کتاب هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی:

این کتاب که نوشته مهرآسا غیبی می باشد در سال 1385 از انتشارات هیرمند چاپ شد. کتاب مذکور یک مرجع کامل و رسمی برای طراحان لباس می باشد تا هر آنچه که در مورد مد و فشن نیاز دارند را بیاموزند. باید در نظر داشته باشید که این کتاب شامل 13 بخش می باشد. در هفت قسمت اول پیرامون پوشاک در عصر باستان توضیحات کامل ارائه شده است. با بررسی این قسمت ها متوجه خواهید شد که پوشاک اقوام مختلف به چه نحوی بوده و در هر دوره مردم چه پوشاکی بر تن می نمودند. افرادی که به کار طراحی لباس علاقه دارند، باید حتما در خصوص تاریخ لباس و هویت ملی کشور اطلاع داشته باشند تا یک لباس خوب ارائه دهند.

11

–       ART PRINCIPLES IN CLOTHING

از دیگر کتاب هایی که یک طراح لباس باید بخواند، می توان به کتاب اصول هنر در طراحی لباس اشاره نمود. نویسنده این کتاب پانکاوسکی می باشد که توسط احسان کوثری نیا ترجمه شده است. این کتاب را می توان به عنوان یک راهنمای برای افراد تازه کار در نظر گرفت که مهارت ها و اطلاعات کاربردی از دنیای مد ارائه می دهد. در این کتاب 9 بخشی، ابتدای هر فصل یک سوال مطرح می شود که در طول فصل تلاش می شود به آن پاسخ داده شود. مواردی چون رنگ، تناسب، نوع بافت و ساختار هر نوع پارچه را می توانید در این کتاب مطالعه نمایید. افراد می توانند با این کتاب اصول هنری طراحی لباس را بیاموزند.

–       Atlas of Fashion Designers

اطلس طراحان مد و لباس نوشته لورا الیزا می باشد که در سال 2008 نگارش گردید. کتاب مذکور توسط غلامحسین اعرابی به فارسی برگردانده شد. در این کتاب خلاقیت استایلیست ها از کشورهای مختلف بیان می شود. کتاب مذکور شامل ایده ها و طرح های کارآفرینان مطرح می باشد. در واقع می توان بیان نمود که یک دیدگاه ترکیبی دارد. هدف اصلی نویسنده این موضوع است که مدل های مختلف روز نمایش داده شوند تا شاهد نوگرایی باشیم.

–        کتاب پانک:

پانک یکی دیگر از کتاب هایی که یک طراح لباس باید بخواند، می باشد که در آن پیرامون سبک پنک توضیحات لازم ارائه شده است. کتاب مذکور در سال 1970 به بازار ارائه شد و ترفند های مهم آن دوره را نشان می دهد. افرادی که به حوزه استایلینگ علاقه دارند باید حتما کتاب مذکور را مطالعه نمایند.

–       The Little Black Jacket

کتاب فوق نیز از دیگر کتاب های معروف در حوزه مد و فشن می باشد. با بررسی این کتاب متوجه می شوید که انواع طرح های شانل در آن به طور کامل شرح داده شده اند. بسیاری از علاقه مندان به مد و فشن، کتاب فوق را یک نوع ماجراجویی می دانند که طرح های مختلف از استایل ها را مورد بررسی قرار می دهد.

–        Stylist: The Interpreters of Fashion

کتاب استایلیست یکی دیگر از کتاب های معروف در حوزه مد و فشن می باشد. این کتاب یکی از نمونه های عالی کتاب های مد و فشن است که اطلاعات تخصصی در خصوص انواع پارچه ها را ارائه می دهد. در این کتاب برخی از پژوهش های میدانی نیز بیان شده اند که همگی دارای مراحل خلق ایده می باشند. در خصوص بحث استایلینگ باید این موضوع را در نظر داشته باشید که داخل کتاب مذکور تعابیر چالش برانگیزی وجود دارد که شیوه های نوین را می آموزد. این کتاب را می توان یک فرهنگ نامه بصری از دنیای مد دانست که اطلاعات کامل و جامعی در اختیار افراد قرار می دهد.

کتاب هایی که یک طراح لباس باید بخواند چه ویژگی هایی دارد؟

کتاب هایی که یک طراح لباس باید بخواند در دسته های متفاوتی طبقه بندی می شوند. در گام اول شما باید بررسی نمایید که به چه حوزه ای در صنعت پوشاک علاقه مند می باشید. طراحی الگو، نازک دوزی، کلفت دوزی،  پارچه سازی، مد و فشن از جمله دسته هایی می باشند که در این صنعت وجود دارند و مورد توجه علاقه مندان می باشند. در همین راستا لازم است تا بر اساس علاقه خود از کتاب های مرجع بهره ببرید. در نظر داشته باشید که امروزه مد و فشن با سرعت زیادی در حال رشد است لذا کتاب های این حوزه پرفروش تر می باشند.

-