گوجه‌فرنگی:

یک  گوجه‌فرنگی بزرگ تنها ۳۳ کالری انرژی دارد. این ماده غذایی دارای ترکیب شناخته‌شده‌ی ۹-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون و تناسب‌اندام کمک و درنتیجه سبب چربی سوزی شده و چربی شکم را نیز کنترل می‌کند. این ترکیب همچنین با عارضه‌های مزمن مرتبط با چاقی و افزایش وزن مبارزه می‌کند. ازاین‌رو بهترین انتخاب برای بدن‌سازان می‌تواند باشد.

فلفل قرمز:

در مطالعه‌ای از 300 نفر در مورد ‌مواد خوراکی که اغلب استفاده می‌کنند سؤال شد. محققان دریافتند که اشخاصی که رژیم غذایی آن‌ها اکثراً شامل بتاکاروتن و لیکوپن بود (مواد فیتوشیمیایی که سبب نارنجی شدن هویج می‌شود و به گوجه‌فرنگی و فلفل قرمزرنگ می‌دهد) کمر باریک‌تر و چربی شکم آن‌ها کمتر بوده. ازآنجاکه بتاکاروتن و لیکوپن آنتی‌اکسیدان‌های توانمندی هستند، از دیدگاه متخصصین می‌توانند ترکیبات زیان باری را که سبب ‌انباشت چربی می‌شوند از بدن پاک‌سازی کنند. از سوی دیگر، فلفل غنی از ویتامین C است که برای چربی سوزی ضروری است.

1
ماهی سالمون:

مصرف چربی هنگامی‌که در فکر سوزاندن چربی هستید شاید کار خطایی محسوب شود، ولی دریافت اسیدهای چرب اُمگا ۳ از ماهی‌های چربی مثل سالمون می‌تواند یکی از توصیه‌های پزشک تغذیه باشد. مکانیسم اُمگا ۳ در بدن کاملاً معلوم نیست، ولی این اسید‌های چرب سبب کاهش چربی می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است، اسیدهای چرب امگا ۳ سبب کمتر گرسنه شدن شما می‌شود و تا دو ساعت پس از مصرف آن احساس سیری می‌کنید. مصرف حداقل هفته‌ای ۲ بار ماهی سالمون و سایر ماهی‌های چرب و کنسرو ماهی تن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خیار:

خیار  یک میوه‌ی جوان‌کننده، کم‌کالری و همین‌طور چربی سوز شکم است. ۱۰۰ گرم خیار حاوی حدوداً ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری انرژی است. این میوه همچنین غنی از مواد معدنی، فیبر خوراکی و ویتامین است. مصرف یک بشقاب سالاد خیار راه مؤثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزادشده در سیستم گوارش می‌باشد.


شکلات تلخ:

شکلات تلخ غنی از «روی» است و به چربی سوزی کمک می‌کند. «روی» گردش هورمون لپتین را افزایش می‌دهد که اندازه مصرف انرژی، ذخیره‌ی چربی و اشتها را نظم می‌بخشد و همین مسئله سبب سوختن چربی‌ها می‌شود. زمان خوردن شکلات تلخ، نوعی را انتخاب کنید که مقدار قند آن کم باشد.


هندوانه:

خواص هندوانه بسیار زیاد است و ۹۱ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. اگر قبل از مصرف وعده‌ی غذا هندوانه بخورید، معده‌ی شما بدون ورود کالری به بدنتان پر می‌شود. در ثانی، هندوانه سبب می‌شود برای مدت زیادی احساس سیری کنید و با جمع شدن آب در بدن مبارزه می‌کند. هندوانه سرشار از ویتامین‌های B1، B6 و C و پتاسیم و منیزیم و یک ماده‌ی خوراکی خوب برای رژیم کم‌کالری و کم‌چربی است. در پژوهشی، در دانشگاه کنتاکی اثبات شد نوشیدن دو لیوان آب هندوانه در روزبه مدت ۸ هفته وزن را بدون تغییر توده‌ی عضلانی کاهش می‌دهد.

-