تبلت‌های دل که یکی از برندهای مطرح و معتبر تبلت در بازار است که به دلیل داشتن مزایایی همچون قیمت مناسب، سخت افزار قوی و بروز، سبک و باریک بودن و صفحه نمایش مناسب و کیفیت بالای ساخت بدنه طرفداران بسیاری دارند. اما این برند از تبلت هم مانند، تبلت‌های دیگر دارای مشکلات و معایبی بوده، که برخی از این معایب و مشکلات مربوط به نرم افزار تبلت است. از جمله مشکلات نرم افزاری تبلت دل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1

مشکل وصل نشدن به وای فای (NO Wifi)

وای فای امکان برقراری ارتباط به صورت نامرئی و بی‌سیم است، که تحت شرایط خاص امکان پذیر خواهد بود. اما این امکان و سیستم در برخی مواقع با مشکل و ایراد مواجه می‌شود. از جمله مشکلات آن می‌توان به عدم عملکرد وای فای، قطع و وصل شدن آن، عدم اتصال صحیح و مشکلاتی از این قبیل اشاره کرد.

یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت دل نبود، وای فای است، که برخی از کاربران از آن شکایت کرده‌اند، وصل نبودن و یا نداشتن وای فای می‌تواند به علل و دلایل مختلفی بستگی داشته باشد که برخی از علل و دلایل آن مانند درست تنظیم نبودن، مشکل روتر و … مربوط به مشکلات نرم افزاری تبلت دل است. همچنین یکی از مهم‌ترین عامل بروز مشکل در وای فای تبلت دل، ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب هستند. نصب یک آنتی ویروس مناسب و اسکن دستگاه می‌تواند، برای تعمیر وای فای تبلت دل موثر باشد. به این ترتیب فایل‌های مخرب، بدافزارها و ویروس‌های تبلت شناخته و لیستی برای حذف آنها به شما پیشنهاد می‌شود.

مشکل کم بودن صدای اسپیکر

اسپیکر تبلت قطعه بسیار ظریف و حساسی است. مشکلات و اختلالات این قطعه مشخص است و در انواع تبلت به یک شکل بروز می‌کند. یکی از مشکلات اسپیکر تبلت دل، کم شدن صدا است؛ به این معنی که اسپیکر دیگر قدرت صدای قبل را ندارد. همچنین گاهی صدا به طور کلی قطع شده و کاربر هیچ صدایی را از دستگاه نمی شنود. گاهی هم ممکن است صدا قطع و وصل شود.

دلایل زیادی می‌تواند سبب کاهش و قطع شدن صدای اسپیکر تبلت دل شود که برخی از آن‌ها مربوط به مشکلات نرم افزاری تبلت هستند. از جمله این مشکلات می‌توان به تنظیم نبودن و یا به هم ریختن تنظیمات صدا در دستگاه اشاره کرد. همه مدل‌های تبلت و گوشی هوشمند یک بخش ویژه برای تنظیمات صدا دارند که ممکن است در اثر ویروسی شدن و یا دستکاری توسط کاربران به هم بریزد. این موارد بر عملکرد اسپیکر تاثیر گذاشته و آن را مختل می‌کنند. همچنین ممکن است به دلیل وجود یک برنامه معیوب در تبلت، اسپیکر دچار مشکل شود.

مشکل بلوتوث

بلوتوث یکی از روش‌های ارتباطی در دستگاه‌های دیجیتالی است که نوع استفاده از آن در سال‌های اخیر تغییر کرده، اما هرگز بلااستفاده نشده است. این بخش از سیستم ارتباطی دستگاه‌های دیجیتال هر ساله با ارائه ورژن‌های جدید، بروزرسانی می‌شود و قدرت عملکردی آن افزایش می‌یابد. با این حال، بلوتوث تبلت می‌تواند به دلایل مختلف دچار مشکل شود، که برخی از این دلایل نرم افزاری هستند و سبب مشکلات نرم افزاری تبلت دل می‌شوند.

 
 

تعمیر بلوتوث تبلت دل از آن جهت اهمیت دارد که خرابی و عدم عملکرد صحیح آن مانع از جفت شدن دستگاه با سایر گجت‌های کاربردی می‌شود. برای مثال وقتی می‌خواهید یک هدفون را به تبلت دل خود از طریق بلوتوث متصل کنید، اگر بلوتوث تبلت شما خراب باشد، این اتصال برقرار نخواهد شد.

در بروز مشکلات بودجود آمده برای بلوتوث، مسائل سخت افزاری و نرم افزاری ریشه دارد. در صورت وجود مشکلات نرم افزاری، برای رفع آن می‌توانید بلوتوث تبلت را دل در حالت قابل رویت قرار دهید. دستگاهی را هم که می‌خواهید با تبلت دل به کمک بلوتوث جفت کنید، در فاصله نزدیک به هم قرار دهید. برای تعمیر بلوتوث تبلت دل یک بار دستگاه را ریست (خاموش – روشن) کنید.

دوربین به عنوان یکی از حساس‌ترین قطعات تبلت شناخته می‌شود. این قطعه، اهمیت بسیاری برای کاربران داشته و به این دلیل، تعمیرات آن نیز دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که در تعمیر دوربین تبلت دل مورد بررسی قرار می‌گیرد، کرش کردن دوربین است. در این حالت صفحه گوشی سیاه می‌شود و کاربر نمی‌تواند کاری با آن انجام دهد.

همانطور که اطلاع دارید، تبلت دل نیز همچون بسیاری از انواع تبلت‌های دیگر، از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. از دیگر دلایل مشکلات نرم افزاری تبلت دل که موجب بروز مشکل در دوربین تبلت می‌شود، ویروسی شدن این دستگاه است. وقتی تبلت با هجوم ویروس‌ها مواجه می‌شود، برنامه‌های مختلف از جمله برنامه دوربین تحت تاثیر قرار گرفته و دچار اختلال می‌شوند. همچنین ممکن است به صورت عمدی یا سهوی، تنظیمات دوربین به هم بریزد.

ایجاد خط و خش روی لنز دوربین نیز، عملکرد دوربین تبلت را دچار مشکل می‌کند. برای رفع مشکل دوربین تبلت دل، با توجه به نوع آسیب ایجاد شده، روش مناسب باید انتخاب کرد و با اجرای آن، عملکرد دوربین را به حالت اولیه بازگرداند. ری استارت کردن تبلت و راه اندازی دوباره آن، یکی از موثرترین روش‌هایی است که به خصوص در هنگام بروز مشکلات نرم افزاری تبلت دل می‌تواند راه گشا باشد. بررسی و اصلاح تنظیمات نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که تعمیرکاران برای ترمیم دوربین تبلت دل اجرا می‌کنند.

مشکل میکروفون

یکی از خرابی‌های پیش آمده در تبلت دل که ممکن است کاربر را ناچار به حضور در مراکز تعمیراتی کند، خرابی میکروفن است. در صورت خرابی میکروفن تبلت دل امکان برقراری ارتباط میان مخاطبین غیرممکن می‌گردد و دستگاه  تبدیل به دستگاهی بلااستفاده می‌گردد. اگر چه قابلیت برقراری ارتباط و تماس برای کاربران تبلت ممکن است، ضرورت چندانی هم نداشته باشد. اما در برخی موقعیت‌ها، نظیر تهیه گزارش توسط خبرنگاران که نیازمند به ضبط صدا است، این قطعه اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

مشکل در میکروفون تبلت می‌تواند به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری باشد، اگر در هنگام ضبط صدا یا فیلمبرداری، صدا به خوبی ضبط نمی‌شود و حتی با وجود امتحان هدفون و هدست، همچنان صدا به صورت بم و نامفهوم و همراه با نویز یا خش پخش می‌شود، در این حالت، باید به دنبال دلایل نرم افزاری مشکل میکروفون باشید. در این وضعیت ممکن است برنامه‌های مرتبط با میکروفن دچار مشکل باشند و یا تبلت شما نیاز به بروزرسانی داشته باشد.

لازم به ذکر است که در تعمیر میکروفن تبلت دل، برنامه‌های تبلت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از عدم وجود برنامه‌های معیوب اطمینان حاصل شود. بنابراین مشکل میکروفن می‌تواند یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت دل باشد.

2

مشکل صفحه نمایش

کار نکردن صفحه نمایش یکی از اشکالاتی است، که احتمال بروز آن در تبلت‌های دل و البته سایر تبلت‌های موجود در بازار وجود دارد. در صورت بروز این اشکال، صفحه نمایش تبلت، به دستورات لمسی کاربر بی‌توجه بوده و هیچگونه پاسخی نمی‌دهد، و به اصطلاح فریز می‌شود، که یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری تبلت دل است.

مانند بسیاری از تبلت‌های دیگر، فریزر شدن و عدم پاسخ گویی صفحه تاچ یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت دل است، که صفحه تاچ تبلت به فرمان‌ها و دستورات کاربر پاسخی نمی‌دهد. برای رفع آن توصیه می‌شود در درجه اول تبلت را ریبوت کنید. که در بیشتر مواقع با ریبوت کردن مشکل تلت برطرف می‌شود.

خوشبختانه در صورت حاد نبودن این گونه از مشکلات نرم افزاری تبلت دل، رفع آن، با اندک دستکاری در تنظیمات نرم افزاری دستگاه امکان‌پذیر است. ری‌بوت کردن دستگاه، که همان خاموش و روشن کردن آن است می‌تواند این مشکل را رفع کند. جهت این کار دکمه‌ی پاور را تا زمان خاموشی دستگاه فشار دهید.

دو دقیقه پس از خاموش شدن تبلت دل، آن را روشن کنید. با این کار به احتمال زیاد مشکل صفحه نمایش برطرف گردد. در صورتی که با روش فوق، مشکل دستگاه شما رفع نگردد، احتمال دارد اشکال از سوی نرم‌افزارهای دستگاه باشد. جهت رفع کار نکردن صفحه نمایش تبلت دل، سیم‌کارت و کارت حافظه را از تبلت دل خارج و دستگاه را خاموش کنید. (در صورتی که دکمه‌ی پاور دستگاه نیز از کار افتاده، برای خاموش کردن دستگاه می‌توانید باتری تبلت دل را از آن جدا کنید تا دستگاه خاموش شود).

اگر چه تخلیه سریع باتری تبلت می‌تواند علل و دلایل زیادی داشته باشد، که مربوط به سخت افزار و نرم افزار است، ولی در برخی موارد مشکلات نرم افزاری تبلت دل است که سبب تخلیه سریع باتری می‌شود. با وجود اینکه طول عمر اغلب باتری‌های تبلت به تدریج کاهش می‌یابد، ولی برخی معتقدند که تخلیه سریع باتری بعد از بروزرسانی نرم افزاری تبلت به وجود می‌آید.

3

ویروسی شدن تبلت دل

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری تبلت دل مربوط به ویروسی شدن آن است، که به دلیل استفاده از برنامه‌های مخرب، وصل شدن به کامپیوترها و دستگاه‌های آلوده به ویروس و یا وارد شدن به سایت‌های اینترنتی غیر استاندارد ممکن است برای دارندگان تبلت‌های دل به وجود آید. برای رفع آن باید ابتدا ویروس‌یابی و در نهایت مشکل ویروس برطرف شود، و اگر با این کار مشکل برطرف نشد، در آن صورت بهتر است تبلت فلش شود.

به طور کلی محصولات دل، از جمله محصولات پرفروش و محبوب در بین کاربران این محصولات است، به ویژه تبلت‌های دل که یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار است هستند. ولی با این حال، همه لوازم الکترونیکی دچار مشکل و ایراد می‌شوند، که تبلت‌های دل هم از این مورد استثنا نیستند، مشکلات نرم افزاری تبلت دل، شاید مانند سایر تبلت‌ها باشد، ولی به دلیل حساسیت و اهمیت نیاز به برطرف کردن فوری دارد، تا مشکلات دیگر ایجاد نشود.

-