درمان شناختی رفتاری درمانی پیشرفته است که بر اساس آخرین پیشرفت های علمی در تحقیقات روانشناسی به دست آمده است. برای اضطراب، افسردگی و بسیاری از مشکلات روانی دیگر کار می کند. تکنیک‌های رفتاردرمانی شناختی متعددی وجود دارد که همگی با هدف تغییر افکار خود شکست‌دهنده، احساسات طاقت‌فرسا و رفتار ناکارآمد هستند. تکنیک‌های رفتاردرمانی شناختی زیر برخی از مؤثرترین روش‌ها در CBT را نشان می‌دهند که برای بهبود تفکر، خلق و خو و رفتار طراحی شده‌اند.

10

تکنیکهای شناختی : بازسازی شناختی

بازسازی شناختی (گاهی اوقات به عنوان ارزیابی مجدد شناختی نیز شناخته می شود) یک تکنیک رفتار درمانی شناختی است که با هدف یادگیری شناخت الگوهای فکری ناکارآمد و ایجاد راه های منطقی تر برای درک موقعیت های چالش برانگیز انجام می شود. بازسازی شناختی به خودی خود یک تکنیک نیست، بلکه مجموعه ای از تکنیک های مختلف است که به بهبود تفکر شما کمک می کند. تکنیک‌های بازسازی شناختی می‌تواند شامل ردیابی افکار در موقعیت‌های دشوار، شناسایی تحریف‌های شناختی و شرکت در آزمایش‌های رفتاری برای آزمایش درستی افکار شما باشد. همه این تکنیک‌های بازسازی شناختی در این کتاب کار آنلاین رایگان CBT به تفصیل بیان شده‌اند.

تکالیف قرار گرفتن در معرض درجه بندی: قرار گرفتن در معرض یک تکنیک رفتار درمانی شناختی است که به افراد کمک می کند به طور سیستماتیک به آنچه می ترسند نزدیک شوند. به طور کلی ترس و اضطراب باعث می شود افراد از موقعیت ها دوری کنند. متأسفانه، اجتناب از موقعیت های ترسناک چیزی است که در واقع احساس ترس و اضطراب را حفظ می کند. از طریق قرار گرفتن در معرض سیستماتیک، افراد تک به تک بر موقعیت‌های ترسناک تسلط پیدا می‌کنند و سپس با تکالیف مواجهه‌ای که به طور فزاینده‌ای دشوارتر می‌شوند، مقابله می‌کنند. قرار گرفتن در معرض یکی از مؤثرترین درمان‌های روان‌شناختی موجود است که 90 درصد میزان اثربخشی در برخی از اختلالات اضطرابی دارد.

 
 
 

زمان‌بندی فعالیت :

برنامه‌ریزی فعالیت یک تکنیک رفتار درمانی شناختی است که برای کمک به افراد در افزایش رفتارهایی که باید بیشتر انجام دهند، طراحی شده است. با شناسایی و برنامه ریزی رفتارهای مفید مانند مدیتیشن، پیاده روی یا کار بر روی یک پروژه، احتمال انجام آنها افزایش می یابد. این تکنیک به ویژه برای افرادی که به دلیل افسردگی درگیر بسیاری از فعالیت های پاداش دهنده نیستند یا افرادی که به دلیل تعلل در انجام وظایف خود مشکل دارند مفید است.

تقریب متوالی :

این تکنیک رفتاردرمانی شناختی برای افرادی کار می کند که در انجام یک کار مشکل دارند، یا به دلیل عدم آشنایی با کار، یا به دلیل اینکه کار به دلایلی طاقت فرسا به نظر می رسد. این تکنیک با کمک به افراد در تسلط بر یک کار ساده تر که شبیه به کار دشوارتر است کار می کند. این شبیه تمرین جمع و تفریق قبل از یادگیری تقسیم طولانی است. هنگامی که در جمع و تفریق تمرین می کنید، تقسیم طولانی چندان دلهره آور نیست. به همین ترتیب، با تکرار یک رفتار، رفتاری که کمی دشوارتر است، قابل کنترل تر به نظر می رسد.

تمرین ذهن آگاهی :

ذهن آگاهی یک تکنیک رفتار درمانی شناختی است که از بودیسم وام گرفته شده است. هدف تمرکز حواس این است که به افراد کمک کند از نشخوار فکری یا وسواس در مورد چیزهای منفی رها شوند و توجه خود را به آنچه واقعاً در لحظه حال اتفاق می افتد هدایت کنند. ذهن آگاهی موضوع بسیاری از تحقیقات جدید در روانشناسی است و نشان دهنده لبه برش عمل روان درمانی است. تحقیقات مهم نشان داده است که ذهن آگاهی در بهبود تمرکز، مدیریت درد و تنظیم احساسات موثر است.

آموزش مهارتی :

بسیاری از مشکلات افراد ناشی از نداشتن مهارت های مناسب برای رسیدن به اهدافشان است. آموزش مهارتی یک تکنیک رفتاردرمانی شناختی است که برای رفع چنین کاستی های مهارتی اجرا می شود. زمینه های رایج برای آموزش مهارت ها شامل آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش ارتباط و آموزش ابراز وجود است. معمولاً آموزش مهارت ها از طریق آموزش مستقیم، الگوسازی و ایفای نقش و همچنین از طریق درمان حل مسئله صورت می گیرد.

درمان شناختی رفتاری لس آنجلس یک روش درمانی از روانشناسان متخصص با بالاترین سطح آموزش و تجربه در ارائه درمان مبتنی بر شواهد است.

-