اگر دچار کمردرد هستید، خوردن غذای خوب ممکن است سخت‌تر شود. چند تغییر می‌تواند تفاوت بزرگی برای ستون فقرات شما ایجاد کند. رژیم غذایی و حفظ وزن سالم نقش مهمی در سلامت روانی دارد. این نکات را برای بازگشت سالمتی رعایت کنید:

1

  1. آب زیاد جذب بدن کنید

نوشیدن مقدار زیادی مایعات به‌کل عملکرد بدن کمک می‌کند، اما اهمیت ویژه‌ای برای ستون فقرات و پشت بدن دارد. دیسک‌های ستون فقرات عمدتاً از آب تشکیل‌شده و جذب آب زیاد کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیری آن دو  بهبود پیدا کند، به‌طوری‌که می‌توانند نقش حیاتی خود را در بین ستون فقرات ایفا کند.

  1. به تعادل و توازن برسید

اگر شما غذاهای راحتی را دوست دارید، با سبزی‌ها کم، وقت آن رسیده است تا به این رژیم غذایی تنوع ببخشید. شما نیازی به تغییر همه‌چیز به‌صورت یک‌شبه ندارید، اما برای شروع کار بیشتر سبزی‌ها برگ‌دار، دانه‌های کامل، ماهی، آوکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این غذاها منبع خوبی از منیزیم هستند که یک عامل مهم در حفظ استخوان‌ها و تقویت عضلات پشت هستند. خوردن طیف گسترده‌ای از غذاها به بدن کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز خود را دریافت کند.

  1. مواد مغذی مصرفی خود را بشناسید و بدانید

کلسیم یکی از بهترین مواد مغذی شناخته‌شده برای سلامت استخوان است و می‌تواند در جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مؤثر باشد. اگر می‌توانید، بهتر است کلسیم خود را از غذا، به‌جای مکمل، دریافت کنید. محصولات لبنی و سبزی‌ها با  برگ‌های تیره منبع خوبی از کلسیم هستند.

ویتامین D با کلسیم همراه است و به بدن کمک می‌کند تا کلسیم جذب کند. اگر کمبود ویتامین D دارید، شما تنها نیستید. ویتامین D به‌طور طبیعی در تعداد محدودی از غذاها مانند زرده تخم‌مرغ و ماهی آزاد سالمون وجود دارد و درواقع میزان ویتامین D در غذاها کم است. دکتر شما ممکن است پیشنهاد کند که یک مکمل روزانه مصرف کنید تا مطمئن شوید که ویتامین D کافی دریافت می‌کنید.

به آنچه می‌نوشید نظارت کنید

نظارت بر آنچه شما می‌نوشید می‌تواند به شما کمک کند. به‌عنوان‌مثال، نوشیدن منظم نوشابه کولا می‌تواند بدن شمارا برای جذب مواد مغذی موردنیاز برای افزایش استحکام استخوانی کندتر کند. الکل می‌تواند توانایی بدن شما برای جذب کلسیم را محدود کند، بنابراین نوشیدن متعادل و یا عدم نوشیدن این مایعات – برای ستون فقرات و کمر شما بهترین است.

اگر خودتان به‌صورت خودسرانه تصمیم به بهبود تغذیه خود با مکمل‌ها گرفته‌اید، مطمئن شوید که توصیه‌های پزشک رعایت شده باشد. مکمل‌ها می‌توانند با داروها تداخل داشته باشند.

-