واگذاری ۲ هزار و ۳۲۵ سگ به شهروندان از ابتدای امسال

مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران از واگذاری ۳۶ درصد از ۸ هزار و ۴۴۷ قلاده سگ زنده گیری شده به شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تا دی ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

4650035

به گزارش همشهری آنلاین، حبیب میکائیلی با اشاره به زنده گیری هشت هزار و ۴۴۷ قلاده سگ از ابتدای امسال تا دی ماه بیان کرد: از ابتدای مهر تا پایان دی دو هزار و ۸۳۲ قلاده سگ زنده گیری شده است. همچنین از ابتدای امسال نیز یک هزار و 600 قلاده سگ عقیم سازی شده‌اند.

مدیر کنترل حیوانات بی سرپناه شهری شهرداری تهران درباره چرایی آمار پایین عقیم سازی سگ‌ها در شهر تهران، توضیح داد: نداشتن منابع مالی کافی در اختیار شهرداری دلیل این موضوع است. البته حامیان حیوانات در این میان به کمک شهرداری آمده‌اند و فرآیند عقیم سازی سگ‌ها را پیش می‌برند، اما سرعت پایین است.

میکائیلی درباره وضعیت فعلی خودروی سیار عقیم سازی سگ‌ها که به صورت رایگان فعالیت می‌کرد هم گفت: یاین کامیون عقیم سازی سیار به یک حامی سپرده شده است و از دو هفته گذشته طرح عقیم سازی سگ‌ها براساس نیاز شهروندان منطقه به منطقه آغاز شده است.

مدیر کنترل حیوانات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه عقیم سازی، واکسیناسیون هاری و واگذاری سگ‌ها جزو سیاست گذاری‌های دوره جدید مدیریت شهری است، اضافه کرد: از ابتدای امسال حدود دو هزار و ۳۲۵ قلاده سگ واگذار شده است؛ تقریباً تمامی این سگ‌ها عقیم شده بودند. عقیم سازی سگ‌ها به منزله همان تعریف اصطلاح دامپزشکی «تله جلوگیری از افزایش جمعیت حیوانات» است که باعث می‌شود اگر سگ عقیمی در محلی رها شود، دیگر تولید مثل نداشته باشد و جمعیت سگ در آن محله افزایش نیابد.

او همچنین گفت: سال گذشته حدود ۹ هزار و ۷۰۰ سگ به آرادکوه وارد شدند، اما امسال این رقم به ۶هزار و ۵۰۰ سگ رسیده و این یعنی عقیم سازی و واگذاری سگ‌ها طرح نتیجه بخشی است. پیش‌بینی ما این است که اگر علاوه بر شهرداری تهران، شهرهای اقماری هم عقیم سازی سگ‌ها را انجام دهند، در مدت سه سال آینده موضوع افزایش جمعیت حیوانات و هاری سگ‌ها حل خواهد شد.

مدیرکل کنترل حیوانات شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه بیشتر سگ‌هایی که وارد آرادکوه می‌شوند برای تهران نیستند، افزود: سگ‌های اطراف و حاشیه مناطق هم مرز شهر تهران وارد آرادکوه می‌شوند. شهرهای اقماری به دلیل کمبود امکانات عقیم سازی، سگ‌های خود را در چیتگر، کوهسار، مناطق ۲۰، ۱، ۴ رها سازی می‌کنند.بر اساس گزارش سایت شهر، مدیر کنترل حیوانات شهری شهرداری تهران در پایان گفت:بخاطررعایت حال شهروندان وحقوق حیوانات که دردین اسلام خیلی تاکید شده تمهیداتی راباکمک مردم و ان جی اوها لحاظ خواهیم کرد

-