آیا تابه‌حال در سکس از کاندوم خاردار استفاده کرده‌اید؟ بهداشت جنسی یکی از موارد بسیار مهم رابطه جنسی است که زوج‌ها برای حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی بهتر است حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنند. برای تنوع در سکس انواع مختلف کاندوم تولید می‌شوند از کاندوم ساده، کاندوم خاردار گرفته تا کاندوم شیاردار و طعم‌دار که ابزار بهداشت جنسی برای جلوگیری از انتقال عفونت محسوب می‌شوند و رابطه جنسی امن و بی‌خطری را برای زوج‌ها به‌ دنبال دارند.

 

12

 

در این مطلب قصد داریم به کاندوم خاردار یا همان کاندوم‌های آجدار بپردازیم. اینکه کاندوم خاردار چیست، چه فواید و عوارضی دارد. بنابراین با ما باشید تا در انتها بتوانید باتوجه‌به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید و با سکس با کاندوم از رابطه جنسی خود لذت ببرید.

کاندوم خاردار چیست؟

این محصول که در انگلیسی به آن Barbed condom می‌گویند از کاندوم‌های طرح‌دار محبوب و پرطرفدار است که زوج‌ها برای حفظ بهداشت و جلوگیری از بارداری حین سکس از آن استفاده می‌کنند. کاندوم خاردار بسته به شکل، ویژگی‌های ظاهری و مواد استفاده مدل‌های مختلفی دارد که عبارتند از کاندوم خاردار فضایی، درشت، چرخشی، ضدحساسیت و تاخیری میوه‌ای.

کاندوم خاردار صرفا مردانه نیست و کاندوم زنانه هم در بازار عرضه می‌شود و در روابطی که مردان تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند، برای جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته می‌توان از کاندوم زنانه استفاده کرد. این محصول بسته به نوع پوشش، طعم، عطر و کارایی برای کاربردهای مختلف طبقه‌بندی می‌شود.

 

کاندوم خاردار برای چیست؟

این محصول، ابزار بهداشت جنسی است که زوج‌ها حین مقاربت و رابطه جنسی از آن برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی و انتقال عفونت جنسی و جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند. در سکس با این محصول، این محصول روی آلت تناسلی مرد می‌کشند تا مایع منی داخل واژن نریزد.

انواع کاندوم خاردار

این نوع کاندوم بسته به ویژگی‌ها، شکل ظاهری یا مواد استفاده‌شده، مدل و انواع مختلفی دارد که عبارتند از کاندوم خاردار فضایی، درشت، چرخشی، ضدحساسیت و تاخیری میوه‌ای.

انواع خاردار این محصول عبارتند از:

  • کاندوم ژله‌ای یا سیلیکونی

این محصول از جنس سیلیکون و قابل شستشو است که با ماژول محرکی که دارد نقطه جی در خانم‌ها را تحریک می‌کند.

  • کاندوم معمولی

یکی از پرفروش‌ترین و رایج‌ترین انواع این محصول با برآمدگی‌های کوچک و روان‌‌کننده که با تحریک خانم، ارگاسم لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند.

  • کاندوم خار درشت

کاندوم خار درشت یا کاندوم درشت میخ برآمدگی‌ها یا میخ‌های بزرگ‌تر با قدرت تحریک بیشتر دارد. این مدل برای خانم‌هایی توصیه می‌شود که می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی به ارگاسم برسند.

  • کاندوم فضایی با میخ های بسیار بزرگ

این مدل کاندوم به‌ خاطر داشتن خارهای بسیار بزرگ تحریک‌پذیری بالایی دارد و اعتمادبه‌نفس را در مردان افزایش می‌دهد. کاندوم فضایی خودش انواع مختلفی دارد:

  • کاندوم فضایی چرخان
  • کاندوم فضایی طوق‌دار
  • شمشیری
  • دکمه‌دار
  • اره ماهی

به نقل از «partonews»:

این وسیله بهداشتی یکی از ملزومات برقراری رابطه جنسی محسوب می‌شود و همانند هر مدل کاندوم دیگری از بارداری ناخواسته و بیماری آمیزشی جلوگیری می‌کند.

این محصول بسته به ویژگی‌ها، شکل ظاهری یا مواد استفاده شده مدل و انواع مختلفی دارد.

کاندوم خاردار تاخیری

کاندوم تاخیری با هدف به تاخیرانداختن انزال در رابطه جنسی استفاده می‌شود و بیشتر برای افراد دارای زود انزالی توصیه می‌شود یا افرادی که در سکس با کاندوم به دنبال افزایش مدت‌زمان رابطه هستند. کاندوم تاخیری به ماده موثر تاخیری مثل لیدوکائین و بنزوکائین آغشته شده که با استفاده از بی‌حسی موضعی در قسمت جنسی، انزال را به تاخیر می‌اندازد.

اما کاندوم‌های خاردار این ماده را ندارند و صرفا لذت و تحریک را در خانم بیشتر می‌کنند. کاندوم خاردار تاخیری هر دو کار را باهم انجام می‌دهد؛ یعنی در سکس با کاندوم خاردار تاخیری هم انزال به تاخیر می‌افتد و هم لذت و تحریک از رابطه جنسی بیشتر می‌شود.

کاندوم خاردار قابل شستشو

بدنه و خار این محصول قابل‌شستشو از جنس سیلیکون است که نسبت به نوع معمولی، خارهای درشت‌تر و بزرگ‌تر دارد و تاثیر زیادی روی ارگاسم زنان می‌گذارد. جنس سیلیکونی باعث قابل‌شستشوبودن این کاندوم نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود. مزیت این محصول قابل‌شستشو استفاده چندباره و مجدد در مقایسه با کاندوم معمولی است. به‌علاوه اینکه کاندوم معمولی صرفا برای پیشگیری از بارداری در رابطه جنسی به ‌کار می‌رود، اما کاندوم سیلیکونی یا ژله‌ای برای تنوع رابطه، افزایش لذت رابطه در زن و مرد و تجربه ارگاسم بهتر است.

چه کسانی می توانند از کاندوم خاردار استفاده کنند؟

سکس با این محصول برای زوج‌هایی مناسب است که به‌ دنبال لذت بیشتری از رابطه جنسی هستند. وجود خار روی سطح کاندوم خاردار موجب تحریک بیشتر زوجین به ‌ویژه خانم‌ها می‌شود. افرادی که دچار سردمزاجی شده‌اند یا دیر به ارگاسم می‌رسند هم می‌توانند از این محصول برای رابطه جنسی استفاده کنند.

قبل از خرید کاندوم خاردار بهتر است با دکتر زنان و زایمان مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص زنان وجود دارد.

کاندوم خار درشت مناسب چه کسانی است؟

تجربه زایمان متعدد و افزایش سن باعث تغییرات هورمونی و بزرگ‌شدن دهانه واژن در خانم‌ها می‌شود. اتفاقی که لذت تجربه جنسی را پایین می‌آورد. کاندوم خاردرشت مناسب همین افراد است.

چه کسانی نباید از کاندوم خاردار استفاده کنند؟

از نظر پزشکی، استفاده از این محصول به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. مصرف مداوم این ابزار بهداشت جنسی در بلندمدت مشکل ارگاسم برای زوج‌های جوان ایجاد می‌کند و سلامت روحی و جسمی زوج‌ها به ‌خطر می‌افتد. سردی رابطه و عدم تمایل به رابطه جنسی، اختلال در ارگاسم و کاهش اعتمادبه‌نفس از عوارض سکس با این محصول هستند. بنابراین بهتر است زوج‌های جوان از کاندوم خاردار استفاده نکنند.

 

عوارض کاندوم خاردار

این محصول یکی از کاندوم‌های محبوب در کشور ماست که بیشتر زوج‌های جوان برای لذت بیشتر از رابطه جنسی سراغ این مدل می‌روند. اما استفاده از این محصول در بلند مدت عوارض جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند که عبارتند از:

  • کاهش لذت رابطه جنسی و ارگاسم کمتر در بلندمدت به‌خاطر ازبین‌بردن حساسیت دیواره کانال واژن
  • افزایش احتمال عفونت واژن در خانم‌ها
  • عوارض روحی و روانی و کاهش اعتمادبه‌نفس در صورت استفاده طولانی‌مدت از این محصول و مشکل ارگاسم
استفاده از این محصول در بلندمدت عوارض جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند.

کاندوم خاردار و بارداری

سکس با کاندوم خاردار و بارداری منافاتی با هم ندارند. به ‌عبارتی، استفاده از کاندوم خاردار یا شیاردار در بارداری خطری برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند.

بعد از بارداری و زایمان به‌ویژه زایمان طبیعی، واژن بازتر یا گشادتر می‌شود و تحریک‌پذیری خانم در رابطه جنسی کمتر خواهد شد. بنابراین، استفاده از کاندوم‌های خاردار مانند کاندوم ژله‌ای خار درشت و کاندوم فضایی به‌خاطر داشتن برجستگی‌های لاتکس، میزان تحریک‌پذیری کلیتوریس و واژن را در خانم افزایش می‌دهند. البته استفاده از این محصول در بارداری بهتر است در فواصل زمانی کوتاه‌مدت و محدود باشد تا مشکلی برای جنین پیش نیاید.

به نقل از «webmd»:

استفاده از کاندوم‌های خاردار مانند کاندوم ژله‌ای خار درشت و کاندوم فضایی به‌خاطر داشتن برجستگی‌های لاتکس، میزان تحریک‌پذیری کلیتوریس و واژن را در خانم افزایش می‌دهند.

مزایای کاندوم خاردار

این محصول در صورت استفاده اصولی و کوتاه‌مدت مفید هم هست. بهتر است زوج‌ها در سکس با کاندوم در دراز مدت از یک نوع کاندوم استفاده نکنند. از مزایای این محصول می‌توان به لذت بیشتر و تجربه ارگاسم بهتر در رابطه جنسی اشاره کرد که به‌ خاطر داشتن برجستگی‌ها و خارهای سطحی میزان تحریک‌پذیری را در خانم‌ها افزایش می‌دهد؛

برای افراد سردمزاج یا کسانی که دیر به ارگاسم می‌رسند هم بهترین گزینه است. وجود ماده بنزوکائین در این محصول برای آقایان با مشکل زودانزالی مفید است؛ چرا که مدت‌زمان رابطه جنسی و مقاربت را بیشتر کرده و زوج‌ها لذت بیشتری از رابطه جنسی می‌برند. از دیگر مزایای این محصول عبارتند از:

  • تحریک بیشتر دیواره واژن در خانم‌ها
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جنسی مثل سوزاک و هپاتیت
  • لذت برابر در خانم و آقا (وجود خار باعث کاهش زمان ارگاسم خانم و ماده تاخیری باعث افزایش زمان ارضا در آقایان می‌شود.).
  • ایمنی بیشتر و کشته‌شدن اسپرم‌ها به‌خاطر ماده تاخیری موجود در این محصول

کاندوم خاردار بهتر است یا معمولی؟

زوج‌هایی که برای رابطه جنسی از کاندوم استفاده می‌کنند، از رابطه بدون کاندوم بیشتر از رابطه با کاندوم لذت می‌برند. اما این به‌معنای نادیده گرفتن فواید کاندوم به‌ خصوص کاندوم خاردار نیست. در ادامه مقایسه‌ای بین کاندوم خاردار و معمولی داریم تا ببینیم که این مدل بهتر است یا نوع معمولی.

کاندوم ساده (معمولی) ایمنی در جلوگیری از بیماری مقاربتی
جلوگیری از بارداری ناخواسته
لذت بیشتر برای مرد به‌خاطر ظریف‌تر بودن جنس کاندوم
کاندوم خاردار لذت و رضایت بیشتر از رابطه جنسی برای زوج‌های جوان
افزایش میزان ارگاسم
جلوگیری از بارداری
جلوگیری از بیماری مقاربتی
تاخیر در انزال
کاهش سرطان رحم
حفظ نعوظ در رابطه
مقایسه کاندوم خاردار و معمولی

آیا کاندوم خاردار قابل شستشو است؟

بله کاندوم خاردار ژله‌ای یا سیلیکونی چندبار مصرف و قابل‌شستشو است.

ارگاسم با کاندوم خاردار

معمولا در رابطه خانم‌‌ها نسبت‌به آقایان کمتر ارگاسم را تجربه می‌کنند. یکی از روش‌های رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی استفاده از این محصول است. کاندوم خاردار مدت زمان رسیدن به ارگاسم در خانم‌ها را کاهش می‌دهد، به‌علاوه اینکه تحریک کلیتوریس در سکس با کاندوم خاردار بیشتر شده و احتمال ارگاسم واژینال در خانم‌ها بیشتر می‌شود.

معمولا در رابطه خانم‌‌ها نسبت به آقایان کمتر ارگاسم را تجربه می‌کنند.

خرید کاندوم خاردار از داروخانه

متاسفانه برخی افراد برای خرید کاندوم از داروخانه خجالت می‌کشند و فکر می‌کنند که خرید یا بیان این واژه ناشایست است. در وهله اول باید بگوییم که خرید این محصول از داروخانه نه‌تنها ایرادی ندارد بلکه راهی است که به داشتن رابطه جنسی ایمن‌تر کمک می‌کند. اگر از خرید این محصول از داروخانه خجالت می‌کشید می‌توانید از داروخانه و فروشگاه‌های آنلاین اقدام به خرید کنید.

بهترین مارک کاندوم خاردار

برندهای مختلفی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند که در میان بهترین مارک‌های این محصول می‌توان به کاندوم‌های زیر اشاره کرد:

  • فیستا
  • کاپوت
  • فضایی ایکس دریم
  • بونکس مدل dotted
  • گودلایف
  • اورز

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

کاندوم خاردار، یکی از ابزارهای بهداشت جنسی است که با هدف جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و انتقال عفونت عرضه می‌شود. در واقع، زوج‌ها با این کاندوم از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کنند. این محصول به‌خاطر داشتن برجستگی‌‌های سطحی میزان لذت جنسی را در مردان و زنان افزایش می‌دهد، مدت زمان به ارگاسم رسیدن در خانم‌ها را کمتر کرده و به‌ خاطر مواد تاخیری باعث به تعویق افتادن انزال در مردان دارای زودانزالی می‌شود.

این نوع از محصولات از جنس سیلیکون یا ژلی با لاتکس ساخته می‌شوند و چندبارمصرف و قابل‌شستشو هستند. استفاده از این محصول در بلندمدت عوارض دارد و میزان لذت جنسی در زوج‌ها را کاهش می‌دهد و احتمال عفونت در خانم‌ها بیشتر می‌شود.

چنانچه در ابتدای راه هستید و قرار است اولین سکس را داشته باشید، بهتر است سکس با کاندوم را در اولویت قرار دهید. به‌علاوه اینکه بهتر است بدون مشورت با متخصص زنان سراغ رابطه جنسی نروید. به‌خصوص اگر قرار است اولین سکس را تجربه کنید. متخصص زنان می‌تواند راهنمای خوبی برای شروع رابطه جنسی باشد. سکس با کاندوم بهترین گزینه برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته است.

-