همه علاقه مندان به دنیای طراحی لباس و مد، می دانند که برای ورود به این زمینه کاری باید آزمون طراحی لباس فنی و حرفه ای را بگذرانند. بعد از دریافت این مدرک معتبر در 186 کشور دنیا، می توانید فعالیت حرفه ای خود را در این زمینه رشد دهید. آزمون طراحی لباس در مجموعه فنی و حرفه ای که در سراسر ایران دارای شعبه است، به دو شکل عملی و کتبی صورت می پذیرد. در این حالت سازمان فنی و حرفه ای در مجموع از 100 امتیاز با توجه به نحوه پاسخگویی به سوالات و با توجه به نمونه کار ارائه شده، امتیازی را برای شما اعمال خواهد کرد. اگر امتیاز دریافتی شما از دو امتحان انجام شده، در مجموع از 70 بیشتر باشد، می توانید مدرک مورد نظر را دریافت نمایید. به همین دلیل در زمان انجام آزمون به نمونه سوالات امتحانی طراحی لباس و نحوه برگزاری آزمون دقت فراوانی داشته باشید.

17

پله پله تا دریافت مدرک فنی و حرفه ای

برای آنکه بتوانید آزمون طراحی لباس فنی و حرفه ای را قبول شوید، بهتر است چند نکته را تمرین نمایید. در این حالت پله پله می توانید تا موفقیت پیش بروید. در ابتدای امر شما باید چندین ماه در موسسه های آموزشی معتبر از نظر فنی و حرفه ای به گذراندن دوره آموزشی مد نظر بپردازید. بعد از آن موسسه، شما را به مرکز فنی و حرفه ای در زمانی خاصی برای امتحان معرفی خواهد کرد. در آزمون ابتدایی که آزمون کتبی است، از شما تعداد 20 سوال پرسیده خواهد شد. شما باید سوالات را با دقت و به شیوه ای درست پاسخ دهید. بعد از آزمون کتبی نوبت به آزمون عملی میرسد. از شما درخواست می شود تا نمونه کاری را در این آزمون آماده نمایید. شما باید با تبحر خود در زمینه طراحی و در مدت زمان کوتاهی بهترین نمونه لباس را در این بخش طراحی نمایید.

 

نمونه سوالات امتحانی طراحی لباس کدامند؟

اگر برای آزمون طراحی لباس فنی و حرفه ای خود را آماده می کنید، بهتر است نمونه سوالات امتحان طراحی لباس را نیز مطالعه کنید. در این حالت خود را برای ابتدایی ترین مرحله آماده نموده اید. اگر در ابتدایی ترین قسمت آزمون بتوانید تمام امتیاز مربوطه را دریافت نمایید، قطعا می توانید در مرحله بعد نیز به بهترین شکل ممکن عمل کنید. از مهمترین نمونه سوالات آزمون طراحی لباس فنی و حرفه ای می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. بهترین نمونه یقه برای لباس های رسمی و اداری کدام یقه است؟ یقه های چینی
  2. کدام نمونه از دامن را باید تا میان زانو و ساق پا طراحی کرد؟ دامن های میدی
  3. استفاده از چه نمونه آسینی شانه را بزرگتر از حد معمول خود نشان می دهد؟ آستین های پفکی
  4. بر چه اساسی باید پیلی های عمودی موجود در لباس را طراحی کرد؟ بر اساس خط مرکزی موجود در جلوی لباس

نه تنها این نمونه سوالات امتحانی طراحی لباس بلکه سوالات متعدد دیگر را نیز می توانید بررسی کنید و خود را برای آزمون طراحی لباس فنی و حرفه ای آماده نمایید. در این حالت می توانید به بهترین شکل ممکن عمل نمایید و بهترین نمره را نیز دریافت کنید. 

-