یکی از مسائلی که در ارتباط با اضافه وزن مطرح می‌شود، چاقی شکم و پهلو است. بسیاری از افراد، به دلیل بزرگ بودن شکم خود، نمی‌توانند لباس‌های دلخواه خود را بپوشند ویا در انجام کارهای روزانه، همچون بستن بند کفش، با مشکل روبه‌رو هستند. مشکل چاقی شکم این است که تقریبا در تمام موارد، اولین محلی است که چاق بودن افراد را نشان می‌دهد و به همین دلیل اعتماد به نفس آن‌ها را کم می‌کند. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه را به شما بگوییم؛ همچنین می‌توانید از انواع ورزش برای لاغری شکم با توپ بدنسازی استفاده کنید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

16

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه

در دوران کورونا که استفاده از باشگاه‌های ورزشی، سلامت ما را به خطر می اندازند؛ می‌توانید از چند ورزش ساده برای آب کردن شکم و پهلوی خود در خانه، کمک بگیرید. افرادی نیز که به دلیل مشغله کاری فرصت باشگاه رفتن ندارند؛ می‌توانند با تنها ۱۰ دقیقه در روز ورزش کردن، پیش از خروج از خانه ویا پس از بازگشت به خانه، شکم و پهلوی خود را آب کنند. پیش از انجام این حرکات، در حدود ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه از زمان خود را به درجا زدن ویا طناب زدن با طناب خیالی، اختصاص دهید تا بدن شما برای ورزش کردن گرم شود.

 

لمس پاشنه

لمس پاشنه برای شروع بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه است. باید روز زمین دراز بکشید و زانوی خود را خم کنید تا پاشنه‌های شما به باسن نزدیک‌تر شوند. اندکی سر و شانه‌های خود را از زمین بلند کنید، بدون اینکه کمر شما از زمین فاصله بگیرد؛ حالا به ترتیب به چپ و راست خم شوید و سعی کنید خود را به سمت پاشنه‌های پایتان بکشید. این ورزش را می‌توانید در دو ست ۱۵تایی شروع کنید.

 

چرخش روسی

ممکن است نام این ورزش را بسیار شنیده باشید؛ دلیل آن اثر بخشی فوق‌العاده در عین ساده بودن آن است که به چربی سوزی شکم و پهلو کمک زیادی می‌کند. روی زمین بنشینید و زانوهای شما خم باشند، در حالیکه کف پای شما روی زمین است. دو دست خود را جلوی قفسه سینه خود بگیرید و کف دست‌ها تا آرنج‌ها به هم چسبیده باشند. حالا به ترتیب به چپ و راست بچرخید. این حرکت را نیز می‌توانید با دو ست ۱۵تایی شروع کنید.

 

پاشنه بالا

در این حالت باید روی زمین دراز بکشید و دو پای خود را در کنار هم و بدون خم شدن، به سمت سقف ببرید. حالا بدون آن‌که شانه‌های شما از زمین بلند شود، پاهای خود را به سمت بالا فشار دهید تا کمر شما از روی زمین بلند شود. برای دفعات اول، می‌توانید کمی از دست خود کمک بگیرید و پس از آن، باید دست‌های شما صاف در کنار بدن، روی زمین قرار بگیرد. این ورزش را در دو ست ۱۵تایی آغاز کنید.

 

کرانچ معکوس

به حالت دراز و نشست روی زمین بخوابید. حالا باید دستان خود را زیر سرتان قرار دهید. برای این حرکت، باید پاهای خود را همزمان و در همان حالت خم شدگی، به سمت شکم خود خم نمایید و در همان حال سر و شانه‌های خود را به سمت پاهای خود خم کنید. سپس به حالت قبلی باز گردید. این ورزش نیز در دو ست ۱۵تایی می‌توانید انجام شود.

 

 چند نکته ساده!

ورزش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در همین سایت دنبال نمایید. اما این‌ها نمونه‌هایی از بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه بودند. پس از انجام این حرکات حتما بدن خود را با حرکات کششی سرد کنید تا درد کمتری احساس نمایید. برای مثال حرکت کشش کبرا می‌‌تواند برای کشش عضلات شکم شما موثر باشد؛ یعنی به شکم روی زمین دراز بکشید و کف دست‌های خود را کنار قفسه سینه، روی زمین بگذارید و همزمان با صاف کردن آرنج‌هایتان، شانه‌ها و بالاتنه خود را به سمت بالا بکشید و ۳۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید. برای پهلوها نیز، روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را در حالت خم در یک سمت بدن خود قرار دهید و سپس بالاتنه خود را به سمت مخالف بچرخانید. با یک دست پاها را در همان سمت ثابت نگه‌دارید و دست دیگر را در جهت چرخش بدن، به سمت خارج بکشید.

ورزش برای لاغری شکم با توپ

باید برای انجام ورزش برای لاغری شکم با توپ از یک توپ با اندازه مناسب استفاده نمایید؛ به‌طوریکه وقتی روی توپ می‌نشینید، ران‌ها و ساق پای شما زاویه ۹۰ درجه یا بیشتر داشته باشد.

برای انجام حرکات کششی پهلو و کمر می‌توانید بر روی پشت خود دراز بکشید، در حالیکه کف پاهای شما روی زمین، کم شما روی توپ و دست‌های شما پشت سرتان است. در این وضعیت که ساده به‌نظر می‌رسد عضلات مرکزی بدن یعنی کمر و شکم خود را تقویت می‌کنید. می توانید این حرکات را با قرار گرفتن بر روی پهلو نیز پیش ببرید.

یک ورزش برای لاغری شکم با توپ، انجام پلانک به کمک توپ است. به این صورت که به جای آن‌که پاهای شما روی زمین باشد، روی توپ قرار می گیرد و باید سعی کنید نه‌تنها تعادل خود را حفظ نمایید، بلکه با داخل کشیدن شکم و پایین آوردن باسن خود، وزن بدن خود را روی عضلات مرکزی بدن قرار دهید.

ورزش برای لاغری شکم کودکان

کودکان باید در طول روز فعالیت بدنی داشته باشند و با تغذیه سالم، بدن خود را تقویت کنند تا در سنین بالاتر سلامت باشند. با این حال، به دلیل زندگی آپارتمان‌نشینی، کودکان بیشتر تمایل به یک‌جا نشستن دارند و به همین دلیل باید آن‌ها را در انجام حرکات ورزشی در خانه برای لاغری شکم و پهلو که چاقی این قسمت‌ها می‌تواند به سلامت آن‌ها در طولانی‌مدت آسیب بزند، راهنمایی کنید. در این بخش چند ورزش برای لاغری شکم کودکان آورده‌ایم که به شما کمک می کند فرزندان خود را با ورزش و تناسب اندام آشنا کنید.

 

پروانه ویا طناب زدن

انجام حرکت پروانه، با وجود آن‌که بسیار آسان به‌نظر می‌رسد؛ اما نه‌تنها در گرم کردن بدن نقش دارد؛ بلکه یک حرکت چربی سوز و مقاومتی است. طناب زدن، با استفاده از طناب ویا به‌صورت فرضی، به کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند، استخوان‌های خود را با بالا و پایین پریدن تقویت کنند و همچنین مقاومت بدن خود را برای انجام ورزش‌های دیگر بالا ببرید.

 

پلانک و پلانک T

در این ورزش می‌توانید از کودک خود بخواهید ابتدا چند ثانیه به حالت پلانک قرار بگیرد و سپس یک دست خود را بالا برده و به سمت همان پهلو بچرخد و سعی کند تعادل خود را حفظ نماید. در این ورزش عضلات مرکزی بدن یعنی کمر، شکم و پهلوها تقویت می‌شوند و به چربی سوزی و شکل‌دهی این قسمت‌ها کمک می‌شود.

 

دراز و نشست

یکی از حرکاتی که از کودکی آموزش می‌بینیم و به تقویت عضلات مرکزی بدن و به‌خصوص کمر و پاها کمک می کند، دراز و نشست است که یک نمونه عالی از ورزش برای لاغری شکم کودکان است.

 

حرکت پای پروانه‌ای ویا قیچی

کودک باید به پشت روی زمان دراز بکشد و بدون بلند کردن شانه‌های ویا سر و کمر خود، پاهای خود را اندکی از زمین فاصل دهید و سپس به‌صورت بال پروانه ویا قیچی به نوبت بالا و پایین ببرد. در این حرکت، نه‌تنها صضلات کم، بلکه عضلات شکم و پهلو نیز تقویت می‌شوند.

 

-