بطور کلی اگر انجام تمرینات ورزشی فردی بیشتر از  نیم ساعت باشد مطمئنا باید مایعات حین ورزش بنوشد، اما با توجه به تنوع رو به رشد انواع و اقسام نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، انتخاب۰ گزینه درست برای اکثر ورزشکاران کمی مشکل شده است. اگر تصمیم دارید برای مدت زمان بیش ازیک ساعت ورزش کنید بایدحتما ما یعات به بدن خود برسانید.

1

آب حجم زیادی از بدن را تشکیل می دهد. فرد وقتی که شروع به ورزش کردن می کند ، این مایع در بدنش مصرف می شود و یا از طریق عرق کردن از بدن او خارج می شود ، پس میزان آب بدن او باید یکسان باشد

یک ورزشکاردر طول شبانه روز نیاز به ۸ لیتر آب دارد و بایستی در فواصل زمانی مشخص مخصوصاً در طول تمرین بایستی هر ۱۵ دقیقه ۳۰۰ تا ۵۰۰   یک ساعت قبل تمرین نیز بهتر است ۱ تا ۲ لیوان آب بنوشید مصرف کنید.

معمولا نوشیدن آب سرد برای مردم بسیار لذت بخش می باشد.  همانطور که میدانید دمای داخلی بدن حدود 37 درجه می باشد. آب دریافتی برای جذب در روده باید به این دما برسد. پس هنگامی که ورزشکار آب سرد مینوشد مدت زمان بیشتری نسبت به آب با دمای بالاتر طول میکشد تا این آب جذب شود. آب مصرفی ورزشکار نباید دمای پایین تر از 4درجه داشته باشد. حتی برخی موارد بیان می شود آب گرمتر تا دمای 12درجه نیز بهتر است.
در صورتی که از نوشیدنی‌های انرژی زا و تجاری ورزشی استفاده می‌کنید در نظر بگیرید که میزان کربوهیدرات آن بیش از 6 تا 8 در صد نباشد و تقریباً هر 200 سی‌سی حاوی 120 تا 170 میلی گرم سدیم باشد. به طور طبیعی با افزودن کمی شکر و نمک به آب این میزان را می‌توان تأمین کرد.

-