ماتیاس پوگبا پس از دستگیری و متهم شدن در ماه سپتامبر به دلیل توطئه اخاذی علیه برادرش پل (ملی پوش تیم ملی فرانسه)، از زندان آزاد شد. وکیل ماتیا با تایید خبر آزادی موکل ۳۲ ساله خود اعلام کرد که درخواست اولیه برای آزادی او در ماه سپتامبر رد شده بود.

19

یک باند که قصد اخاذی یازده میلیون پوندی از پل پوگبا را داشت، متلاشی و طی آن ماتیاس، برادر هافبک سرشناس فوتبال فرانسه نیز دستگیر شد. بنا بر گزارش‌ها، پل بعد از اینکه توسط مرادن نقابدار و مسلح در آپارتمانی در پاریس تهدید شد، ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کرد اما در ادامه یک در خواست چند میلیونی صادر شد تا پای پلیس به ماجرا کشیده شود.

ماتیاس پوگبا که در این مدت در بازداشت به سر می برد، هر گونه اتهام اخاذی را رد کرده و وکیل او نیز موکلش را بی‌گناه از هر گونه تلاش برای اخاذی از برادرش دانست. او اینک به صورت مشروط آزاد شده و طبق قوانین مربوط به این نوع آزادی، حق تماس با پل و مادرش را ندارد. او همچنین نمی‌تواند فرانسه را ترک و از شبکه های اجتماعی استفاده کند.

ماجرا از زمانی آغاز شد که ماتیاس ویدئویی را منتشر کرد و قول داد به زودی مجموعه‌ای از «افشاگری‌های بزرگ» درباره برادرش انجام خواهد داد، از جمله این ادعا که چگونه پل از یک جادوگر برای طلسم هم تیمی خود کیلیان امباپه استفاده کرد. بعد از آن بود که اسپورت میل فاش کرد، پوگبا واقعا به یک جادوگر پول داده تا به او کمک کند. با این حال ستاره سابق منچستر این با رد ارتباط این موضوع با امباپه اعلام کرده که هیچ وقت قصد آسیب رسانده به کسی را نداشته است.

ماتیاس در طول دوران حبس خود در اعتراض به اتهامات وارده ویدیوهایی را از طریق یک ربات در شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر کرده و برادرش را یک فریبکار و حیله گر دانست. با این وجود مادر خانواده در بیانیه ای که توسط پل و نماینده اش رافائلا به امضا رسیده بود اعلام کرد که این ادعاها متاسفانه جای تعجب ندارد.

-