در تمرین بدنسازی از گلوتامین استفاده کنید.

گلوتامین یک مکمل غذایی پرطرفدار است. در بدنسازی وقتی بدن شما شروع به عضله سازی و حجم دهی عضلانی میکند، بدن تان به گلوتامین نیاز دارد. در زمان ریکاوری و بازیابی کوتاه مدت عضله ، گلوتامین همراه با سایر اسیدهای آمینه، بلوک های ساختمانی عضله جدید می سازد مصرف گلوتامین به تقویت عضلات کمک می کند تا بتواند تمرینات بیش از حد بدنسازی را تحمل کند.

1

کمک به پایین آوردن سطح سرطان.

بیماران مبتلا به سرطان اغلب سطوح پایین گلوتامین و سایر مواد مغذی را دارند. با توجه به این کمبود، تحقیق در مورد اینکه چگونه مکمل گلوتامین می تواند به بیماران سرطانی کمک کند، انجام می شود. در حال حاضر، از گلوتامین برای بیماران مبتلا به سوء تغذیه و همچنین برای بیماران دریافت پیوند مغز استخوان استفاده می شود. برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است به استوماتیت کمک کند که التهاب مخاط دهان و اسهال مرتبط با شیمی درمانی است.

مصرف گلوتامین مسائل دیگری را نیز درمان می کند . ممکن است از بیماری های التهابی روده (IBD) که شامل کولیت زخمی و بیماری کرون است، به کمک مکمل های گلوتامین کمک کند. این به این دلیل است که گلوتامین نقش مهمی در محافظت از مخاطی دارد که بر روی دستگاه GI قرار دارد. یک قرص 5 گرم قرص، شش بار در روز به مدت 16 هفته مصرف کنید. مقدار زمان این دوز محدود است، زیرا دوز بسیار بالاتر از حد نرمال است. گلوتامین به اسهال و التهاب مخاط در دهان کمک می کند، مطالعات هنوز نشان نداده اند که با سایر شرایط گوارشی مثل بیماری کرون کمک می کند. گلوتامین همچنین ممکن است در ترویج افزایش وزن در بیماران مبتلا به اچ آی وی / ایدز مفید باشد. چند مطالعه نشان می دهد که گلوتامین علاوه بر مکمل های دیگر می تواند سبب افزایش وزن و افزایش توده عضلانیشود. بیماران مبتلا به HIV / AIDS اغلب وزن زیادی از دست میدهند و عضلات شان تحلیل میرود. علاوه بر این، ممکن است به این بیماران کمک کند که مواد مغذی را بهتر جذب کنند، که با این شرایط در نظر گرفته می شود.

از مکمل گلوتامین برای بهبود زخم استفاده کنید.

مکمل ها اغلب برای کمک به افرادی استفاده میشود که از استرس زخمی شدن و خونریزی رنج می برند. وقتی بدن تحت تأثیر آسیب عضلانی، سوختگی یا عفونت قرار می گیرد، هورمون کورتیزول آزاد میشود و باعث کاهش گلوتامین می شود. برخی مطالعات نشان می دهد که مکمل های گلوتامین به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند که در برابر عوارض جانبی مبارزه کنید. مکمل گلوتامین به کاهش عفونت کمک می کند. خواص ریکاوری عضلات از جمله مهمترین موارد مصرف گلوتامین است.  بسیار موثر در بیمارانی که از سوختگی یا جراحی رنج می برند.

-