب شود.

زمان مناسب برای شستشوی موی رنگ شده

برای تثبیت رنگ و مش مو ، وقتی موهای خود را رنگ می کنید، حداقل 48 ساعت برای شامپو کردن صبر کنید. اگر می توانید سه یا چهار روز برای شامپو زدن توقف کنید، حتی بهتر است. این کار زمان زیادی برای تنظیم رنگ می دهد. در این روزهای توقف شستشوی با شامپو ، از کلاه دوش استفاده کنید تا موهای رنگ شده در حین دوش گرفتن خیس نشوند، زیرا این می تواند باعث از بین رفتن رنگ شود.

 

استفاده از دمای آب کم برای تثبیت رنگ و مش مو

وقتی شامپو می زنید، از دمای آب ولرم یا سردتر استفاده کنید. آب داغ سریعتر موها را کم رنگ می کند و رنگ را از بین می برد. این کار باعث باز شدن سطح تار مو شده و مولکول های رنگ را خارج می کند. می توانید شامپو را کنار بگذارید و گاهی اوقات از نرم کننده فقط روی موهای رنگ شده استفاده کنید.

در صورت امکان، از نرم کننده و مرطوب کننده فقط برای موهای رنگ شده خود استفاده کنید. شامپو می تواند بیشتر از نرم کننده ، رنگ موها را از بین ببرد. برای تثبیت رنگ و مش مو، هنگام شامپو زدن ، هربار موهای رنگ شده خود را با نرم کننده محافظ رنگ حالت دهید. موهای نرم به رنگ شما کمک می کند تا درخشان تر و یکدست تر به نظر برسد.

 

محصول مناسب برای موهای رنگ شده

آنچه روی موهای خود می گذارید ، در طول عمر رنگ و سلامت طولانی مدت موهای شما تفاوت ایجاد می کند. موهای رنگ شده نیاز به توجه خاصی دارند، بنابراین از محصولات معتبر و مخصوص موهای رنگ شده استفاده  کنید. استفاده از شامپوها و نرم کننده های محافظ رنگ، روی موهای رنگ شده می تواند به محافظت از رنگ و درخشندگی و حجم آن کمک کند.

توصیه می شود که از بهترین شامپو برای موهای رنگ شده استفاده کنید. استفاده از شامپو خوب به ماندگاری بیشتر رنگ شما کمک می کند و به حفظ سلامت موهای شما کمک می کند. سولفات ها می توانند رنگ موها را از بین ببرند، بنابراین برای تثبیت رنگ و مش مو ، به دنبال شامپوی بدون سولفات باشید. سولفات ها حاوی نمک هستند که رطوبت را از بین می برد و از دست دادن رطوبت یکی از عوامل اصلی کم رنگ شدن است.

همچنین شامپوهای شفاف کننده می توانند رنگ موها را از بین ببرند. زیرا حاوی میزان زیادی مواد شوینده به منظور پاکسازی عمیق و از بین بردن آلودگی ها و محصولات آرایش مو هستند، بنابراین از آنها استفاده نکنید.

-