اگر فکر می‌کنید یک هفته مرخصی از ورزش به‌طور معجزه‌آسایی کمردرد را برطرف کند، متأسفانه اشتباه می‌کنید. در عوض، این نکات را مورداستفاده قرار دهید!

تمرین به‌صورت روان اجرا می‌شود، شما در حال پیشرفت مداوم هستید و در ورزشگاه احساس عالی می‌کنید. سپس، به کمر ضربه می‌خورد.

لحظه‌ای که برخورد می‌کند، شما در تلاش برای جلوگیری از افزایش تحریک، سفت می‌شوید. به‌تدریج احساس کشش شدید در پشت شما پالس می‌کند. شما چند دقیقه صبر می‌کنید تا فروکش کند اما احساس کوچک و خم شدن یا چرخش در پشت خود داشته باشید.

1

شما به یک غلتک فوم سرگرم می‌شوید و چند دقیقه درحالی‌که شوک اولیه از بین می‌رود دراز می‌کشید. شما شروع به آزمایش آب‌درمانی، کشش و حرکت کم می‌کنید، سعی می‌کنید ببینید که آیا می‌توانید کارکنید تا بتوانید دوباره به تمرین خود بپردازید.

شما مشتاقانه تمام‌روز تمرین کرده‌اید و مصمم هستید که اجازه ندهید کمی درد تمرینات شمارا خراب کند. گذشته از این، شما قبلاً با کمردرد روبرو شده‌اید، می‌توانید مدیریت کنید. شما فقط درد را به عقب می‌اندازید و خود را در جای دیگری متمرکز می‌کنید.

متأسفانه، به نظر نمی‌رسد که استراتژی چشم‌پوشی از آن بتواند جادویی انجام دهد و درد را از بین برود، این بار پیروز می‌شود.

چه‌کاری باید انجام دهید وقتی‌که به کمرتان فشار آوردید

حالا چی؟ پیش‌ازاین، فکر من وقتی با یک درد مخصوصاً نگران‌کننده سروکار داشتم این بود که کمی زمان استراحت می‌کنم تا بهبود یابم و به‌عنوان تازه در یک یا دو هفته دیگر برگردم.

متأسفانه، همان توصیه‌ای بود که من هنگام برخورد با درد و درد ناخوشایند به مشتریانم می‌دادم. خب مشکل چی بود؟ این چیزی ثابت نکرد.

مشتری‌ها پس از یک استراحت کوتاه به ورزشگاه می‌آیند و احساس می‌کنند کمی بهتر و مشتاق بازگشت به تمرین هستند. ما فقط به تمرینات ساده‌تر درگیر می‌شویم تا دریابیم که هیچ‌چیز تغییر نکرده است. آسیب‌های قبلی آن‌ها دیر یا زود خود را نشان می‌داد و ناامیدی همچنان ادامه می‌یابد.

درحالی‌که من کاملاً وقت خود را دور از ورزشگاه مدیریت می‌کنم تا به بدن و ذهن امکان استراحت و بهبودی پیدا کند، برطرف حل کردن کمردرد به‌آسانی نیست که همه‌چیز را متوقف کنید آیا ترجیح نمی‌دهید در ورزشگاه بمانید، سلامت خود را بازگردانید و دوباره به لذت بردن از تمرینات خود بازگردید؟

خوشبختانه اکنون می‌توانم واقعاً به شما کمک کنم که بدون توصیه معتبر و ساده و وقت صرف کردن، از این شرایط ناامیدکننده خارج شوند؛ بنابراین چه‌کاری می‌توانم انجام دهم تا به شما در رفع کمردرد و دردها کمک کند؟ بیایید در مورد آن صحبت کنیم

بیایید نگاهی به مشتری اخیر من بیاندازیم، او را تیم می‌نامیم. تیم پیش من آمد تا از درد کمر که بیش از یک سال با آن روبرو بود، برطرف شود. ناامید پس از چند دوره فیزیوتراپی و تلاش برای بازگشت به رده‌های گروه خود، تنها در همان وضعیت مقابله با کمردرد با مشاوره رفتن و مدت‌زمان طولانی دوری از ورزشگاه باقی‌مانده است. حتی فکر کرد بهتر است دیگر ورزش را ادامه ندهد.

پس چه کردیم؟ ما تمرینات او را کاملاً بازسازی کردیم، مواردی را که برای اهداف وی غیرضروری بودند، کاهش دادیم و ازنظر حرکت، بار و حجم در حد مناسب او ماندیم. به‌آرامی با کمک برنامه بازگشت بسیار خاص به ورزش، وی توانسته است به تمرینات بدون درد برگردد.

من می‌خواهم سه عامل اساسی را که من برای کمک به تیم برای بازگشت به تمرینات به‌کاربرده‌ام، در اختیار شما قرار دهد که شما نیز باید درراه تمرین بدون درد دوباره در نظر بگیرید.

شما محدوده حرکت را ندارید

این‌یک مسئله مهم است. اگر به‌طور مداوم بیشتر ازآنچه بدنتان ظرفیت دارد و دسترسی ایمن دارد، کار می‌کنید، خود را در معرض خطر قرار می‌دهید.

اگر قبلاً با مشکلاتی سروکار داشتید، ممکن است با آموزش مکرر که در حال حاضر با ظرفیت بدن شما موافق نیست، آسیب بیشتری وارد کنید.

چه طور درستش کردی؟

شما نیاز به ارزیابی حرکتی دارید. شما باید بدانید که در کجا ممکن است فاقد ظرفیت باشید، بنابراین می‌توانید تنظیمات مناسبی را در آموزش خود انجام دهید تا مناطقی که در آن‌ها کمبود دارید بهبود پیدا کنند و از انجام کارهایی که خارج از محدوده ظرفیت دوری‌کنید.

  1. شما خیلی زیاد انجام می‌دهید

بازهم، این می‌تواند یک قطعه فوق‌العاده مهم برای معما باشد تا شمارا از درد دور کند. ورزش باعث ایجاد استرس جسمی روی بدن شما می‌شود. خوب است، برای ایجاد تغییر، استرس لازم است.

بااین‌حال، وقتی بدن شما نمی‌تواند همه کارهایی را که در ورزشگاه انجام می‌دهید، مطابقت داشته باشد، خوب نیست.

چه طور درستش کردی؟

در تمرینات خود یک دقت عمیق بکنید و به همه کارهایی که انجام می‌دهید تمرکز کنید. حجم خود را کم کرده و چربی را کم کنید. چه‌کاری انجام می‌دهید که برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خود ضروری و خاص نیست؟

حجم ناخواسته را برش دهید، این وقت و انرژی شمارا کم می‌کند و به کارهایی اضافه می‌کند که بدن شما سعی در بهبودی دارد. ببینید نحوه عملکرد شما با این تنظیمات چگونه است، ممکن است تعجب کنید که چه احساسی دارید و چه‌کاری می‌توانید انجام دهید.

  1. شما نمی‌توانید ریکاوری کنید

آیا تابه‌حال مداد شکسته‌اید؟ مطمئناً کردید. درحالی‌که مداد را خم می‌کنید می‌شنوید که شروع به ترک خوردن می‌کند و در بعضی مواقع به‌اندازه کافی فشار را به مداد وارد کرده‌اید تا بتواند آن را به نصف برساند. مداد فقط می‌تواند استرس زیادی را تحمل کند.

درست مثل مداد، بدن شما استرس را که از طریق تمرین به آن اعمال می‌کنید تحمل می‌کند تا اینکه به نقطه شکست خود برسد. استرس از تمرین و سبک زندگی شما باگذشت زمان تجمع می‌یابد و اگر تمرین شما از توانایی شما در بهبودی بیشتر است، به امید حل کردن سریع درد و درد در ناحیه تحتانی کمر خود بگردید

چه طور درستش کردی؟

در اینجا برگ خریدهای مختلفی وجود دارد که باید آن‌ها را موردتوجه قرار دهیم، هرچند که پس از انجام موارد ذکرشده، مراقبت از این موضوع کمی آسان‌تر می‌شود. در اینجا فهرستی از چند منطقه برای اولویت‌بندی برای بررسی این لیست وجود دارد.

1.اولویت‌بندی خواب

تلویزیون را خاموش‌کنید.

2. مصرف مواد غذایی

به‌اندازه کافی بخورید تا ازآنچه در ورزشگاه و بهبود خود انجام می‌دهید پشتیبانی کنید.

3. آرامش

استرس از کار، روابط و زندگی روزمره نیز می‌تواند جمع شود. برای تمرین ذهن آگاهی و آرامش کافی وقت بگذارید.

4. تمرین خود را تنظیم کنید

حرکتی را در محدوده قابل دسترس نگه دارید، حرکت های غیرضروری را از تمرین خود حذف کنید و حجم و شدت آن را کاهش دهید تا به بدن شما فرصت بهبود یابد.

-