لباسی را انتخاب کنیدکه به شما اعتماد به نفس می دهدوچیزی رابپوشید که بهترین احساس رابه شما منتقل می کند.اگردر لباسی که پوشیده ایداحساس راحتی نکنید،کاملا به چشم خواهد آمد.          

تریسی ریس،طراح مد

برخی از عوامل اثرگذار در انتخاب پوشاک عبارتند از محل زندگی ،علایق ،محل کار،روابط اجتماعی ورنگ ها وسبک هایی که مناسب تیپ بدنی شما هستند.با کنار هم قرار دادن این عوامل می توانیدسبک شخصی خود را به وجود آورید.اگر به لباسهای مدل های زیبای یک مجله مد نگاهی بیندازید شاید با خود بیندیشید :اینها اصلا با طرز لباس پوشیدن من جور نیست.لباسی که می پوشید چیزهای زیادی رادر مورد شما آشکار می کند.به همین دلیل انتخاب روزانه لباس بسیار مشکل است.اگر فرض کنید لباسهایی که می پوشید نشان دهنده شخصت شماست، پس انتخاب های هر روزتان بخشی از شخصیت شما را به دیگران نشان می دهد.این انتخاب ها در واقع می توانندبر حال شما در بقیه روز تاثیرگذار باشند،بنابر این هر روز صبح که لباس می پوشید احساس خود را آشکار می کنید،جنبه ای از شخصیتتان را نشان می دهید وخود را برای روزی که در پیش دارید آماده می کنید.لباس شما دلیل اعتمادبه نفس ونشانگر شخصیتتان است.ممکن است تعاریف بسیاری از مفهوم مدروز بودن بیابید. هنگامی که درباره سبک شخصی سخن می گوییم منظور این نیست که لباسهایتان باید طبق آخرین طرح های مجله ووگ باشد بلکه منظورم این است که لباستان باید بازتابی از شما وشخصیتتان باشد.

22

ظاهر شما بازتابی از احساسات درون شماست. آیا اعتماد به نفس بالایی دارید یا خجالتی هستید؟ میل دارید چرت بزنید یا به خواب احتیاج دارید؟ می توانید با هر جور چالشی مواجه شوید یا در پی هر بهانه ای هستید تا پشت میز کار خود پنهان شوید.

ظاهر شما بر نگرش،تصمیمات وبرنامه هایی که اتخاذ می کنید تاثیرگذار است.هیچ گاه نمی دانید روزتان را چگونه سپری خواهید کرد،پس باید آمادگی مواجهه با هر موقعیتی را داشته باشید.اگر صبح خانه را با لباس هایی معمولی ترک کنید،کمتر تمایل دارید که دعوتی ناگهانی برای صرف نوشیدنی یا شام پس از کار را بپذیرید.لزومی ندارد همواره لباس رسمی مهمانی به تن داشته باشید،ولی اگر شیک وعالی به نظر برسید ولباستان به شما اعتماد به نفس بدهد بیشتر تمایل خواهید داشت دعوت یک دوست را بپذیرید.

ظاهر شماواحساسی که به خود دارید بر اعتماد به نفستان تاثیر می گذلرد.یکی از جذاب ترین وفریبنده ترین دارایی های یک زن یا مرد اعتماد به نفس است.شما می خواهید همواره شگفت انگیز به نظر برسید،زیرا باید همیشه مانند همان انسان معرکه ای که هستید به نظر برسید.هنگامی با اندیشه (من فوق العاده ام ) وارد جایی می شوید دیگران نیز دقیقا همین اندیشه وحس را در مورد شما خواهند داشت.

عواملی که در ایجاد پوشش موفق تاثیرگزار است

اهمیت دادن به شخصیت خودتان :اگر هنگامی که بیرون می روید احساس راحتی داشته باشید بر اعتماد به نفستان افزوده خواهد شد. این کار بسیار جالب است وبه شما این امکان را می دهد که با انواع زیورآلات ،کفش ،دستمال گردن وکیف سبک خاص خود را به وجودآورید. از این گذشته آزادید چیزهایی را بخرید وبپوشید که فقط وفقط منحصر به شخص خودتان است .

انتخاب لباس متناسب با شخصیت خود: شما باید در لباسی که می پوشید احساس راحتی کنید.سبک شما بازتابی از شخصیتتان است.تجربه کردن بسیار عالی است،بخصوص وقتی در حال به وجود آوردن سبک خود هستید.داشتن اعتماد به نفس ونشان دادن هویت واقعی خود نیز اهمیت بسزایی دارد.ابتدا بدانیدچه جورلباسی مناسب شما وتیپ بدنی تان است،آنگاه کمد خود را بر این اساس پر کنید.

استفاده از لباس برای نشان دادن تصویر دلخواهتان :هنگام ایجاد سبک خود نه تنها شخصیتتان را منعکس می کنید،بلکه بر تصویر دلخواهی که خود در ذهن دارید نیز متمرکز می شوید.هرچند گمان می کنیدکه همواره باید در منطقه ای امن خود باقی بمانید،گاهی نیز می توانید از مرز محدودیت ها بگذرید ونوآوری کنید.

لباسهایتان را با هم هماهنگ کنید:یادتان باشد هماهنگی به این معنا نیست که تمام لباس هایی که بر تن داریدباید کاملا با هم جورباشند.راستش را بخواهید خانم هایی که لباس هایشان را ست می کنند بیشتر از کارشناس مد،به قربانیان مد می مانند.در واقع باید تصویری کلی از خود بسازید که هر فردی با دیدن شما بداند انتخاب لباس کاملا درستی داشته اید.

بازتاب دهنده حالات روحی مختلف :برای بازتاب هر حالت روحی به لباس های خاصی نیاز دارید.هنگامی که به خرید می روید با خود فکر کنید که یک لباس یا اکسسوری خاص چگونه می تواند در ابراز وجود به شما کمک کند.

از لحاظ ظاهری وبه معنای واقعی کاملا برازنده باشد:شاید پیدا کردن لباس هایی که از هر نظر برازنده باشند،مشکل به نظر برسد ولی این گونه به موضوع بیندیشید از آنجا که چیزهای زیادی وجود دارد وشما می توانید آزادانه از میان آن ها انتخاب کنید،متمایز کردن خود از دیگران کمی آسان تر می شود.

-