پیدا کردن نقش کربوهیدرات در رژیم غذایی شما را در دستیابی به اهدافتان و چگونگی رسیدن به آنها یاری میکند، جمله معروف شکسپیر میگوید: بودن یا نبودن مساله این است. آنچه که اکثر مردم نمی دانند این است که او در واقع یک ارایش دهنده تغذیه بود و نسخه اصلی رژیم را گفته است: “کربوهیدرات بالا یا کربوهیدرات کم. مساله این است”.اما سردبیران او نمی دانستند که این سوال واقعا مهم است این احتمالا دقیق ترین سوال در اینجاست.فیس بوک مکان بسیار متفاوت و حوصله سربری خواهد بود اگربحث های  کربوهیدرات بالا در مقایسه با  کم کربوهیدرات وجود نداشت. آره زاک، شما می توانید از صنعت تناسب اندام برای بالاترین میزان تعامل کاربراندر هر زمان که یک مطالعه با کربوهیدرات کم و یا بالا کربن منتشر شده است تشکر کنید.حالا من می دانم که همه شما خوانندگان بسیار کنجکاوی هستید، شما احتمالا علاقه مندید بدانید باید غذای کم کربوهیدرات و یا کربوهیدرات بالا مصرف کنید. این دقیقا همان چیزی است که ما در این مقاله را پوشش خواهیم داد. هدف این مقاله این است که مواردی را ذکر کنیم که در آن شما باید کربوهیدرات بالا و مواردی که کربوهیدرات کم ممکن است بهتر باشد را انتخاب کنید.

1

کربوهیدرات شما را چاق نمی کند

قبل از اینکه به پرسش واقعی  بیلی سکشپیر برسیم که هیچوقت در زمان خودش اعتبارش مشخص نشد و درباره اینکه آیا باید کربوهیدرات کم یا زیاد کربوهیدرات مصرف کند، باید یک ایده را کنار بگذاریم: کربوهیدرات چربی شما را کاهش می دهد.من قصد دارم شما را با 150 کلمه متقاعد کنم. ایده اینست. کربوهیدرات باعث آزاد شدن انسولین می شود که چربی آن را ذخیره می کند. این ایده که کربوهیدرات باعث چربی شما می شود یک فرضیه علمی است و ما می توانیم آن را آزمایش کنیم. در اینجا لیستی از سوالاتی است که اگر کربوهیدرات چربی شما را افزایش داده با «بله» پاسخ داده می شود، پاسخ واقعی آنها را بدهید:

هنگامی که  کالری و پروتئین کنترل می شود، رژیم های غذایی با کربوهیدرات باعث افزایش چربی بدن می شوند؟

هنگامی که  کالری و پروتئین کنترل می شود، با رژیم های غذایی کم کربوهیدرات شما چربی بیشتری را از دست می دهید؟

آیا کاهش وزن در رژیم کربوهیدرات بالا غیرممکن است ؟

آیا سطح انسولین افزایش چربی در آینده را پیش بینی میکند ؟

آیا مصرف پروتئین بالا (که باعث ترشح حجم زیادی انسولین میشود) باعث  افزایش چربی شما می شود؟

به معنای واقعی کلمه همه چیزهایی است که شما باید بدانید تا خودتان را متقاعد کنید که کربوهیدرات ها شما راچاق نمیکند در این سوالات وجود داشت. حالا می توانیم به ادامه بحث برسیم

مواردی برای رژیم های غذایی  با کربوهیدرات بالا

رژیم های غذایی ابزار هستند و شما باید از رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به اهداف خاص استفاده کنید. یک رژیم غذایی با کربوهیدرات یک ابزار عالی برای اهداف خاص است.ما می دانیم که کربوهیدرات ها و پروتئین ها نیازهای ضروری برای تولید بالاترین سطح سنتز پروتئین عضلانی به وعده های غذایی و وعده بعد از تمرین بستگی دارند. ما همچنین می دانیم که کربوهیدرات بالا، رژیم های پروتئین بالا برای افزایش حداکثر افزایش عضلات در طول برنامه های آموزشی مقاومتی ضروری هستند.داده ها فوق العاده قطعی در مورد این موضوع است. اگر میخواهید جابجا شوید، به پروتئین نیاز دارید و نیاز به کربوهیدرات دارید.انجام ورزش در سطح بالا که 65 درصد از تلاش حداکثر خود را برای مدت زمان بیش از 90 تا 180 ثانیه نیاز به رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا دارد. رژیم های کم کربوهیدرات برای تمرین های با شدت زیاد پاسخگو نیستند.داده های بیش از 40 سال وجود دارد که به ما می گوید که بدن چگونه سوخت را با شدت بیش از 65 درصد افزایش می دهد و اکثرا  حاصل سوزاندن کربن هیدرات است. اگر می خواهید از حداکثر ظرفیت خود برای هر مدت  بطور جدی استفاده کنید، باید یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا مصرف کنید.اگر شما می خواهید چربی را از دست بدهید، دو جنبه مهم از دست دادن چربی، تعادل و پایداری کالری است. مطالعات متعدد نشان می دهد که بهترین راه پیروی از رژیم غذایی کم تاثیر، به طور قابل ملاحظه ای موثر تر از پیروی از رژیم غذایی موثر است.اساسا این به این معنی است که اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن چربی هستید و می توانید تعادل کالری خود را حفظ کنید و برنامه رژیم غذایی خود را با خوردن تنها موز، سیب زمینی و پروتئین آب پنیر، کربوهیدرات بالا به دست بیاورید.

موارد برای رژیم های کم کربوهیدرات

یکی از مزایای اصلی یک رژیم کم کربوهیدرات،اساسا اکثرمصرف  مواد غذایی با انعطاف پذیری زیاد و خوشمزه تر را کاهش میدهید. منظورم این است که به طور پیش فرض، در رژیم های کم کربوهیدرات معمولا نیاز دارند که پروتئین، سبزیجات، آجیل، دانه و کمی میوه بخورند. رژیم های مشابه این معمولا به شکل ساختاری به وجود می آیند که باعث ایجاد محدودیت کالری خود به خود می شوند.اکثر مردم معمولا به  خوردن تن مرغ و کلم میرسند، مصرف کالری آنها به شدت کاهش می یابد و وزنشان کاهش می دهند.این ویژگی رژیم های کم کربوهیدرات باعث می شود که آنها برای عموم مردم بسیار مناسب باشد و در بسیاری از موارد رژیم غذایی بطور آزادانه اجازه خوردن تا حد اشتها ر نسبتا آسان بگیرد.بنابراین اگر فردی هستید که سعی در از کاهش وزن دارد و از پروتئین و سبزیجات استفاده می کندو از رعایت رژیم شمارش کالری دقیق لذت نمی برد، از این رو احتمالا رژیم کم کربوهیدرات واقعا مسیر موثر برای شما در پروسه کاهش وزن خواهد بود.

اجازه بدهید با بررسی یک واقعیت کمی به شما حمله کنم. برای بسیاری از ما، کربوهیدرات کم نمیتواند ما را بکشد. اگر شما مثل من “یک شخص معمولی” هستید و در ورزشگاه 6-8 ساعت در هفته وقت صرف  می کنید، بیشتر تمرینات سبک بدنسازی را انجام می دهید و به دنبال کاهش چربی های بدن هست، کاهش 8 تا 16 هفته کربوهیدرات کم قصد ندارد شما را کاملا از بین ببرد.به طور جدی، عملکرد شما ممکن است کمی کاهش یابد، ممکن است عضلات شما از بین بروند، اما سالها تلاش شمارا نابود  نخواهد کرد. با برخی از زمان بندی های مغذی هوشمند شما حتی می توانید توده عضلانی خود را به خوبی حفظ کنید.اگر شما یک ورزشکار بدنسازی هستید که به دنبال کاهش است  یک رژیم کم کربوهیدرات برای شما مفید و قابل پیاده سازی است ، شما می توانید با موفقیت در طول یک دوره کاهش وزن از آن استفاده کنید.

2

نتیجه گیری

این مقاله درباره نبرد کم کربوهیدرات در مقایسه با کربوهیدرات زیاد نیست. بیشتر درباره این است که از “چه ابزارهایی باید برای هدف فعلی من استفاده شود” .

اگر شما در تلاش برای به حداکثر رساندن رشد عضلانی یا عملکرد ورزشی خود هستید، به خوبی از کربوهیدرات بالا استفاده کنید.

اگر سعی می کنید وزن کم کنید، بدنبال رژیم های غذایی حاوی پروتئین و سبزیجات مفید باشید و نیازی به انجام آن در سطح بالایی نباشد، شما می توانید از رژیم غذایی کم کربوهیدرات به طور موثر استفاده کنید.

هیچ رویکرد ذاتا “بد” نیست، اما آنها باید در کار درست استفاده شوند.

-