اگر هدفتان فقط کاهش چربی باشد، ممکن است با پاسخ ها گیج شوید. شما کدام یک از این 11 مورد را انجام می‌دهید؟

از دست دادن چربی بدن می‌تواند یک ترفند باشد.

یک لحظه مثل قهرمان‌ها چربی می‌سوزانید و لحظه‌ای بعد چربی سوزی متوقف می‌شود.

شما احساس بی‌نتیجه بودن، ناامیدی و سردرگمی در مورد آنچه که در آینده باید انجام دهید دارید. ممکن است فکر کنید نمی‌توانید دوران کات را طی کنید و لاغر شوید.

شاید شما نیاز به نگاهی اصولی به آنچه انجام می‌دهید دارید و جاییکه از آن شروع  به تمرین می‌کنید. این ها مفاهیم ساده‌ای هستند که باید به آن دقت کنید.

راز این است که هیچ رازی وجود ندارد شما نیاز به نتایج دارید، نه ترفندها.

در اینجا 11 راه برای خراب کردن پروسه کاهش چربی توضیح داده شده. توضیحات پیچیده ای نیست، فقط شیوه‌های ساده‌ای که ممکن است شما آنها را انجام ندهید.

1

1.به اندازه کافی تمرین نمی‌کنید

اگر 2 یا 3 روز در هفته تمرین می‌کنید، به اندازه کافی تمرین نمی‌کنید. برای کاهش چربی جدی باید بیشتر روزهای هفته را تمرین کنید ترجیحا 4 یا 5 روز.

متابولیسم شما را وادار می‌کند بدن دربیشتر روزهای هفته مانند کوره چربی سوزی شود و شما را قادر می‌سازد مقادیر مناسب غذا را بدون گرسنگی بخورید. جلسه کاردیو كوتاه مدت 2 تا 3 بار در هفته تلاش كافي براي تغيير فیزیک بدن شما نيست، وقتي كه آن را به راحتي مي توان با حداقل مقدار ورزشي سازگار كرد.

2.پروتئین دریافتی شما کافی نیست

شما احتمالا قبل این عبارت را شنیده اید: بر پروتئین تمرکز کنید. پروتئین فقط برای ساخت عضله نیست. پروتئین به شما کمک می‎کند که زمان بیشتری احساس سیری کنید، از خوردن شما جلوگیری می‌کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و متابولیسم شما را کنترل می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی ماست یونانی، ماهی، مرغ، بوقلمون، گوشت بدون چربی، آب پنیر و تخم مرغ را با هر وعده غذایی استفاده کنید. هنگامی که پروتئین کافی می‌خورید، وسوسه نخواهید شد که غذاهای شیرین‌تر بخورید.

3.درست تمرین نمی‌کنید

اگر فکر می‌کنید تمرین های پرشور و بیشتر برای سوزاندن چربی مفید است، ممکن است زمان تغییر تفکر شما باشد. عضله‌سازی زیاد چربی بیشتر می‌سوزاند و وزنه برداری‌های ترکیبی عضله بیشتری تولید می‎کنند.

بافت عضلانی خود را به عنوان اندام‌های بزرگ سوزاندن چربی در نظر بگیرید. هرچه بیشتر وزنه بلند کنید، لاغرتر می‌شوید. البته این همراه با رژیم غذایی صحیح و انجام کاردیو است. وزنه های بزرگ مانند میز پرس، squats، pull-up ها، بازوها و شانه ها  را تحت فشار قرار دهید.

4.تمرین کاردیو زیاد

انجام اندکی تمرینات کاردیو عالی است. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، متابولیسم را فعال می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد. اما برای کسانی که مدت زیادی با دستگاه کاردیو تمرین  می‌کنند فقط یک پیشنهاد دارم: متوقفش شوید.

همانطور که گفتم، کاردیو تمرین خوبیست، اما زیاده روی در آن  مانع پیشرفت شما می‌شود، و شما را از بین می‌برد و بدن تخریب می‌شود.با تمرکز بر تعادل تمرینات مقاومتی، رژیم غذایی و کاردیو، نتایج بهتر خواهید داشت. بعلاوه، یک دوره کاردیو کوتاه‌تر و سنگین‌تر، برای شکست چربی با شدت بالا را امتحان کنید.

5. به اندازه کافی نمی‌خورید

تصور غلط دیگر این است که شما باید خودتان را گرسنه نگه دارید که وزن  ناخواسته را از دست بدهید. بله، کمبود کالری گاهی لازم است، اما بیش از حد غذا نخوردن متابولیسم شما را کاهش می‌دهد و باعث توقف و ناهنجاری در کاهش چربی بدن می‌شود. اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسب کالری برای اهداف خود می‌خورید.

هنگامی که دریافت کالری  را کم می‌کنید، هورمون شما واکنش نشان می‌دهد و باعث اثرات نامطلوب می‌شود. یعنی صرفه‌جویی در کالری و ذخیره آنها را به عنوان چربی.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید، مواد غذایی بی ارزش نخورید، و متابولیسم خود را در چک کنید.

6. بیش از حد سالم می‌خورید

یک اشتباه دیگر، خوردن بیش از حد سالم است. بله، خوب است که یک رژیم غذایی سالم با گوشت بدون چربی ، سبزیجات، میوه ها و چربی های سالم داشته باشید. اما خوردن بیش از حد سالم  به فلات سوزان چربی منجر خواهد شد. این همان مفهوم است که خوردن خیلی کم است.

شما می‌توانید کالری کلی مصرف خود را با اجتناب از قندها، چربی‌های اشباع شده و با کاهش انواع دیگر نشاسته ها کاهش دهید. این ممکن است منجر به اندازه کافی غذا نخوردن شود.

می‌توانید با یک روز یا یک وعده غذا در روز در رژیم غذایی تقلب کنید، با ابن کار نه تنها به افزایش متابولیسم خود، بلکه اهدافی  که انتظار می‌رود در طول این رژیم غذایی به دست آورید برسید.

7.زیاد تمرین می‌کنید

بله، ظاهرا بنظر می‌رسد با مورد 1 تناقض دارد، اما دقت کنید. شما ممکن است بیش از حد تمرین کنید چه طور ؟  کاردیو بیشتر، تمرین وزن بیشتر، ساعت تمرین بیشتر، روز بیشتر در هفته. همه این موارد در یک روز انجام می‌دهید.

چه کاری باید انجام دهید؟ کلید ماجرا، مدیریت است. همانطور که قبلا ذکر شد، رژیم غذایی، تمرین و کاردیو (و دراین  موارد استراحت / خواب فراموش نکنید) بهترین روش است. هنگام برنامه ریزی، دقت کدام کار مفید است فقط آن مورد را انجام دهید.

8.سوار یک چرخ فلک رژیم غذایی می‌شوید

آیا احساس می‌کنید که باید برای همیشه رژیم بگیرید؟ آیا شما احساس می‌کنید که کاری باید انجام دهید؟ شاید شما بارها و بارها به کاهش کالری ادامه دهید و امیدوار باشید که این درست باشد؟ وقت آن است که دیگر انجامش ندهید و دوباره برنامه غذایی درست کنید. برنامه ها را پاک کنید و دوباره شروع کنید.

با یک رژیم ساده و متعادل پر از چیزهای خوب که قبلا ذکر شده شروع کنید. فقط سالم غذا بخورید، وعده های با ارزش غذایی پایین نخورید و عادت‌های مثبت ایجاد کنید. رژیم گرفتن را کنار بگذارید فقط بجا و درست بخورید و زیاده روی  نکنید.

9.برنامه رژیم غذایی جدید بیش از حد تغییر می‌کند

آیا شما هر روز رژیم غذایی عوض می‌کنید؟ آیا شما از یک رژیم غذایی فقط برای هر چند هفته استفاده می‌کنید و نا‌امید می‌شوید؟

این یک نکته کوچک است: یک رژیم غذایی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که سالم است. بعد، برای مدت زمان قابل توجهی از آن استفاده کنید و تنظیمات کوچک را در طول مسیر انجام دهید. با این روش متوجه می‌شوید رژیم برای شما کارساز است یا نه و می‌توانید مدت زیادی صرف رژیم اشتباه نکنید.

2

10.کالری شماری نکنید

خوردن همان چیزهای مشابه و مصرف مقدار ثابتی کالری در هر روز ، در نهایت را به ضرر شماست. به تدریج با کم شدن تلاش‌های شما برای کاهش چربی و کنار گذاشتن رژیم لاغری می بینید، بدن بسیار راحت خودش را با شرایط جدید وفق می‌دهد و کارآمد است.

این زمان مناسب برای تغییر و نوسان در کالری، یعنی کربوهیدرات است. شما می‌توانید مقدار مشخصی از کربوهیدرات ها را در روزهای تمرین داشته باشید و سپس مقدار آن را در روزهای غیر آموزشی کاهش دهید. به این ترتیب شما یکنواختی را شکستید و یکبار دیگر نتایج را شروع کردید.

11.چربی نمی‌خورید

شما نیاز به چربی دارید اما خالص و ساده. چرا؟ چربی در تنظیم سطح هورمون ، در تولید انرژی و نگهداری متابولیسم کمک می‌کند. همچنین نقش بسیار مهمی در سیری دارد که باعث می‌شود زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و همچنین مصرف پروتئین زیاد باشد.

منابع سالم مانند آواکادو، روغن کرچک، انواع آجیل، روغن زیتون و روغن ماهی استفاده کنید. رژیم غذایی خود را به طور کامل از چربی خالی نکنید زیرا یکی از مهمترین مواد مغذی است. رژیم های بدون چربی دیگر کاربرد ندارند. تعادل را دنبال کنید.

-