کيفيت خواب یکی از پایه‌های سلامت شماست و در هنگام مواجهه با دردها مثل سردرد، درد پشت و گردن، می‌تواند به‌خوبی مفید باشد. برای کمک به تشخیص واقعیت‌ها و اسرار مهم، در اینجا 6 واقعیت ضروری در مورد خواب وجود دارد.

2

چندین فن وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا خواب شب بهتری را داشته باشید.

  1. 1.کافئین بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید، شمارا بی‌خواب نگه می‌دارد. بدن شما چند ساعت طول می‌کشد تا از طریق اثرات تحریک‌کننده کافئین پردازش شود. تا 50٪ از کافئینی که می‌نوشید می‌تواند در سیستم بدن، 5 تا 7 ساعت فعال باشد. بهتر است پس از بعدازظهر به استفاده از کافئین پایان دهید تا بی‌خوابی شما تا هنگام شب به اتمام برسد.

2.چرت زدن‌های کوتاه در طول روز به‌اندازه معقول می‌تواند بسیار مؤثر باشد. گاهی اوقات چرت‌های روزانه مثل خواب قِیلوله(خواب نیمروزی) که 30 دقیقه یا کمتر طول می‌کشد، می‌تواند موجب بهبود و ارتقای بیداری شما شود. افراط در چرت‌های طولانی، چرت‌های روزانه و در هنگام عصر می‌تواند منجر به این پهلو به آن پهلو شدن و غلتیدن در خواب شود.

3.یک‌تخت جدید، با نرمی متوسط -سخت ممکن است خواب شمارا بهبود بخشد. جایگزینی تشک‌های موجود با یک تشک جدید با نرمی متوسط می‌تواند کیفیت خواب را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد و کمردرد ناخودآگاه را برای بسیاری از افراد کاهش می‌دهد. اما اثر آن برای شما بستگی به عوامل بسیاری مانند وزن بدن و اولویت‌های شخصی شما دارد.

1

4.تمرین و ورزش، درست قبل از زمان خواب می‌تواند به خواب رفتن شمارا سخت‌تر کند. درحالی‌که ورزش در بعدازظهر و شب کاملاً خوب است، ورزش کردن در پایان روز می‌تواند خواب را به تأخیر بی اندازد. حداقل دو ساعت بین زمانی که تمرینات ورزشی را پایان می‌دهید و زمانی که به خواب می‌روید، فاصله بیندازید.

5.ملاتونین می‌تواند به زمان خوابیدن کمک کند، اما این‌یک درمان نیست. مصرف آن می‌تواند به غلبه بر واکنش‌های سریع و کمبود کیفیت خواب کمک کند، اما برای درمان بی‌خوابی مزمن، چندان مؤثر نیست.

6.خواب کمتر می‌تواند شمارا بیمار کند. کمبود خواب نشان‌دهنده ایجاد التهاب مزمن سطح پایین و افزایش حساسیت در ابتلا به سرماخوردگی هست. با اولویت‌بندی خواب شانس ابتلا به بیماری خود را کاهش دهید.

اگر این حقایق را با استفاده از چند تغییر در بهداشت خواب خود به‌خوبی استفاده کنید، ممکن است از خواب شبانه آرام و مقوی استفاده کنید.

-