اگر موهای شما رنگ نمی گیرد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دلیل آن را بیابید. دلایل رنگ نگرفتن موها می تواند متفاوت باشد. این احتمال وجود دارد رنگی که انتخاب کرده اید، مناسب نیست. یا آنکه مدت زمان مناسب رنگ را در موهای خود باقی نگذاشته اید. در نظر داشته باشید که لازم است هنگام تهیه رنگ مو، به تاریخ ماندگاری آن به خوبی دقت کنید. از سویی دیگر، ممکن است که موهای شما به این فرآیندها عادت نکرده یا بسیار پرپشت هستند و یا آنکه آنها سوخته یا به شدت خشک شده اند.

1

 

راه حل های مناسب

تمامی مسائل مطرح شده، راه حل هایی دارند، پس نگران نباشید. در این جا در خواهید یافت که چرا رنگ به موهای شما نرسیده است و اینکه چگونه این روند را اصلاح کنید. هنگامی که هدف نهایی شما این است که دوباره موهای خود را رنگ کنید، بنابراین لازم است بدانید که چه زمانی می توانید این کار را انجام دهید و از دلایل رنگ نگرفتن موها به خوبی آگاه شوید.

شما اغلب رنگ‌های جذابی را در فضای مجازی می‌بینید و دوست دارید چنین رنگی در موهایتان داشته باشید. اما آیا می دانید که آیا واقعاً می توانید آن رنگ را دریافت کنید؟ رنگ پایه موهای شما، در زمان انتخاب رنگ جدید بسیار مهم است. زیرا این چیزی است که تعیین می کند موهای شما رنگ جدید را جذب کند یا خیر.

 اگر رنگ پایه تیره دارید، موهای شما تیره می ماند حتی اگر از روشن ترین رنگ را استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر موهای قهوه ای تیره سطح 3 دارید و از بلوند 9 روشن روی آن استفاده می کنید، تفاوتی نمی بینید. موهای شما همچنان تیره خواهد بود و این خود یکی از دلایل رنگ نگرفتن موها است.

رفع دلایل رنگ نگرفتن موها

اکنون، خواهیم گفت که چگونه می توانید آن را رفع کنید. برای اینکه بتوانید رنگ مناسب را روی موهای خود داشته باشید، باید سایه هایی را انتخاب کنید که به هم نزدیکتر باشند. به عنوان مثال، اگر موهای قهوه ای تیره 3 دارید، می توانید از رنگ قهوه ای متوسط ​​5 استفاده کنید.

 حداکثر تعداد سایه هایی که می توانید موهای خود را روشن کنید و همچنان بتوانید تفاوت را ببینید 2 است. بنابراین، شماره رنگ پایه خود را بگیرید و 2 را به آن اضافه کنید. اگر این کار را انجام دهید، همیشه می توانید تفاوت را ببینید. عدم انتخاب رنگ مناسب رایج ترین دلایل رنگ نگرفتن موها می باشد.

 

زمان مناسب برای اصلاح رنگ موها

برای آن که بتوانید اصلاح مناسبی را روی رنگ های خود داشته باشید، در صورتی که به قانون دو سایه احترام می گذارید، می توانید بلافاصله دوباره موهای خود را رنگ کنید. 

همچنین در نظر نگرفتن مدت زمان مناسب، برای نگهداشتن رنگ روی موها نیز می تواند دلایل رنگ نگرفتن موها باشد. برخی از افراد، وقتی از رنگ روی موهای خود استفاده می کنند و تغییری را در رنگ موهای خود را دیده اند، موهای خود را آبکشی می کنند. این در حالی است که باید دقیقا، مطابق با دستورالعمل رنگ عمل کرده و مدت زمان ماندگاری رنگ روی مو را رعایت نمود. توجه داشته باشید که می توانید برای انجام یک رنگ آمیزی اصولی، آن را به کارشناسان شیبا بسپارید.

-