حتما برای شما هم پیش آمده که هر از گاهی بخواهید به طور موقت از شبکه‌های اجتماعی (به‌خصوص اینستاگرام) فاصله بگیرید تا بتوانید روی سایر کارهایتان بیشتر تمرکز کنید. در عین حال می‌دانید که این خداحافظی با اینستاگرام دائمی نیست و نیاز به راهی دارید که داده‌ّها و اطلاعاتتان را برای زمان بازگشت حفظ کنید. استفاده از قابلیت دی اکتیو موقت اینستاگرام بهترین راه حلی است که پیش روی شما قرار دارد.

1

 

دی اکتیو موقت اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام برای کاربرانی که دیگر نمی‌خواهند در این شبکه فعالیت داشته باشند، دو امکان به وجود آورده: پاک کردن اکانت و دی‌ اکتیو (غیرفعال) کردن موقت اکانت اینستاگرام. بین این دو، دی اکتیو کردن اینستا در واقع راه حلی است برای کسانی که تنها می‌خواهند در یک دوره زمانی کوتاه در اینستاگرام فعالیتی نداشته باشند و بعد از این دوره به اینستاگرام بازگردند.

 

مراحل دی اکتیو موقت اکانت اینستاگرام

برای دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام نمی‌توانید از خود اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید؛ بلکه باید از مرورگر استفاده کنید. با این حال استفاده از مرورگر کامپیوتر یا گوشی، اهمیتی ندارد و می‌توانید با هریک از این دو دستگاه اکانت اینستاگرامتان را غیرفعال کنید.

۱- به سایت اینستاگرام بروید.

۲- اگر تا به حال از نسخه وب اینستاگرام استفاده نکرده‌اید، نام کاربری و پسوردتان را تایپ کنید و وارد اکانتتان بشوید.

۳- روی عکس پروفایلتان در سمت راست صفحه کلیک کنید.

 

۴- روی گزینه profile کلیک کنید.

 

۵- در صفحه جدید روی گزینه profile edit کلیک کنید.

 

۶- در صفحه جدید پایین بروید و روی گزینه temporarily disable my account در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.

 

۷- در این مرحله باید دلیلی برای دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام ارائه بدهید. از لیست why are you disabling your account? یک گزینه را که به نظرتان مناسب است انتخاب کنید.

 

۸- پسوردتان را دوباره وارد.

۹- بعد از انجام مراحل ۷ و ۸، گزینه دی اکتیو اینستاگرام برای شما نمایش داده می‌شود.

۱۰- روی گزینه temporarily disableaccount (به معنی دی اکتیو موقت) کلیک کنید تا فرایند غیرفعال کردن اینستاگرام شما کامل شود.

روش دیگر برای غیرفعال کردن اینستاگرام

اگر مایل به انجام مراحل فوق نیستید، می‌توانید یک کار ساده دیگر انجام بدهید: اپلیکیشن اینستاگرام را از روی گوشی تلفن همراه خود پاک کنید!به این ترتیب، اکانت شما با تمام اطلاعاتش سرجای خود باقی می‌ماند و هرزمان مایل بودید می‌توانید مجدد از آن استفاده کنید. تنها باید نام کاربری و رمز عبورتان را به خاطر بسپارید یا روش مطمئنی برای بازیابی آن‌ها در نظر بگیرید تا برای نصب و استفاده دوباره از اینستاگرام به مشکل نخورید.

بازگردانی اکانت دی اکتیو شده اینستاگرام

 

 

همانطور که گفتیم این راه حل موقتی است و بعد از دی اکتیو کردن می‌توانید یک بار دیگر اکانتتان را فعال کنید و به آغوش اینستاگرام برگردید! فقط باید حواستان باشد که تنها هفته‌ای یک بار می‌توانید عملیات غیرفعال و فعال کردن اینستاگرام را انجام بدهید! به زودی در پستی دیگر به آموزش بازگردانی اکانت دی اکتیو شده اینستاگرام خواهیم پرداخت!

 

پاک کردن اکانت اینستاگرام

به جز دی اکتیو موقت اکانت اینستاگرام، راه دیگری برای غیرفعال کردن اینستاگرام وجود دارد که برخلاف دو روش قبلی، غیرقابل برگشت است. به این روش پاک کردن اکانت اینستاگرام گفته می‌شود.

تفاوت پاک کردن و غیرفعال کردن موقت اینستاگرام این است که در مورد اول، تمام اطلاعات شما برای همیشه از اینستاگرام پاک خواهد شد و شما دیگر هیچوقت به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت.

برای پاک کردن اکانت اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- با استفاده از مرورگر کامپیوتر وارد اکانت اینستاگرامتان بشوید (در اینجا هم مانند دی اکتیو موقت اینستاگرام، باید حتما از کامپیوتر استفاده کنید.)

 

۲- روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه پاک کردن اکانت اینستاگرام منتقل بشوید:

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/
 

۳- به صفحه‌ای منتقل می‌شود که دلیل پاک کردن اکانت اینستاگرامتان را از شما می‌پرسد. یکی از دلایلی را که به نظرتان منطقی می‌آید از فهرست انتخاب کنید.

۴- پسوردتان را وارد کنید.

۵- روی گزینه «Permanently Delete Your Account» کلیک کنید تا پیج شما برای همیشه پاک شود.

3

سوالات متداول دی اکتیو اکانت اینستاگرام

۱- آیا می‌توانم اکانت اینستاگرامم را موقتا غیرفعال کنم؟

بله. اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که اکانتتان را به صورت موقت غیرفعال کنید. برای این کار مراحل ساده‌ای وجود دارد که در این پست شرح داده‌ایم.

۲- تا چندبار می‌توانم اکانت اینستاگرام را دی اکتیو (غیرفعال) کنم؟

شما می‌توانید هرچند بار که مایل هستید اکانتتان را غیرفعال و سپس بازگردانی کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که در هر هفته تنها یک بار مجاز به دی اکتیو کردن اینستاگرام هستید. به عبارتی اگر روز شنبه اکانتتان را غیرفعال و سپس فعال می‌کنید، برای دی اکتیو کردن بعدی باید حداقل تا شنبه آینده صبر کنید.

۳- آیا با دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام عکس‌هایم پاک خواهد شد؟

خیر تمام اطلاعات اکانت شما از جمله عکس و فیلم‌ها، چت‌ها، فالوورها و فالووینگ‌های شما درون اکانتتان محفوظ می‌ماند و روزی که دوباره اینستاگرام را فعال کنید به تمام این اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

۴- آیا با دی اکتیو و سپس بازگردانی اینستاگرام مشکلی برای اکانتم پیش می‌آید؟

خیر غیرفعال کردن اینستاگرام قرار نیست مشکل خاصی برای شما به وجود بیاورد. تنها اتفاقی که می‌افتد این است که اگر در پست‌های اینستاگرام سایر اکانت‌ها را تگ کرده باشید، با فعالسازی مجدد اینستاگرام، نوتیفیکیشن تگ شدن در پست شما مجدد برای این اکانت‌ها ارسال خواهد شد.

۵- آیا پس از دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام سایرین می‌توانند اکانت من را در اینستاگرام ببینند؟

خیر با غیرفعال کردن اینستاگرام، تمام ردپاهای دیجیتال شما از این شبکه اجتماعی موقتا حذف خواهد شد. به عبارتی فالوورهای شما قادر به پیدا کردن و دیدن اکانت شما نخواهند بود.

۶- آیا دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام باعث می‌شود موقع فعال‌‌سازی فالوورهایم را از دست بدهم؟

خیر چون که با دی اکتیو موقت اینستاگرام، اکانت شما دیگر در دسترس کسی نیست که بتواند آن را آنفالو کند. اگر هنگام بازگردانی متوجه شده‌اید که تعداد فالوورهای شما تغییر کرده است، به این دلیل خواهد بود که آن‌ها هم اینستاگرام خود را پاک یا غیرفعال کرده‌اند.

-