شاید اولین سوالی که ذهن هر مخاطبی را درگیر کند این سوال باشد که آیا واقعا زمانی به عنوان بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود دارد؟ به گفته متخصصان سوشال مدیا پاسخ این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد. اینکه سبک پیج شما به چه صورت است، موضوعاتی که در پست و استوری مطرح می‌کنید در چه زمینه‌ای هستند، دنبال کنندگان شما به چه چیزهایی علاقه دارند، هدف و موضوع پست شما چیست، پست شما از چه نوعی است و هزاران دلیل و عامل که می‌توانند بر تعیین بهترین زمان تأثیر بگذارند.

بنابراین پاسخ این سوال قطعا مثبت است، اما برای هر پیج متفاوت است و با توجه به موارد زیادی می‌توان بهترین زمان را تعیین کرد.

 

16

 

چرا زمان انتشار پست در اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام با توجه به الگوریتم‌های مختلفی که به کار می‌گیرد، رفتار متفاوتی با پیج‌های مختلف دارد. زمانی که پستی در اینستاگرام منتشر می‌کنید، ممکن است همان لحظه به مخاطب شما نمایش داده نشود. دلیل این کار این است که اینستاگرام سعی می‌کند پست‌هایی که مخاطب علاقه بیشتری به آن‌ها دارد را نمایش دهد. همچنین یکی از راه های ترغیب کردن مخاطبان شما استفاده از فونت های جذاب می باشد که در مقاله ” تغییر فونت اینستاگرام ” به بررسی آن پرداخته ایم. در واقع پست‌های منتشر شده بر اساس عوامل مختلفی سنجیده و پس از آن نمایش داده می‌شوند. این عوامل در زیر معرفی شده‌اند:

  • میزان علاقه‌ای که کاربران به پیج شما دارند
  • میزان تعاملی که دنبال کنندگان با شما دارند
  • زمان انتشار پست

دلیل این کار این است که اینستاگرام سعی می‌کند، بهترین پست‌ها را به کاربران نمایش دهد، تا به این طریق تعداد کاربران بیشتری در اینستاگرام فعالیت کنند. اما همان‌طور که مشاهده کردید زمان انتشار پست نیز اهمیت زیادی دارد. بهترین زمان می‌تواند بر بازدید بیشتر پست کمک کند. برای اینکه بهترین تاثیر را از پست ها بگیرید می توانید فونت اینستاگرام را تغییر دهید. آموزش تغییر فونت اینستاگرام را در مقالات دیگر ما بخوانید.

چگونه بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را تعیین کنیم؟

همان‌طور که گفته شد عوامل زیادی بر این موضوع تأثیر می‌گذارند و اینگونه نیست که با کم بودن میزان تعامل کاربر به طور مستقیم به سراغ زمان پست گذاشتن می روند اما ممکن است ایراد از ساخت کاور پست اینستاگرام یا زمان یا سلیقه مخاطبانتان نیز باشد. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین عوامل را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

شناخت دقیق فالورها

در اولین قدم باید بدانید فالوورهای شما دقیقا چه کسانی هستند. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا زمان آزاد آن‌ها را به دست آورید. به عنوان مثال اگر دنبال کنندگان شما زنان خانه دار هستند، معمولا وقت آزاد آنها در طی روز خواهد بود. اگر فالورهای شما افراد شاغل هستند، بهترین زمان برای پست گذاشتن بعد از اتمام ساعت کاری است.
به این صورت می‌توانید تا حد زیادی بهترین زمان را به دست آورده و محتوای خود را در این زمان منتشر کنید تا بازدید بیشتری دریافت کنید.

محتوای پیج

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده، محتوای پیج شماست. هدف از راه‌اندازی پیج شما دقیقا چیست؟ محتوای آموزشی، سرگرمی، فروشگاه اینترنتی و … پیج‌های اینستاگرامی با هدف‌های متفاوتی راه‌اندازی می‌شوند و قطعا برای موفقیت بیشتر باید با توجه به هدف پیش بروند.
خودتان را در نظر بگیرید، قطعا زمانی که تازه از سرکار بازگشته‌اید، علاقه‌ای به تماشای ویدیوهای آموزشی نخواهید داشت و معمولا به دنبال مشاهده اخبار و یا مطالب سرگرم کننده هستید.

آزمون و خطا

با استفاده از موارد گفته شده تا حدودی می‌توان بهترین زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کرد. اما یکی از راه‌های مفید در این زمینه آزمون و خطا است. قطعا نمی‌توان به طور حتم این زمان را برای پیج‌های مختلف تعیین کرد. به همین دلیل هر پیج می‌تواند با آزمون و خطا و انتشار پست در روزها و ساعت‌های مختلف، بهترین زمان را برای انتشار به دست آورد. توجه کنید یکی از عوامل موثر در دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام تعیین زمان مناسب برای پست گذاشتن می باشد بنابراین بهتر است این موضوع را بسیار جدی بگیرید.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در ایران

در ایران بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. در ایران در روزهای تعطیل معمولا تعداد بازدیدها بیشتر است. علاوه بر آن در ساعت‌های ۱۱ تا ۱۲ در طول روز و ساعت ۱۷ الی ۱۹ از زمان‌های طلایی در اینستاگرام به شمار می‌روند.
بهترین زمان در شب نیز بازه زمانی ۹ شب الی ۱۲ شب است که افراد معمولا در منزل در حال استراحت هستند و حساب کاربری خود را چک می‌کنند. زمان‌هایی مانند تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی نیز در تمام دنیا ازجمله ایران از زمان‌های مهم و طلایی برای انتشار پست به شمار می‌روند.

نرم افزار بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

ابزار insight اینستاگرام یکی از ابزارهای بسیار مفید و کاربردی است که برای مدیریت پیج در اختیار شما قرار دارد. با استفاده از این ابزار می‌توان بهترین زمان را برای پست گذاشتن با توجه به دنبال کنندگان خود تعیین کنید. برای این کار می‌توانید ابتدا وارد بخش insight شده و به قسمت Audiance بروید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در بخش فالورهای خود می‌توانید بیشترین زمان فعالیت فالورهای خود را مشاهده کنید. درصد مرد بودن و زن بودن مخاطبان شما نیز در این بخش مشخص شده که می‌تواند برای تعیین زمان مناسب پست گذاشتن به شما کمک کند و همچنین با جذب مخاطبان خود به افزایش فالوور در اینستاگرام خود کمک شایانی خواهید کرد.

سخن آخر

موفقیت و کسب درآمد در اینستاگرام در گرو افزایش تعداد فالور و بازدید بالای پست‌های و استوری‌های منتشر شده است. در این زمینه نکات مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش بالای پست‌ها شود. یکی از نکات مهم درج و انتشار پست در زمان مناسب است. برای یافتن زمان مناسب می‌توانید بر اساس موارد مختلف ازجمله موقعیت جغرافیایی، محتوای پیج، ویژگی‌های دنبال کنندگان و … اقدام نمایید. هرچه پست شما مفیدتر و در زمان مناسب‌تری منتشر شود، بازدید بالایی دریافت خواهد کرد.

-