دویست و پنجاه سناتور آمریکایی با برگزاری نشستی در واشنگتن مریم رجوی را به عنوان رئیس‌جمهور ایران معرفی کردند. این موضع به قدری عجیب است که می‌توان دلایل زیادی در خطای محاسباتی دشمن برشمرد.

1

 

به گزارش دانشجو، در این نشست جمعی از سیاستمداران کهنه‌کار من جمله وزیر امورخارجه پیشین آمریکا جمع بندی خود را برای ایران اعلام کردند. مایک پمپئو به عنوان سخنران این نشست بالای تریبون رفت و گفت: «من می‌خواهم با رسمیت شناختن رئیس‌جمهور منتخب، مریم رجوی شروع کنم. شورای ملی مقاومت ایران تحت رهبری او در حال پی ریزی یک جمهوری آزاد، مستقل و دموکراتیک در ایران است».

این موضع به قدری عجیب است که می‌توان دلایل زیادی در خطای محاسباتی دشمن برشمرد:

 

اول آنکه این موضع بدان معناست که دوگانه‌ای میان حمایت از خاندان پهلوی و منافقین میان سیاستمداران آمریکایی وجود دارد. چرا که سابقه‌ی این دو هرگز با یک‌دیگر جمع نمی‌گردند. جنایاتی که ساواک علیه این جریان انجام داد کم از کودک‌کشی‌ها و زنده سوزی‌های منافقین در ابتدای انقلاب ندارد. همچنین نقشه‌ی ضد انقلاب برای مشروعیت بخشی به نظام پادشاهی را با رئیس جمهور خواندن رجوی نقش بر آب کرد.

دوم آنکه این موضع تاییدی بر مرگ مسعود رجوی است که سالها سعی در پنهان کردن آن داشتند. حتی ماهیت چپگرا بودن این سازمان و اهمیت دادن آمریکا به مردم برای انتخاب سرنوشت خود با اعلام ریاست جمهوری رجوی بر باد رفت.

-