در این مقاله سعی شده است 10 نکته طلایی و اساسی درباره افرادی که به تازگی به سمت فیتنس رفته اند ذکر گردد. با ما همراه باشید.

3

1. کمک گرفتن از یک مربی حرفه ای
اگر می خواهید به دنبال فیتنس بروید لازم و ضروری است که یک مربی حرفه ای در این زمینه شما را همراهی نماید. در واقع مربی حرفه ای به شما کمک می نماید تا نحوه صحیح انجام تمرینات ورزشی، تکرار و تعداد ست ها و همچنین کار با عضلات را به شما یاد می دهد. در این بین مربیتان به شما انگیزه کافی و لازم را می دهد تا به هدفتان برسید.
2. به اندازه مناسب تمرین نمایید
تصور اشتباهی که در بین اکثر افراد وجود دارد که تمرینات طولانی و سخت سبب می شود زودتر به نتیجه برسید. توصیه می شود در روز بین 3 الی 4 بار هر کدام 1/30 ورزش نمایید در این بین 30 ساعت تمرینات هوازی و 1 ساعت برای تمرینات استقامتی اختصاص دهید.
3. هم اکنون شروع نمایید
توصیه می شود از همین حالا شروع نمایید یا به اصطلاح خودمان ددل را به دریا بزنید و شروع کنید.
4. چربی سوزی طبیعی
توصیه می شود از قرص های مضر چربی سوزی استفاده ننمایید این قرص ها علاوه بر افزایش ضربان قلب و از بین رفتن آب بدن سبب می شود که عضلات حجیم شده شما کاهش می یابد توصیه می شود تمرینات ورزشی خود را بدین گونه انجام دهید، تمرینات هوازی سبک و تمرینات اینتروال سنگین و با شدت زیاد انجام دهید.
5. آب کافی بنوشید
در زمان ورزش کردن باید حواستان به آب بدنتان باشد بعد از هر بار تمرینات هوازی بین 5 ال 10 دقیقه بعد آب بنوشد و بعد از هر تمرین استقامتی نیم لیتر آب بنوشید.
6. وعده غذایی بعد از تمرین فراموشتان نشود
1 ساعت بعد از تمرینات ورزشی می توانید غذا میل نمایید بهتر است که از مکمل های پروتئینی استفاده نمایید.
7. خوردن مواد غذایی قبل از تمرین
ورزشکاران عزیز حتما توجه داشته باشید که قبل از رفتن به باشگاه حتما از مواد غذایی پروتئین دار استفاده نمایید، البته توجه کنید که حتما 1 ساعت قبل از ورزش کردن میل کنید تا هضم شود و توجه نمایید که این نکته به دلیل این است که انرژی کافی داشته باشید. 

8. استفاده از کفش مناسب
شاید برخی از افراد ندانند که برای رفتن به باشگاه باید کفش مناسب پوشید و برخی فکر می نمایند که هر کفشی مناسب است ولی این تصور غلط می باشد به دلیل این که برای راحتی پا در هر زمانی از ورزش ضروری و واجب می باشد. شاید برایتان جالب باشد که حتی کفش باشگاه بدنسازی با کفش مناسب برای دویدن فرق می کند.
9. تست تناسب اندام
شاید برایتان جالب باشد که بدانید تست تناسب اندام چیست؟ در واقع این تست همان چک آپ لی بدن می باشد منظور اندازه و میزان وزن، قد، درصد چربی بدن و فشار خون، سایز اندام های بدن و … می باشد.
10. چک آپ کنید
ضوری است که قبل از شروع هر ورزشی با پزشک مربوطه مشورت نمایید تا سبب آسیب به اندام های بدن شما نگردد.

-