مصرف درست و به اندازه ی مکمل بدنسازی بی سی اِی اِی باعث این میشود که با توجه به سه متغیر میزان مصرف، نسبت لوسین به ایزولوسین به والین و زمان بندی تعیین را کنید. ما در این مقاله یک مثال از این تقسیم بندی ها را برای شما آورده ایم.

اندازه مصرف: بهترین میزان مصرف بی سی اِی اِی حدود 5 تا 10 گرم در وعده است. 
میزان: تعیین اندازه برای مصرف این ماده بسیار مهم است.لوسین یکی از اصلی ترین آمینواسیدهایی است که به افزایش حجم عضلات و عضله سازی کمک خیلی زیادی می‌کند.اما این بدین معنی نیست که اگر از آن زیاد مصرف کنید بیشتر نتیجه میگیرید در واقع شما اگر میخواهید بهترین نتیجه را بگیرید از مصرف بی سی اِی اِی، باید نسبت مصرف خود را در مکمل مخصوص قبل از تمرین به صورت 2 به 1 به 1 تنطیم کنید. برای مکمل مخصوص آماده شده برای پس از تمرین باید اندازه لوسین باز هم افزایش یابد و نسبت ها به 3 به 1 به 1 تغییر کند تا به این دلیل رشد ماهیچه ها و ترمیم  آن ها سریع تر انجام شود. فراموش نکنید که تمامی نسبت های بالا باید با توجه به میزان 5 تا 10 گرم BCAA مشخص شود.

1

زمان بندی برای مصرف درست:

   بسیاری از افراد می گویند مصرف BCAA قبل از تمرین نتیجه زیادی نخواهد داشت و اگر پس از تمرین مکمل هایی مانند پروتئین وِی مصرف می کنید، مصرف BCAA پس از تمرینات سخت خواهد بود.اکثر کارشناسان با این موضوع مخالف هستند زیرا مصرف 5 تا 10 گرم BCAA قبل و بعد از تمرینات خیلی سخت، بدون در نظر گرفتن میزان و نوع پروتئینی که مصرف می کنید، به شما در عضله سازی کمک خیلی بزرگی میکند. مصرف BCAA قبل از شروع ورزش در باشگاه ، منبع انرژی بسیار مناسبی را در اختیار ماهیچهها و باف ت های عضاه ای شما شما قرار که علاوه بر آن، مدت زمان خیلی بیشتری را با انرژی بیشتر از قبل تمرین خواهید کرد. مصرف BCAA پس از تمرین ، باعث افزایش فعالیت سنتز پروتئین (همان تولید اسید آمینه است ) و سطح انسولین و GH می شود.یکی دیگر از زمان های مناسب برایاستفاده از  BCAA ها، در هنگام خوردن وعده های غذایی است که در آن ها میزان پروتئین کمتر از 30 گرم می باشد. اکثر منابع پروتئین حیوانی مانند لبنیات، گوشت قرمز، تخم مرغ و غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو و خاویار در هر 30 گرم خود، حدوداً حاوی 3 گرم لوسین هستند.پس اگر میان وعده و یا وعده اصلی شما حاوی کمتر از 30 گرم پروتئین است، با مصرف حداقل 5 گرمBCAA، از اختلال در سنتز پروتئین جلوگیری کنید تا دچار کمبود نشوید. 

-