درمان قطعی ریزش مو و محرک رشد آن فقط این داروی طبیعی است

روغن آویشن می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند و موها را ضخیم و درخشان نماید. مواد مغذی موجود در آویشن با اثر بر فولیکول‌های مو به رشد مو و سالم و براق شدن مو کمک می‌کند. روغن آویشن را با روغن زیتون مخلوط کنید و به کف سر خود بمالید تا موهای سالم‌تر و براق‌تر داشته باشید

به گزارش وب سایت راچه ( Racheh ) برای درمان این معضل هم می‌توانید از آویشن به تنهایی استفاده کنید, هم می‌توانید ترکیب آویشن با گیاهان دیگر را بصورت جوشانده, کرم بدن, لوسیون, شامپو و یا روغن گیاهی استفاده کنید.

 آویشن گیاهی محرک برای رشد مو و عاملی موثر در توقف ریزش مو است.

می‌توانید از آویشن به صورت شامپو یا کرم تقویت کننده مو استفاده کنید؛ بدین صورت که ۵۰۰ گرم آویشن را در ۲ لیتر آب سرد بریزید و اجازه دهید۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد و دم کشد. سپس آن را صاف کنید و بعد از اینکه با شامپو موهایتان را شستید, این محلول را روی موهایتان بریزید و کف سر و ریشه و ساقه موها را خوب ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید. همچنین می توانید این محلول را قبل از شامپو زدن به کف سر زده و مدت بیشتری ماساژ دهید و بعد از شامپو مخصوص موهایتان استفاده کنید.

 مقداری آویشن (۲۵ گرم یا یک قاشق غذاخوری سر خالی) را در نیم لیتر آب ریخته و بگذارید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس بصورت خالی یا با یک قاشق عسل یا کمی نبات میل کنید. استفاده دائم از این دمنوش, بطور مثال ۳ بار در هفته, تاثیر چشمگیری در جلوگیری از ریزش مو دارد

برای توقف ریزش مو, چند قطره روغن آویشن را در شامپو مخصوصتان بریزید و هر دفعه با این ترکیب موهایتان را بشویید. یک را دیگر این است که در یک بطری, ۱۰۰میلی لیتر روغن بادام, ۶ قطره روغن اسطوخدوس و ۶ قطره روغن آویشن بریزید و با هم مخلوط کنید و هر دفعه ۲۰ دقیقه قبل از استحمام این روغن را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید.

 یک مشت آویشن تازه یه خشک شده را در ۱۰۰ گرم الکل ۶۰ درجه بریزید و برای ۱۵ روز جلوی نور خورشید بگذارید. برای هر بار استفاده ۴ قاشق مرباخوری از ماده بدست آمده را در مقداری آب حل کنید و به عنوان لوسیون به پوست سر و موهایتان بمالید.

مقداری آویشن را در کمی آب سرد ریخته, روی حرارت قرار دهید و تا وقتی که مایع غلیظ شود بجوشانید. سپس مایع بدست آمده را از صافی رد کنید و کف سرتان را در حمام با آن مایع ماساژ داده و بشویید.

 رای تهیه این شامپوی گیاهی ضد ریزش مو لازم است

۴ مثقال آویشن طبیعی اصل را با ۴ مثقال آویشن شیرازی و ۴ مثقال گلپر خرد و ساییده شده مخلوط کنید و در یک قابلمه با مقداری آب بجوشانید تا کمی غلظت پیدا کند. محلول بدست آمده را از صافی رد کنید و ۲ عدد تخم مرغ درسته داخلش بشکنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند. محلول را در بطری بریزید و به عنوان شامپو از آن استفاده کنید.

  Thyme for hair 5

-