انواع پروتئین وی و معرفی آنها: 

      مکمل بدنسازی پروتئین وی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و خواص مختلفی است. 
ما در کل سه نوع پروتئین وی داریم که هر کدام از آنها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

  1. پروتئین وی ایزوله: خالص‌ترین نوع پروتئین وی
  2. پروتئین وی کنسانتره:  زیاد خالص نبوده و چربی و لاکتوز بالایی دارد
  3. پروتئین وی ترکیبی: ترکیبی از ایزوله و کنسانتره
  4. 1

پروتئین وی ایزوله: 

   به این دلیل این مکمل پروتئین را نسبت  به پروتئین های دیگر اول آورده ایم که یکی از غنی ترین انواع پودر وی میباشد. این پودر علاوه بر خالص ترین بودن دارای BCAA  خیلی بالا و آمینواسیده های عالی میباشد. این نوع پروتئین در هر بار مصرف بیشترین نوع پروتئین را برای شما فراهم می‌آورد که این یعنی شما می‌توانید درصد بالایی از پروتئین‌های قابل استفاده را در مقایسه با پروتئین های دیگر موجود در بازار به دست آورید. این پروتئین هیچ گونه چربی یا لاکتوز یا کربوهیدراتی نداشته و برای کم کردن چربی های ذخیره شده در بدن و ایجاد ماهیچه یا هر گونه مصارف ورزشی مناسب می‌باشد.این مکمل پودر پروتئین یکی از گران ترین مکمل ها است. اما چرا این اسم را برای این پروتئین انتخاب کرده اند. پروتئین وی ایزوله یک محصول با کیفیت و غنی از آمینواسید است که به صورت کامل ایزوله نشده و  این در واقع به این معنی است که شما به ازای دریافت هر پیمانه پروتئین های قابل استفاده و قابل جذب کمتری را دریافت میکنید که دارای کالری بیشتری بوده و چربی کم و 2 گرم کربوهیدرات دارد. بای افرادی که میخواهند با چربی سوزی از وزن خود کم کنند میتوانند از این میزان پیمانه استفاده کنند اما برای افرادی که به دنبال افزایش حجم هستند کم است و در واقع خیلی ناچیز میباشد. 

پروتئین وی کنسانتره:

      پروتئین وی کنسانتره یا وی هیدرولیزات که به اصطلاح وی هیدرولیز شده یکی از بهترین انواع پروتئین های وی میباشد که از قبل روی آن عمل هضم انجام شده است این در واقع به این معنی است که آمینو اسیدهای آن به زنجیره‌های کوچکتر تجزیه شده‌اند. این پروتئین یکی از به صرفه ترین پروتئین ها از لحاظ قیمت است و این پروتئین دارای مقدار خیلی زیادی دارای آمینواسید است. چون این پروتئین دارای ویژگی جذب خیلی سریع است بهترین زما مصرفش صبح ها و بعد از ورزش است.این پروتئین دارای یک مزه ی خیلی تندی است که بر اساس میزان هیدرولیز آن که هرچه بالا تر باشد میزان تندی آن خیلی بیشتر میشود به همین خاطر است افرادی که از مزه های تند نمیتوانند استفاده کنند زیاد طرفدار این محصول نیستند.

پروتئین وی ترکیبی: 

       این مکمل همانند پروتئین های دیگر که نام بردیم سرشار از آمینواسیدهای فراوان میباشد که برای بدن خیلی مهم و ضروری هستند. این نوع پروتئین به نسبت پروتئینهای دیگر خیلی کم چرب تر و کم کربوهیدرات و شکر تر نسبت به پروتئین وی کنسانتره است.

-