عفونت واژینال یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که همواره بانوان را مورد تهدید قرار می دهد. عفونت واژن توسط میکروارگانیسم ها ایجاد می شود، اما برای کاهش خطرات ابتلا به عفونت بانوان می توانند اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن لباس زیر گشاد را انجام دهند تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهند.

عفونت ها معمولاً باعث ترشح همراه با خارش، قرمزی و گاهی سوزش و درد می شوند.برای تشخیص و درمان پزشکان نمونه‌ای از مایعات واژن یا دهانه رحم را برای بررسی وجود میکروارگانیسم‌هایی که می‌توانند باعث عفونت شوند، بررسی می‌کنند.راه و روش درمان به علت ابتلا به بیماری بستگی دارد.

 

11

 

انواع عفونت های واژینال

بطور کلی می توان عفونت های واژینال را یکی از این سه نوع دانست :

واژینوز باکتریال

واژینیت تریکوموناس

عفونت های مخمری (کاندیدیازیس)

عفونت واژن می تواند باعث ترشحات واژن، ناراحتی و بوی بد واژن شود. با این حال، این علائم لزوما نشان دهنده عفونت نیستند. بلکه ممکن است ناشی از شرایط دیگری باشد که بر وضعیت واژن تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال حساسیت به مواد مواد شیمیایی یا سایر مواد (مانند محصولات بهداشتی مورد استفاده در حمام ، مواد شوینده لباسشویی، فوم ها و ژل های ضد بارداری و لباس زیر مصنوعی) می توانند سبب بروز حساسیت شده و باعث ترشح و ناراحتی شوند. التهاب ایجاد شده واژینیت غیر عفونی (التهابی) نامیده می شود.

ترشحات واژن ممکن است ناشی از اختلالی باشد که به جای واژن، سایر اندام های تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، ترشح می تواند ناشی از برخی بیماری های مقاربتی مانند عفونت کلامیدیا یا سوزاک باشد.

طب سنتی منشا ابتلا به بیماری ها را غلبه خلط های سرد می داند.از این رو یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به بیماری های عفونی مستعد بودن فرد به طبع سرد است.

بطور کلی بانوانی که دارای طبع سرد هستند به میزان بسیار قابل توجه تری به نسبت سایر بانوان به انواع عفونت های و بیماری هایی مانند کیست و فیبروم مبتلا می شوند.

همچنین سرد مزاجی نیز ناشی از غلبه خلط های سرد مانند بلغم و سودا به ناحیه تناسلی ایجاد می شود و زمینه ساز ابتلا به بیماری های عفونی در بانوان پدید می آید.

زیرا اساس افرادی که طبع سرد دارند دچار مشکل اسیدی شدن خون می شوند و همانطور که می دانید ترشحات واژینال هنگامی که قلیایی باشند سبب می شوند تا بستر رشد باکتری ها از بین رفته وعفونت به خوبی درمان شود.

راهکارهای درمان گیاهی عفونت در بانوان

اصلاح مزاج مهم ترین عامل در درمان عفونت به شمار می رود.بسیار مهم است که در دوران ابتلا به عفونت از مصرف سردیجات به شدت پرهیز کنید.

منظور از سردیجات خوراکی های با طبع سرد می باشند که از جمله مهم ترین آنها می توان به لبنیات ، گوشت مرغ و ماهی ، گوشت گاو و گوساله و برنج اشاره کرد که بیشترین میزان غذاهای مصرفی در بین ایرانیان می باشند.

مصرف سبزیجات می تواند به درمان عفونت بانوان بسیار کمک کند.زیرا علاوه بر طبع گرم سبب می شوند تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شوند و گام مهمی در افزایش ایمنی بدن برداشت شود.

همچنین مصرف دمنوش هایی که سبب می شوند تا ایمنی بدن افزایش پیدا کند می توانند برای درمان عفونت های بانوان بسیار تاثیر گذار باشد.

استفاده از شیاف ماریانا جهت درمان عفونت

یکی از بهترین انواع محصولات گیاهی جهت درمان عفونت را می توان شیاف ماریانا نام برد.این محصول با دارا بودن ترکیبات گیاهی مفید برای درمان عفونت می تواند راهکار بسیار مناسب برای درمان عفونت و همچنین رفع سرد مزاجی بانوان به شمار برود.

ترکیبات تشکیل دهنده شیاف ماریانا شامل آویشن ،پونه ، زاج سفید ، بابونه ، جفت بلوط ، نعناع و مازو هستند و این ترکیبات به شکل قرص در آمده اند و می توانند جهت درمان عفونت های بانون راهکار بسیار مفیدی به شمار روند.

Kalamal جهت خرید شیاف ماریانا ضمانت اصالت واقعی کالا را ارئه می شکند.

راهکارهای تکمیلی در دوره درمان عفونت

همواره سعی کنید مایعات زیادی بنوشید.علاوه بر این سعی کنید از لباس زیر نخی و گشاد استفاده کنید.اگر شغل شما به گونه ای است که می بایست ساعات طولانی را پشت صندلی بنشینید حتما سعی کنید هر 45 دقیقه یکبار به اندازه 5 الی 10 دقیقه قدم بزنید.نشستن های طولانی می تواند عفونت را تشدید کند.

استحمام بیش از حد و همچنین عدم رعایت بهداشت فردی می تواند منجر به ابتلا به عفونت شود.همچنین در نظر داشته باشید که استحمام در دوران عادت ماهیانه می تواند دلیلی برای ابتلا به عفونت به شمار رود.

-