ب3

این ویتامین تقریبا در ۶۰ نوع فرایند مربوط به سوخت وساز بدن نقش بازی می کند و با توجه به اهمیت آن در تامین سوخت مورد نیاز تمرینات برای بدن سازان بسیار مهم می‌باشد.نکته مهم در رابطه با نیاسین این است که که طبق تحقیقات انجام شده میزان غلظت این ماده در بدن بعد ز تمرین به شدت کاهش می یابد  از این رو بدنسازان باید در ارتباط با این ویتامین مصرف بیشتری داشته باشند.

ویتامین دی

ویتامین دی دارای نقشی حیاتی در جذب کلسیم و فسفر می‌باشد.کلسیم برای انقباض عضلات عنصری ضروری می‌باشد.اگر به میزان کافی‌ کلسیم درعضلات ذخیره نشده باشد. انقباض عضلانی مناسب هیچگاه به وجود نخواهد آمد.البته کلسیم برای حفظ تراکم استخوان‌ها نیز مورد نیاز است که همین امر نیز میتواند حمایت کننده افزایش حجم ماهیچه‌ها باشد.

1


ویتامین ب1

این فرم از ویتامین ب بتا حد زیادی در عضله سازی موثر است. تیامین یکی‌ از ویتامین‌هایی است که در سنتز پروتیین و رشد عضلات مورد نیاز است.همچنین تیامین به روش غیر مستقیم در انتقال اکسیژن از طریق گلبول های قرمز نیز نقش مهمی دارد.
تیامین جزو ویتامین هایی است که عملکرد تمرینی را نیز بهبود می بخشد.و در تمرینات عنصری حیاتی به حساب می اید.


ویتامین ب6

سنتز پروتیین و سوخت کربوهیدرات در بدن تنها زمانی اتفاق می افتد که این ویتامین حضور داشته باشد.همانند نیاتین ,در مورد این ویتامین نیز ثابت شده است که تاثیر فراوانی در جذب پروتیین و بهبود عملکرد ورزشکاران دارد.

ویتامین ث

این ویتامین از جهات مختلفی در رشد عضلات تاثیر مستقسم دارد اولین تاثیر آن مبارزه با رادیکال های آزاد است که ریکاوری را تسریع میکند.جذب آمینو اسید را تسهیل می کند و با ساخت کلاژن به شادابی پوست کمک میکند.کلاژن تشکیل دهنده اصلی‌ بافت‌های همبند می‌باشد که نقش آنها نگه داشتن بافت های عضلانی و استخوانی در کنار یکدیگر است این بافت ها در جلوگیری از اسیب دیدگی نقش حیاتی دارند و این خود یک امتیاز بزرگ برای کسانی است که از وزنه های سنگین استفاده میگنند.
ویتامین ث امتیاز های دیگری نیز در بهبود عملکرد شما دارد از جمله آنان میتوان به توانایی آن در جذب آهن اشاره کرد که خود عامل اصلی انتقال اکسیژن در خون و افزایش عملکرد فرد در تمرینات است.
دیگر تاثیر ویتامین ث کمک به ساخت و آزاد سازی هورمون های آنابولیک است که خود اولین عامل در رشد عضلات است.نکته آخری که در ارتباط با ویتامین ث وجود دارد این است که این ویتامین محلول در آب است و به سرعت در بدن و عضلات چخش می شود .پس هر جه حجم عضلانی بیشتری داشته باشید میزان بیشتری از ویتامین ث نیز نیاز دارید.

-