انرژی درمانی با نمک یا آب نمک درمانی راهکاری است برای پاک کردن چاکراها و پاکسازی بدن از انرژی‌های منفی که باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی در فرد می‌شوند. آب نمک درمانی و شستشوی بدن و چاکراهای اصلی با نمک دریایی احساس آرامش در بدن ایجاد می‌کند.

 
  •  
19 

دفع انرژی‌های منفی ذهن با کمک نمک نوعی انرژی درمانی است که باعث جذب انرژی‌های مثبت و دفع انرژی محیطی تلنبارشده در بدن می‌شود. انرژی درمانی با نمک یا آب نمک درمانی راهکاری است برای پاک‌کردن چاکراها و پاکسازی بدن از انرژی‌های منفی که باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی در فرد می‌شوند. آب نمک درمانی و شستشوی بدن و چاکراهای اصلی با نمک دریایی احساس آرامش در بدن ایجاد می‌کند. اگر به این موضوع علاقه دارید یا می‌خواهید انرژی درمانی با سنگ نمک یا آب نمک درمانی انجام دهید تا انتهای این مطلب با ما باشید.

انرژی درمانی با نمک چیست؟

انرژی درمانی روش‌های مختلفی داشته و برای رفع مشکلات روان و جسم استفاده می‌شود. انرژی درمانی با نمک یا آب نمک درمانی برای پاکسازی و رفع انرژی‌های منفی به‌کار می‌رود. این تکنیک توصیه می‌کند که نصف لیوان نمک دریا را به کل بدن و چاکراها بزنید و بعد از ۵ دقیقه با آب بشویید تا انرژی منفی از بدن‌تان دفع شود. سنگ نمک آلودگی‌ها و امواج منفی اطراف را دفع می‌کند. این روش به‌خصوص برای دفع امواج منفی و مخرب دنیای فناوری مثل امواج مودم‌ها، موبایل‌ها و غیره مناسب است. انرژی درمانی با سنگ نمک می‌تواند میدان مغناطیسی مضر در اطراف بدن انسان را خنثی کند.

 

چه زمانی باید از آب نمک درمانی استفاده کرد؟

امواج منفی و آلودگی‌هایی که روزانه با آن‌ها روبه‌رو هستیم روی روح و جسم اثر سو می‌گذارند. برای دفع این انرژی سیاه از بدن می‌توان از آب نمک درمانی کمک گرفت. اگر نشانه‌های زیر را دارید وقت آن است که از آب نمک درمانی استفاده کنید:

  • احساس خواب‌آلودگی
  • عدم تمرکز در تفکر
  • کم‌شدن انگیزه
  • زیاد فکرکردن به‌خصوص افکار منفی
  • خشم یا سایر عواطف شدید
  • استرس
  • بیماری جسمی

پاکسازی خانه با آب نمک

می‌توانید در مواقع تمیزکاری و خانه‌تکانی از پاکسازی خانه با آب نمک برای دفع انرژی‌های منفی کمک بگیرید. برای این کار باید داخل قفسه‌ها، کمد، کابینت، روی دیوارهای توالت، آشپزخانه و حمام را با آب نمک بشویید. هر قسمتی از خانه که استفاده از آب نمک آسیبی به آن نمی‌زند، به همین روش پاکسازی کنید. یا اینکه یک تکه سنگ نمک بزرگ را در نواحی تاریک خانه به‌خصوص زیرزمین بگذارید.

پاکسازی خانه با آب نمک صرفا برای ورود به خانه جدید نیست، می‌توانید در مواقع تمیزکاری و خانه‌تکانی از پاکسازی خانه با آب نمک برای دفع انرژی‌های منفی کمک بگیرید.

رفع سنگینی با نمک دریا

نمک دریا راهکار توصیه شده دکتر طب سنتی برای دفع انرژی‌های منفی و رفع سنگینی است. برای رفع سنگینی با نمک دریا بعد از اتمام شستشوی بدن در حمام، نصف لیوان نمک دریا را به کل بدن و چاکراها بزنید و بعد ۵ دقیقه با آب بشویید و دوباره دوش نهایی بگیرید. این رفع سنگینی با نمک دریا بدن را از انرژی‌های منفی پاکسازی می‌کند.

انرژی درمانی با نمک چگونه انجام می شود؟

ترکیب آب و نمک بهترین گزینه برای از بین بردن انرژی‌های منفی است که می‌توانید تا ۳ بار در روز در فواصل ۲ تا ۳ ساعت این کار را تکرار کنید. آب نمک درمانی بسیار ساده است: ظرف یا سطل بزرگی را از آب پر کنید تا جایی که وقتی پا داخل آب قرار می‌گیرد، تا قوزک پاها در آب شناور باشند. کمی نمک دریا یا سنگ نمک (تقریبا ۲ قاشق غذاخوری) به آب اضافه کنید.

طلب آرامش از خداوند و دعاکردن در کنار انرژی درمانی با نمک بهتر می‌تواند انرژی‌های منفی را دور کند. پاها را داخل سطل آب و نمک قرار دهید، از چسباندن پاها به هم خودداری کنید، فاصله دوپا از هم تقریبا ۲ تا ۳ سانت باشد تا انرژی‌های منفی بهتر خنثی شوند. براساس توصیه‌های دکتر طب سنتی بهتر است ۱۵ دقیقه در همین حالت بمانید و همزمان دعا کنید و از یاد خدا غافل نشوید. در انتها هم نوبت به شکرگزاری از نعمت‌های خداوند می‌رسد. و بعد از آن، آب سطل را دور بریزید و آن را با آب تمیز بشویید. بهتر است تا ۳ دقیقه ذکر نام خداوند را داشته باشید.

 

انواع انرژی درمانی با نمک

وجود یون‌های منفی در نمک به تسکین بیماری‌های تنفسی، تحریکات پوستی و تب یونجه کمک می‌کند. در طب سنتی نمک یک ضدالتهاب و ضدباکتری است که مخاط را شل می‌کند. کنترل استرس، افسردگی، سردرد و بی‌حالی از دیگر اثرات مثبت یون‌های منفی نمک هستند که باعث شده توجهات به‌سمت نمک درمانی جلب شوند.

انرژی درمانی با نمک به دو نوع خشک و تر تقسیم می‌شود.

  1. روش خشک در غار نمکی مصنوعی سرد بدون رطوبت (۲۰ درجه) در جلسات ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود.
  2. روش مرطوب ترکیبی از نمک و آب است که خود زیرمجموعه‌های مختلفی دارد:
    • نوشیدن آب نمک
    • غرغره‌کردن آب نمک
    • حمام‌کردن در آب نمک
    • استفاده از آب نمک برای شستن بینی
    • استفاده از مخازن شناور پر از آب نمک

بسته به تجویز دکتر طب سنتی می‌توانید این دو روش را با هم ترکیب کنید.

۱. دوش نمک برای دفع انرژی

دوش نمک برای دفع انرژی منفی کمک می‌کند که از شر نیروهای منفی و انرژی‌های بازدارنده رها شوید. بعد از حمام، نصف لیوان نمک دریا را به کل بدن به‌ویژه چاکراها بزنید و ۵ دقیقه بعد با آب بشویید. در انتها هم شامپوی بدن بزنید و شستشو دهید. این روش دوش نمک راهکار مناسبی برای دفع انرژی‌های منفی است.

۲. دوش نمک برای پاکسازی

دوش نمک برای پاکسازی چاکراها توصیه می‌شود. یک و نیم لیتر آب را با یک مشت نمک ترکیب کنید و کنار بگذارید. بعد از شستشوی بدن در حمام، تمام اعضای بدن به غیر از سر و چشم‌ها را با نمک در جهت خلاف عقربه ساعت بمالید. اگر بدن خشک بود می توانید کمی مرطوب کنید.

بعد از اینکه کل بدن با نمک آغشته شد، ۵ دقیقه صبر کنید و درنهایت ظرف آب نمکی که همان ابتدا آماده کرده بودید، آرام‌آرام روی سرتان بریزید و با دست دیگرتان خلاف عقربه ساعت روی فرق سر بکشید. حواستان باشد که چشم‌ها را ببندید تا آب نمک داخل چشم نرود. ۱۰ دقیقه دیگر هم صبر کنید و درنهایت بدن را با آب و شامپو بشویید. دوش نمک برای دفع انرژی را ۱ یا ۲ بار در هفته انجام دهید تا تاثیرش را به چشم ببینید.

۳. پاکسازی چاکراها با نمک

به‌لطف پاکسازی چاکراها با نمک می‌‌توانید انرژی از تعادل خارج‌شده بدن را به حالت طبیعی بازگردانید. برای پاکسازی چاکراها با نمک مکان آرامی را انتخاب کنید و پس از تمرکز و رسیدن به حالت آمادگی، پاکسازی چاکراها با نمک را شروع کنید.

نمک دریایی را روی چاکراها قرار دهید و با انگشتان به‌صورت دایره‌ای به سمت بیرون، آرام چاکرا را مالش دهید تا انرژی منفی از چاکراه خارج شود. حالا، نمک را در جهت عقربه ساعت آرام‌آرام داخل چاکرا حرکت بدهید تا انرژی مثبت وارد چاکرا شود. بهتر است از چاکراهای پایین‌تر شروع کنید و به‌ترتیب به قسمت بالای بدن برسید.

 

۴. پاکسازی ذهن با نمک

پاکسازی ذهن با نمک یکی از راهکارهای انرژی درمانی با نمک است که به کمک نمک بدن و ذهن از انرژی‌های منفی تخلیه شده و احساس آرامش ذهن ایجاد می‌شود. برای پاکسازی ذهن با نمک فقط باید ۷ چاکراه اصلی بدن با نمک دریایی شستشو داده شود.

برای آب نمک درمانی به چه چیزهایی نیاز است؟

آب نمک درمانی چندان مراحل سخت و پیچیده‌ای ندارد و تجهیزات و امکانات خاصی هم نمی‌خواهد. یک سطل بزرگ که تا نصف آن باید با آب پر شود، نمک دریا یا سنگ نمک، و یک حوله و زیرانداز برای پاها تمام چیزهایی هستند که برای آب نمک درمانی نیاز دارید.

انرژی درمانی با نمک برای چه کسانی مناسب است؟

انرژی درمانی با نمک یا نمک درمانی (هالوتراپی) روش درمانی معتبری است که برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل آلرژی، برونشیت مزمن و آسم توصیه می‌شود. نمک درمانی را می‌توان به افرادی که از مشکلات و بیماری‌های زیر رنج می‌برند پیشنهاد داد:

  • افراد مبتلا به فیبروز کیستیک
  • تب و سرفه
  • عفونت ویروسی
  • درمان بیماری‌های پوستی مثل اگزما، آکنه و پسوریازیس
  • درمان افسردگی بدون دارو و رفع اضطراب
  • رفع علائمی مثل سرفه، خس‌خس سینه و تنگی نفس ناشی از استعمال سیگار
  • درمان بیماری‌های گوش، گلو و بینی

طب سنتی معتقد است که انرژی درمانی با نمک برای نوزادان هم مناسب است. البته بهتر است قبل از هرکاری حتما با پزشک متخصص یا دکتر طب سنتی درباره نمک درمانی مشورت کنید.

انرژی درمانی با نمک برای چه کسانی مناسب نیست؟

هنوز اطلاعات علمی دقیق درباره بی‌خطر بودن انرژی درمانی با نمک در دسترس نیست. طرفداران این روش آن را برای نوزادان و زنان باردار بی‌خطر می‌دانند. البته جامعه علمی و پزشکی معتقد است که این تکنیک برای مبتلایان به آسم و بیماران برونشیت ریوی مزمن باعث تشدید التهاب می‌شود و مناسب نیست.

مزایای انرژی درمانی با نمک

از مزایای انرژی درمانی با نمک می‌توان به خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی نمک اشاره کرد که باعث پاکسازی، بازشدن چاکراها و دفع انرژی‌های سیاه و منفی از بدن می‌شود. به‌علاوه اینکه آب نمک درمانی می‌تواند باعث تسکین ذهن و آرامش خیال شود، استرس و اضطراب را کم کند و آرامش روحی برای فرد به ارمغان بیاورد و بیماری‌های جسمی را بهبود ببخشد.

از دیگر مزایای آب نمک درمانی می‌توان به کاهش نشانه‌های آلرژی، آسم، برونشیت، برونشیت ریوی مزمن (COPD) و سرماخوردگی معمولی اشاره کرد.

 

دفع انرژی منفی از ذهن

گاهی انرژی و جریان آن در ذهن و خانه مسدود می‌شود؛ آنوقت است که با کمک نمک یا سنگ نمک می‌توانید انرژی منفی را از ذهن و خانه‌تان بیرون کنید. درواقع نمک کمک می‌کند که ارتعاشات منفی و بد بیرون بیایند و فضا و ذهنتان از انرژی سیاه تخلیه شود. برای دفع انرژی منفی از ذهن حتما حمام با آب نمک یا دوش نمک را امتحان کنید. این ترفند کمک می‌کند ذهنتان از شر استرس و انرژی‌های منفی رها شود و راحت‌تر و بهتر فکر کنید.

برای انرژی درمانی با نمک به چه کسی مراجعه کنیم؟

انرژی درمانی با نمک در مراحل اولیه کار ساده‌ای است اما باید آموزش ببینید. بهتر است به درمانگر یا دکتر طب سنتی مراجعه کنید که به انرژی درمانی، چاکراها و روش‌های دفع انرژی‌های سیاه آگاهی کامل داشته باشد و اندکی هم تخصص پزشکی داشته باشد.

عوارض انرژی درمانی با نمک

انرژی درمانی با سنگ نمک روشی تقریبا بی‌خطر است که عوارض زیادی ندارد. اما گاهی برخی افراد از سردرد بعد نمک درمانی شکایت می‌کنند. یادتان باشد که نمک درمانی صرفا یک روش درمانی تکمیلی است که نمی‌تواند جایگزین دارودرمانی باشد.

حتما پیش از اقدام برای انرژی درمانی با سنگ نمک با پزشک متخصص یا دکتر طب سنتی مشورت کنید. نمک درمانی برای بیماران سرطانی، اختلال روانی، فشارخون شدید، مبتلایان به بیماری‌های مسری، تب و زخم‌های باز عوارض خطرناکی دارد. خانم‌های باردار هم ممکن است از عوارض این روش آسیب ببینند.

نمک درمانی برای بیماران سرطانی، اختلال روانی، فشارخون شدید، مبتلایان به بیماری‌های مسری، تب و زخم‌های باز عوارض خطرناکی دارد.

 

هزینه انرژی درمانی با نمک

اگر بخواهید انرژی درمانی با نمک دریایی را در خانه انجام دهید، هزینه زیادی نخواهد داشت. سنگ‌نمک‌ها هم زیاد گران نیستند و می‌توانید با زیر ۵۰۰ هزار تومان، سنگ نمک مناسب تهیه کنید.

سوالات متداول شما

شستشو و اسکراب بدن با نمک دریایی را دوش نمک می‌گویند که باعث پاکسازی ذهن و بدن و تخلیه انرژی‌های منفی می‌شود.

دوش نمک چگونه است؟

بعد از حمام، نصف لیوان نمک دریا را به کل بدن و چاکراها بزنید و بعد ۵ بار با آب شستشو دهید. دوش نمک راهکار مناسبی برای دفع انرژی‌های منفی است.

طرز استفاده از نمک بدن بدون وان به چه صورت است؟

در مرحله پایانی حمام، نمک را با دست روی چاکراه‌های اصلی مالش دهید و ۱۰ دقیقه بعد با آب بشویید.

 
 

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

زندگی عصر مدرن پر از احساسات و رویدادهای تنش‌زا است که باعث ایجاد تفکرات منفی، نگرانی، استرس و درد در انسان می‌شود. دردهای روحی هم منشا دردها و بیماری‌های جسمی خواهند بود. انرژی درمانی با سنگ نمک یکی از روش‌های درمانی برای پاکسازی ذهن و جسم از تفکرات منفی و انرژی‌های سیاه است.

-