زنان می‌ترسند وزنه بلند کنند؟ این مقاله شامل پیشنهاد‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا به صورت اصولی تمرینات وزن خود را به حداکثر برسانید و به اهداف خود برسید. باید دقت شود که زنان از وزنه‌ به صورت پله‌پله استفاده کنند.

1

وارد گروه‌هایی که چند ساعت با دستگاه‌ها درگیر هستند نشوید. به نظر ما، آن‌ها دور خودشان می‌چرخند و به‌جایی نمی‌رسند. شما می‌توانید با وزنه‌برداری به اهداف تناسب‌اندام خود (از دست دادن وزن، سلامتی و غیره)، برسید.

آیا می‌دانید که عضله کالری سوزی بیشتری از چربی دارد؟ بنابراین، عضله بیشتر، بدن شمارا در چربی سوزی کارآمدتر می‌کند و باعث سوزاندن چربی می‌شود. کاردیو و وزنه‌برداری باهم یک‌راه بسیار عالی برای از دست دادن چربی است. درسته!

ما می‌دانیم که شما چطور فکر می‌کنید  “آیا وزنه‌برداری تمام بدن من را عضلانی نمی‌کند؟” این شایع‌ترین سؤال زنانی که می‌خواهند وزنه‌برداری را در تمرینات خود جای دهند. جواب نه است! بسیاری از زنان می‌ترسند که با گرفتن 10 کیلوگرم دمبل و انجام چند ست تمرین، آن‌ها را به آرنولد تبدیل کند. خیالتان راحت اینگونه نیست. حقیقت این است که میزان تمرین اکثر خانم‌ها در بیشتر موارد بدن را لاغر و هماهنگ می‌کند؛ و من هرگز ندیدم کسی از عظلانی شدن شکایت کند!

یکی از چیزهای بسیار بزرگ در مورد وزنه‌برداری این است که شما می‌توانید آن را به اهداف خاص خود متصل کنید. اگر می‌خواهید توده عضلانی اضافه کنید، باید تکرارهای کمتر با وزنه سنگین‌تر انجام دهید. اگر هدف شما این است که چربی‌ها را بسوزانید و وزن خود را افزایش دهید، می‌توانید مقادیر متوسط ​​وزن را برای تکرارهای بالا همراه با کاردیو قلبی خودتان افزایش دهید.

حالا که نگرانی شما حل‌شده است، منتظر چه هستید؟ در اینجا چند نکته ساده وجود دارد:

تحقیق کنید

با خواندن مجلات و چک کردن وب‌سایت‌های مربوط به بدن‌سازی اطلاعات کسب کنید. آن‌ها اغلب دارای برنامه‌های خوبی هستند که می‌توانید آن‌ها را همراه با دستورالعمل و روش و مشاوره برای مبتدیان دنبال کنید. فیلم‌های وزنه‌برداری‌های سخت‌تر را مشاهده کنید. فرم و فن برای جلوگیری از آسیب و به حداکثر رساندن آسیب را یاد بگیرید که بسیار مهم است.

زیر نظر مربی باشید

به‌عنوان یک تازه‌کار، مطمئناً شمارا به کار با مربی احتیاج دارید یا حداقل برای چند بار اول وزنه‌برداری را زیر نظر مربی انجام دهید. یک مربی قادر خواهد بود فرم شمارا نقد کند و پیشنهاد‌ها خود را در مورد چگونگی دستیابی و حفظ فرم کامل را ارائه دهد.

2

از کمک گرفتن نترسید

هنگام تمرین متوجه خواهید شد که عده‌ای هم‌زمان با شما در باشگاه هستند. نگران نباشید از آن‌ها بخواهید تا شمارا ببینند و فرم شما را بررسی کنید. برای آن‌ها اهمیتی ندارد. در حقیقت، احتمالاً آن‌ها هم از شما بخواهند این کار را انجام دهید. اکثر ما دوست داریم یک دوست را به‌جای تایم استراحت در این موقع کنارمان باشد.

از آینه ها استفاده کنید

باور کنید یا نه! این آینه‌ها فقط برای چک کردن ظاهرتان آنجا نیستند، بنابراین شما می‌توانید تمرینات جدید خود را با آینه انجام دهید. آینه برای شما فرم شمارا بررسی می‌کند. در آینه روبرو و کناری خودتان را برانداز کنید. اطمینان حاصل کنید که فرم شما صحیح است.

یک دوست پیدا کنید

هنگامی‌که شمابه وزنه‌های سخت‌تر می‌رسید، قطعاً نیاز به یک مراقب برای ایمنی بیشتر دارید. از دوستتان بخواهید در وزنه‌برداری کمکتان کند.

آب بنوشید

همیشه آب داشته باشید. عضلات شما سخت کار می‌کنند و برای بهبود یافتن به آب نیاز دارند. نوشیدن آب را بعد از تمرین فراموش نکنید و همیشه آب بنوشید.

کشش

پس از بلند کردن وزنه، زمان زیادی برای تمرینات کششی احتیاج دارید. هر کشش باید حداقل 20-30 ثانیه طول بکشد. اطمینان حاصل کنید کهدر روز چندین بار کشش انجام دهید. این باعث می‌شود که عضلات شما سست شدند و به درد عضلات کمک می‌کند.

تعیین معیار و هدف

در یک رقابت تناسب‌اندام شرکت کنید، کتاب عکس و هر چیزی که شمارا مسئول می‌کند انجام دهید. یک جدول زمانی شمارا برای رسیدن به اهداف ترغیب می‌کند.

برای اهداف خود بخورید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اگر سخت کار کنند، می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند بخورند. درواقع این درست نیست! اگر این کار را انجام دهید در واقع تلاشتان را با خوردن وحشتناک هدر می‌دهید. نتایج واضح وزنه‌برداری تا زمانی که شما سالم نباشید نشان داده نمی‌شود! اگر نتوانستید غذا بخورید پتانسیل واقعی و انرژی شمارا از بین می‌برید. به یاد داشته باشید خوردن سالم و وزنه‌برداری سخت است!

3

انگیزه و الهام

برای انجام این کار دلیلی داشته باشید و هنگام کم‌کاری در وزنه‌برداری و خوردن غذای ناسالم به آن پایبند باشید. کسی را پیدا کنید که برای شما الهام‌بخش باشند – مادر 4 تا بچه که سیکس پک دارد؟ فردی که قبلاً چاق بوده و مقدار زیادی از وزن را ازدست‌داده است و از آن زمان تاکنون یک شیوه زندگی سالم را حفظ کرده است؟ هر کس آن را دارد – با این شخص برای مشاوره و / یا نصیحت تماس بگیرید، وب‌سایت یا نمایه خود را بنویسید، تصویر یا داستان خود را چاپ کنید و آن را به ساعت زنگ‌دار خود بسپارید تا با لبخند  به ورزشگاه یا لیست یخچال و خواروبار را یادآوری کنید!

در آخر، نه کم‌کاری کنید، نه کنار بگذارید! برای موقعیت مناسب صبر نکنید، به انتقادهای دیگران توجه نکنید! روش خودتان را دنبال کنید.

-