به راستی بهترین زمان برای انجام تمرینات هوازی چه زمانی می باشد؟

1

اول صبح؟ بعد از تمرین؟ قبل از تمرین؟ آخر شب؟
بهتر است برای فهمیدن جواب این سوال اصول و قوانین تمرینات هوازی را مرور کنیم.
اولین اصل در سوزاندن کالری این است که بدن به سراغ نزدیک ترین و راحت ترین منبع انرژی می رود.حال اگر شما غذا خورده باشید انرژی حاصله از سوزاندن مواد غذایی به دست می آید اما اگر شکمتان خالی باشد بدن به سراغ منبع بعدی می رود یعنی عضله!!!!!!!!
بله درست خواندید عضله.اگر تا به حال فکر میکردید که با انجام تمرینات هوازی با شکم خالی چربی می سوزانید باید بگویم که اشتباه میکردید.عضلات منبع دردسترس تری برای بدن به حساب می آید بنا براین هوازی با شکم خالی اشتباهی مهلک است .اما چرا برخی ورزشکاران علاقه به انجام تمرینات هوازی در ساعات اولیه صبح دارند؟

این بدین دلیل است که ترشح هورمون های آنابولیک در اوایل صبح حداکثر است و از این رو ورزش کردن در آن زمان احساس خوبی به فرد می دهد.اما به یاد داشته باشید که تمرینات هوازی ناشتا به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا دخایر انرژی بدن در طول شب مصرف شده است و بدن نیازمند بارگیری است  نه تخلیه…..
انجام تمرینات هوازی بعد از تمرین نیز فواید و مضرات خود را دارد.یکی از فواید هوازی بعد از تمرینات این است که دخایر انرژی بدن به طور کامل برای عضله سازی استفاده شده و اکنون با گرم بودن بدن و بالا بودن پمپاژ خون  در عضلات, بدن به سراغ منابع انرژی دیر سوز تر مانند چربی ها می رود.باز هم به یاد داشته باشید در صورت بردن بدن به فاز گرسنگی باز هم این عضلات شما هستند که آسیب میبینند.
قبل از تمرین  تنها می شود از تمرینات هوازی برای بالا بردن پمپاژ خون و افزایش ضربان قلب بهره برد زیرا چربی سوزی نیاز به بیست دقیقه تمرین هوازی دارد که این امر قبل از تمرین غیر عادی و بی فایده است.در انتهای شب نیز به علت خستگی افراد عموما کارایی روز را ندارند و نمی توانند بدن را به فاز چربی سوزی ببرند.
با تمام این تفاسیر نکته ای که حائز اهمیت است این است که اگر در هر کدام از حالات بالا باشکم خالی و بدنی تهی از انرژی اقدام به انجام تمرینات هوازی کنید این عضلات هستند که اولین آسیب را میبییند.
نکته دوم و بسیار مهم در تمرینات هوازی یک اصل بسیار ساده است,هرگاه شما به بدن مقدار مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات های خوب برسانید میتوانید از حفظ عضلات مطمئن شوید و سپس با رعایت اصول تمرین هوازی به مرحله چربی سوزی برسید در این بین برخی شرایط زمانی مثل صبح و بعد از تمرین میتواند سرعت چربی سوزی را تسریع کند.

-