امروزه افسردگی یکی از رایج ترین تهدیدات سلاکت روان شناخته شده است. افسردگی بیماری است که بعد از گذشت دوره بهبود هم (حتی بعد از دو سال) باز احتمال بازگشت افسردگی وجود دارد و فرد دوباره با بحران افسردگی روبرو می شود.

متخصصین تغذیه عقیده دارند که تغذیه و ورزش مناسب راهی مناسب و کم هزینه برای روبرویی با انواع بیماری های می باشد و حتی برای درمان و پیشگیری افسردگی کارایی دارد.
منظور از ورزش های مقاومتی ورزش هایی است که سبب انقباض عضله می گردد. 

1

انواع تمرینات مقاومتی

سه نوع اصلی از تمرین‌های مقامتی وجود دارد:

۱. وزن بدن

این نوع تمرین، فقط از وزن بدن شما استفاده می‌کند تا عضلاتتان را وادار به انقباض کند. این نوع تمرین شامل تمریناتی مانند بارفیکس، شنای سوئدی و اسکات است.

 

۲. وزنه‌های آزاد

استفاده از دمبل، هالتر و کتل بل، به افزایش فشار وارده بر ماهیچه‌های شما کمک کرده و باعث انقباض و عضله سازی می‌شود. تمرین با وزنه‌های آزاد، موثرترین شکل تمرین مقاومتی است، زیرا عضلات ثانویه (تثبیت کننده) را درگیر کرده، و منجر به رشد عضلانی موثرتر می‌شود.

۳. دستگاه‌ها

هر باشگاه، ده‌ها دستگاه دارد. دستگاه قفسه فلای (Pec Deck)، دستگاه سیم‌کش، دستگاه جلو پا و… دستگاه‌ها، به اندازه‌ی وزنه‌های آزاد موثر نیستند، اما یک جایگزین مطمئن‌تر برای افرادی هستند که در تمرینات مقاومتی، تازه کار می‌باشند.

هدف اصلی ورزش های مقاومتی
1. کاهش فشار خون
2. افزایش احساس شادی و سرزندگی
3. بهبود قدرت عضلات بدن
4. افزایش توده استخوان ها
5. کاهش چربی بدن
6. بالا رفتن حس مشارکت
7. افزایش اعتماد به نفس

همانطور که گفته شد ورزش های مقاومتی برای پیشگری از افسردگی ضروری می باشد.

-