اگر دوست دارید دارای باسن بزرگ و خوش‌فرمی داشته باشید باید در نظر داشت به این هدف برخلاف باور اکثر مردم علاوه بر انجام تمرینات ورزشی مناسب، نیازمند داشتن یک رژیم غذایی مناسب است.

1

تخم مرغ

تخم مرغ بسیار مغذی است. مواد موجود در تخم مرغ به بدن شما در تولید انرژی از رژیم غذایی­ کمک می­‌کند. هر تخم مرغ متوسط حاوی تقریبا ۶ گرم پروتئین است و به همین دلیل است که تخم مرغ یک ماده غذایی عالی برای اضافه کردن به رژیم غذایی سرشار از پروتئین است. 

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای حاوی مقدار متعادلی کربوهیدرات پیچیده و پروتئین است. در هر یک فنجان (۱۹۵گرم) برنج قهوه‌ای پخته‌شده، ۵ گرم پروتئین وجود دارد. پودرهای پروتئین تهیه شده از برنج قهوه­ای، یک گزینه عالی برای افرادی هستند که به افزایش پروتئین بیشتر احتیاج دارند

ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع عالی پروتئین است. در 100گرم ماهی سالمون، 20 گرم پروتئین وجود دارد. ماهی های چرب نظیر ماهی سالمون، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند. مصرف امگا ۳ به مدت شش ماه منجر به افزایش حجم و استحکام عضلات در این گروه از افراد در مقایسه با گروه کنترل شد.

آواکادوو

این میوه خوشمزه حاوی چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است و سرشار از ویتامینC، پتاسیم، ویتامینB۶ ومنیزیم است. آواکادو حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، از جمله کاروتینوئیدهایی همچون لوتئین، زیکسانتین و کریپتوکسانتین است.

سینه مرغ

سینه مرغ سرشار از پروتئین‌های باکیفیت است؛ یعنی در هر ۷۸ گرم سینه مرغ، ۲۴ گرم پروتئین وجود دارد. مرغ همچنین سرشار از ویتامین‌های B از جمله نیاسین و ویتامین‌هایB۶ و B۱۲ است.

-