کمک در تنظیم آینه‌ها

تنظیم صحیح آینه‌ها در خودرو همیشه یکی از مهم‌ترین ملزومات ایمنی در رانندگی است. ممکن است بسیاری از افراد در تنظیم صحیح آینه‌های خودرو خود مشکل داشته باشند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید بهتر است هنگام تنظیم آینه جانبی سمت راننده سعی کنید آینه را به سمتی هدایت کنید که بتوانید دستگیره در جلو را در پایینی‌ترین قسمت آینه در سمت راست ببینید (به‌عبارت‌دیگر گوشه پایین سمت راست آینه). همچنین اگر قصد تنظیم آینه شاگرد را دارید کافی است همین مراحل را انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که برای تنظیم آینه سمت شاگرد، دستگیره، در گوشه سمت چپ آینه قرار بگیرد.

 

3

 

کمک در پارک دوبل

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های رانندگی در شهرهای شلوغ پیداکردن جای پارک است. بسیاری از رانندگان در پارک دوبل مشکل دارند مخصوصاً اگر بخواند خودرو را سمت چپ خیابان پارک کنند. برای حل این مشکل کافی است هنگامی که دنده‌عقب وارد و به‌صورت مورب وارد محل پارک شدید نگاهی به موقعیت دستگیره در جلو خودرویتان بکنید. اگر در آینه دستگیره در با جدول‌ها کنار خیابان مماس شده بود بلافاصله فرمان را تا انتها به سمت مخالف بچرخانید تا خودرو به‌صورت مناسب در جای پارک قرار گیرد. اگر این کار را به‌صورت صحیح انجام دهید به‌هیچ‌عنوان خودروی شما به جدول با به خودروی جلویی برخورد نمی‌کند.

کمک در پارکینگ‌های شلوغ

معمولاً در پارکینگ مجتمع‌های مسکونی شلوغ، به دلیل فضای کم پارکینگ، ساکنان مجبورند خودروهای خود را بسیار نزدیک به هم پارک کنند. این موضوع سبب می‌شود احتمال برخورد در خودرو هنگام باز شدن به در خودرو کناری بالا برود. در مواقع این‌چنینی کافی است نگاهی به دستگیره در خودروی کناری بیندازید؛ اگر بالاترین قسمت رودری خودروی شما مماس با دستگیره در خودروی کناری قرار گرفته بود با خیال راحت در خودرو را تا انتها باز کنید و مطمئن باشید که در خودرویتان با خودروی کنار برخورد نمی‌کند.

کمک به تنظیم فاصله با خودروی جلویی

اگر خودرویی را تازه خریداری کرده باشید شاید چند هفته یا شاید چند ماهی طول بکشد تا به طور کامل با ابعاد آن آشنا شوید و بتوانید در مکان‌های شلوغ یا تنگ گلیم خود را از آب بیرون بکشید! دستگیره درهای آسان‌بازشو به شما این امکان را می‌دهند که سریع‌تر، راحت‌تر و بهتر بتوانید با خودروی خود در معابر تنگ و شلوغ حرکت کنید. برای مثال زمانی که می‌خواهید در یک کوچه که دو طرف آن ماشین پارک کرده است دور بزنید باید هنگام عقب و جلو کردن خودرویتان به طرفین کوچه بسیار نزدیک شوید تا نهایتاً بتوانید با دو یا سه فرمان دور بزنید. برای انجام هرچه بهتر این کار، کافی است هنگامی که می‌خواهید به خودروی جلویی نزدیک شوید به دستگیره در آن خیر شوید؛ هرگاه جلویی‌ترین قسمت داشبورد (محل برخورد شیشه با داشبورد) مماس با دستگیره در خودروی مقابلتان قرار گرفت، بدانید فاصله خودروی شما با خودروی جلویی کمتر از ۱۰ سانتی‌متر است.

کمک به پارک کردن پشت به جدول

اگر تا کنون در پارکینگ‌های عمومی سرباز رفت آمد کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که برخی اوقات نیاز است خودرو را تاحدامکان به جدول نزدیک پارک کنید تا امکان عبور و مرور برای خودروهای دیگر فراهم باشد. هنگام قرار گرفتن در این شرایط بازهم دستگیره در خودرو به کمک شما می‌آید. زمانی که دنده‌عقب به سمت جدول حرکت کردید با نیم‌نگاهی به دستگیره در متوجه فاصله‌تان با جدول می‌شوید. اگر در آینه قسمت پایینی دستگیره در جلو را مماس با جدول دیدید بدانید که فاصله سپر خودروی شما با جدول کمتر از ده سانتی‌متر است.

-