سلامتی پوست با مواد خانگی به شما کمک می‌کند تا همیشه پوستی شاداب داشته باشید. برخلاف عقیده برخی از خانم‌ها که زیبایی را در استفاده از وسایل آرایشی می‌دانند و بدون آرایش و عملیات زیباسازی حاضر به حضور در اجتماع نیستند، زیبایی، کوچک‌ترین ارتباطی با استفاده از لوازم‌آرایش ندارد. برای اینکه همیشه و در همه حال بدون استفاده از لوازم‌آرایش زیبا به نظر برسیم، به مراقبت از پوست و موی خود نیاز داریم. همراه ما باشید.

23

سلامتی پوست با مواد خانگی

برای مراقبت از پوست و مو همیشه لازم نیست از محصولات بهداشتی و داروهای گران‌قیمت استفاده نماییم؛ بلکه مواد گیاهی و طبیعی فراوانی هستند که می‌توانند زیبایی را به پوست و مو و اعضای صورت ما هدیه کنند.

سلامتی پوست با مواد خانگی مثل انار، تمشک و روغن بادام شیرین

پوست شما ترکیبی از سلول‌های پوستی و روغن‌های طبیعی است و به رطوبت‌رسانی پوست کمک می‌کند. اگر پوست شما بر اثر پیری، نور خورشید، مواد شیمیایی سخت یا دارو و هر عامل دیگری آسیب‌دیده، برای احیای آن از این روش استفاده کنید.

روغن انار خواص ضد پیری دارد و ویتامین C آن نیز بالاست و به تولید کلاژن کمک می‌کند.

بعد از تمیزکردن صورت، روغن دانه انار را با روغن دانه تمشک و روغن بادام شیرین ترکیب کنید. به این صورت که ۳ الی ۶ قطره روغن بادام را روی کف دست خود بریزید و دستانتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود و سپس با نوک انگشت، روغن را به مناطق خشک صورت خود بزنید که چین‌وچروک در آن وجود دارد.

مرطوب‌سازی و تقویت لب‌ها باکره شیا

پوست لب‌ها بسیار لطیف، نرم و حساس است و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. برای تقویت و رطوبت‌رسانی آن از بالم لب استفاده کنید. متأسفانه بسیاری از بالم‌های لب حاوی وازلین، روغن معدنی و اوکسی بنزون است که هورمون‌ها را به هم می‌ریزد.

پاک‌سازی صورت با روغن بادام

یک پاک‌کننده مناسب، پوست را از آلودگی، عرق و مواد باقیمانده آرایشی پاک می‌کند و همچنین باعث می‌شود که جذب مواد معدنی از طریق پوست افزایش یابد.

به‌جای استفاده از پاک‌کننده‌های کف‌دار یا فومی، از روغن‌های طبیعی مثل روغن بادام و ارگان برای پاک‌سازی طبیعی صورت استفاده کنید و پوست خود را نیز آبرسانی کنید.

 از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم با ارنیکا

ظاهر تیره زیر چشم معمولاً شکل خوبی ندارد و اغلب به‌خاطر کمبود خواب و کمبود مواد مغذی، تغییرات هورمونی و بالارفتن سن اتفاق می‌افتد.

ارنیکا یک گیاه گل‌دار از خانواده آفتاب‌گردان است و گلبرگ‌های زرد دارد و برای درمان‌های دارویی مورداستفاده قرار می‌گیرد. ژل طبیعی این گیاه ورم، سیاهی و پف زیر چشم شما را از بین می‌برد.

-