اگرچه استروژن تقریباً مانند “هورمون خوب” و پروژسترون ، “هورمون بد PMS” به نظر می‌رسد ، هر دو برای عملکرد سالم کاملاً ضروری هستند و باید در تعادل خوبی حفظ شوند.

استروژن باعث افزایش خلق و خو و انرژی می‌شود. رسوبات چربی و تأثیراتی را که بدن در آن ذخیره می‌کند ، افزایش می‌دهد. درمان ترجیحی به رانهای ضخیم‌تر و رسوبات چربی بدن پایین‌تر است. استروژن کافی برای تشکیل استخوان لازم است – در یائسگی ، چون افت استروژن وجود دارد ، جذب استخوان می‌تواند از تشکیل استخوان پیشی ببرد و خطر پوکی استخوان را ایجاد می‌کند.

در مقابل ، پروژسترون سطح انسولین را کاهش می‌دهد ، عملکرد تیروئید را تثبیت می‌کند ، کیفیت خواب عمیق‌تر را بهبود می‌بخشد و به تنظیم اشتها کمک می‌کند.

هر دو هورمون بسیار مهم هستند ، آنچه معمولاً باعث ایجاد علائم ناخوشایند می‌شود تعادل نامناسب استروژن / پروژسترون است. این می‌تواند منجر به تظاهرات مانند دوره‌های نامنظم ، احتباس آب ، نوسانات خلقی ، کاهش فشار جنسی ، بی خوابی ، افزایش وزن شکم ، افسردگی ، خستگی ، گرگرفتگی ، افسردگی ، خواب آلودگی ، نفخ ، اضطراب ، تحریک پذیری ، میگرن و غیره شود.

اگر هر یک از این علائم را تجربه کرده‌اید یا فکر می‌کنید که مشکل هورمونی دارید ، باید به پزشک خانواده خود مراجعه کنید. خودتان تشخیص ندهید!

1

همچنین موارد عملی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود تعادل پروژسترون / استروژن انجام دهید.

حال این ممکن است در تلاش برای ساختن عضله در مقایسه با همتایان نر ما ناامیدکننده و ناعادلانه به نظر برسد ، اما مهمترین موفقیت در رسیدن به موفقیت عضلات درک بدن و کار با آن برای دستیابی به نتایج مداوم است. به عنوان مثال ، مراحل چرخه قاعدگی ما تأثیر مستقیمی بر کاهش چربی و افزایش عضلات دارد. برای نتیجه بهینه باید آموزش خود را با چرخه خود همگام کنید.

در مرحله فولیکول ، شما می‌توانید تمرین بیشتری کنید و از کربوهیدرات‌های بیشتری استفاده کنید. انرژی بیشتر و تحمل درد در هفته 1-2 باید به نفع شما استفاده شود تا به پیشرفت و فشار سنگین‌تر فشار بیاورید. ماهیچه همچنین مستعد استفاده از گلیکوژن است و کربوهیدرات یک روش ترجیحی برای سوخت است.

هنگام تخمک گذاری ، سعی کنید برخی از بهترین‌های شخصی را امتحان کنید! زنان در دوره میانی در مقایسه با هر دو مرحله فولیکول و لوتئال حدود 11 درصد افزایش دارند. با این حال ، در طی تخمک گذاری ، شل شدن رباط می‌تواند منجر به بروز آسیب بیشتر شود.

در مرحله لوتئال ، با افزایش پروژسترون ، سطح انرژی کاهش می‌یابد. بدن شروع به استفاده از ذخیره چربی برای انرژی می‌کند و اثرترمی مواد غذایی افزایش می‌یابد .3. کاهش چربی در این زمان کارآمدتر است.

و هنگامی که دوره شما شروع می‌شود ، باید آنچه را که درست است انجام دهید. بیشتر خانمها در این مرحله احساس بهتری می‌کنند. شدت تمرین را می‌توان افزایش داد. با این حال ، به بدن خود توجه کنید. این دستورالعملهای کلی است ، نه قوانین حتمی.

همچنین موارد عملی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود تعادل پروژسترون / استروژن انجام دهید.

2

  1. از غذاهای “تقویت کننده استروژن” خودداری کنید. نکته اصلی هورمونها تعادل است. مگر اینکه استروژن کم داشته باشید ، از میوه‌های خشک ، دانه کتان ، محصولات سویا و نان چاودار تیره خودداری کنید.
  2. غذاهای حاوی روی زیاد مانند صدف ، گوشت قرمز بدون چربی و شکلات تیره میل کنید. روی برای تعادل خوب E / P بسیار مهم است.
  3. غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات دارای برگ سبز ، ماهی و گوشت بدون چربی میل کنید. ورزشکاران زن به ویژه بعد از قاعدگی دوره‌ای مستعد کاهش آهن هستند.
  4. غذاهای سرشار از ویتامین B مانند سیب زمینی ، موز و غلات کامل بخورید. کبد برای تجزیه استروژن به ویتامین B نیاز دارد.
  5. غذاهای سرشار از ویتامین C مانند مرکبات و گوجه فرنگی بخورید. ویتامین C برای تولید پروژسترون و ایجاد یک رحم سالم  ضروری است.
  6. هر 12 هفته رژیم غذایی را لغو کنید. این موارد می‌تواند برای جلوگیری از خاموش شدن چرخه شما ضروری باشد.

همانطور که مشاهده می‌کنید ، می‌توانید کنترل بالایی بر اوضاع داشته باشید. باهوش شوید ، به بدن خود گوش دهید و از هورمون‌های خود به نفع خود استفاده کنید.

-