برای خرید یک تبلت معمولی با کارکرد مناسب می‌توان تبلت‎های ایسر را انتخاب کرد. ایسر از جمله برندهایی است که قیمت بسیار مناسبی را برای تبلت‌های خود در نظر گرفته و دوستداران تبلت‌های معمولی با رنج قیمت مناسب می‌توانند این برند را انتخاب کنند. در این بحث مشکلات نرم افزاری تبلت‌های ایسر را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر تبلت‌های ایسر از ویندوز استفاده می‌کنند و شما اگر به دنبال تبلت‌هایی با سیستم عامل ویندوز هستید می‌توانید این برند را هم در نظر داشته باشید. تبلت‌های اندرویدی و همچنین ویندوزی از محصولات ارزان قیمت شرکت ایسر است که در کنار دیگر محصولات الکترونیکی کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است.

در ابتدای تولیدات ایسر، تبلت‌ها از ویندوز ۷ استفاده می‌کردند، ولی اکنون بیشتر ویندوزهای اعمال شده در تبلت‌های ایسر ویندوز ۱۰ است. با این همه مشکلات نرم افزاری تبلت ایسر به قوت خود باقی است ولی این تبلت‌ها می‌توانند یک سیستم کاربردی بسیار خوبی را ارائه دهند. تبلت‌های جدید ایسر چهار هسته‌ای بوده و سرعتی در حدود ۱.۳ گیگاهرتز را برای شما رقم می‌زنند. یکی از مشکلات متداول این تبلت‌ها وزن ۷۰۰ گرمی و یا بیشتر این برند است که ممکن است برای کاربران کمی خسته کننده باشد.

درکل تبلت‌های ایسر از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند. تبلت اصلی و داک کیبورد. به این نوع از تبلت‌های ایسر هیبریدی می‌گویند که می‌توانند تا حدی جایگزین یک لپ تاپ خانگی شوند. با تمام این‌ها یک سری مشکلات نرم افزاری تبلت ایسر به قوت خود باقی هستند که در ادامه این متن به بررسی و حل آن‌ها می‌پردازیم.

1

چگونه اندروید تبلت ایسر را بروزرسانی کنیم؟

همان طور که می‌دانید یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت ایسر مربوط به سیستم عامل این دستگاه یا بهتر است بگوییم همان اندروید است. اندروید سیستمی است که باید هر چند وقت یک بار آپدیت شود و با بروزرسانی که انجام می‌شود از فایل‌های نرم افزاری پشتیبانی بهتر و دقیق‌تری انجام دهد. این عمل در صورتی که درست و به موقع انجام نشود می‌تواند سبب اختلالات نرم افزاری و مشکلات بسیاری شود.

برای این که یک آپدیت دقیق و درست را انجام دهید گزینه About Device یا About Tablet به شما نشان می‌دهد که تبلت ایسر شما در حال حاضر از کدام نسخه اندروید استفاده می‌کند. بعد از این که سیستم تبلت ایسر شما اعلان بروزرسانی را برایتان ارسال کرد طی این مراحل پیش بروید. وارد برنامه PLAY STORE شوید سپس در قسمت جستجو کلمه ACER را تایپ کرده و فایل مربوطه را پیدا کنید. سپس روی UPDATE NOTES ضربه زده و منتظر کلید INSTALL باشید.

 
 

زمانی که INSTALL را شروع کردید اندروید تبلت ایسر شما شروع به آپدیت کرده و بروزرسانی شروع می‌شود. با این کار در صورتی که اندروید سیستم تبلت شما نیازی به آپدیت نداشته باشد. پیامی به شما ارسال می‌شود، در غیر این صورت بعد از اتمام کامل آپدیت با یک مرتبه خاموش و روشن کردن دستگاه می‌توانید از سیستم اندروید به روز خود استفاده کنید.

3

چگونه سرعت تبلت ایسر را افزایش دهیم؟

از مشکلات نرم افزاری تبلت ایسر کاهش سرعت دستگاه است. به دلایل بسیاری ممکن است سرعت تبلت هر روز کندتر شود و در بسیاری از نرم افزارها مانند نرم افزارهای تماشای فیلم یا دانلود فایل‌ها از اینترنت مشکلاتی را برای کاربر ایجاد کند. این که تبلت خود را از شر این سرعت لاک پشتی خلاص کنید چند راه کار وجود دارد. کش‌های اضافه تبلت خود را حذف کنید.

کش‌ها فایل‌هایی هستند که به مرور زمان در قسمت تنظیمات در بخش فایل‌ها به وجود می‌آیند. با حذف این فایل‌ها فضای اضافه اشغال شده را آزاد کرده و می‌توانید در سرعت عمل تبلت خود دخیل باشید. بروزرسانی برنامه‌های مختلف از جمله اندروید در افزایش سرعت تبلت ایسر دخیل است. می‌توانید چند وقت یک مرتبه تمامی اپ‌هایی که روی تبلت خود دارید را بروزرسانی کنید و حتما زمانی که تبلت برای بروزرسانی اندروید اعلان می‌فرستد این کار را انجام دهید.

همه کاربران تبلت کم و بیش برنامه‌هایی روی تبلت خود نصب می‌کنند که پس از مدتی کاربرد چندانی ندارد. این اپ‌ها فضای ذخیره سازی یا همان کارت SD را به شدت اشغال کرده و در روند عملکرد تبلت بسیار موثر هستند. در صورتی که از این قبیل نرم افزارها روی تبلت خود دارید حتما آن‌ها را هر چند وقت یک بار گلچین کنید و آن دسته از اپ‌هایی را که ضروری است را نگه دارید و ما بقی را حذف کنید. این فایل‌ها شامل عکس‌ها، فیلم‌ها و بسیاری از فایل‌های شخصی نیز می‌شود.

2

چرا تبلت‌های ایسر هنگ می‌کنند؟

تمامی افرادی که تبلت ایسر دارند می‌دانند که ممکن است گاهی تبلت هنگ کند و هیچ عملی را انجام ندهد. یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت ایسر همین اختلال است که دلایل بسیاری در به وجود آمدن آن دخیل هستند. قبل از هر مورد این پارامتر را در نظر داشته باشید که هنگ کردن تبلت دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد که باید در ابتدا علت آن را متوجه شوید سپس به رفع آن بپردازید.

از دلایل یک باره هنگ کردن تبلت می‌توان به مشکلات حافظه دستگاه تبلت اشاره کرد. یکی دیگر از این علت‌ها باز کردن و استفاده هم زمان از چندین نرم افزار است. گاهی اوقات نیز بعد از مدتی که از اینترنت استفاده کردیم این اتفاق رخ می‌دهد. برای رفع این حالت نخستین راهکاری که می‌توان انجام داد خاموش کردن تبلت است. برای چند دقیقه یا تبلت را خاموش نگه دارید و یا این که تبلت را یک مرتبه خاموش و مجدد روشن کنید. این کار کمک می‌کند تمامی فایل‌های اجرایی یک مرتبه دیگر فعال شده و تمامی آن‌ها از نو اجرا شوند. این کار کمک می‌کند سرعت تبلت تا حدودی افزایش پیدا کند.

در صورتی که تبلت شما دچار افت سرعت و یا هنگ شدن می‌شود حتما روزی یک مرتبه یا چند روز یک بار آن را خاموش کرده و مجدد روشن کنید. باتری تبلت نیز از گزینه‌های بسیار مهم در رفع این مشکل است. برای این که عمر مفید باتری تبلت ایسر را افزایش دهید اجازه ندهید که انرژی باتری تا آخر تمام شود سپس آن را شارژ کنید، بلکه قبل از ۱۰ % شارژ باقی مانده برای حداقل هشت ساعت تمام تبلت را کامل شارژ کنید.

ریست فکتوری آخرین راهکاری است که برای رفع مشکل نرم افزاری تبلت ایسر در زمینه هنگ کردن به شما پیشنهاد می‌شود. با این کار ممکن است تمامی اطلاعات شما از روی تبلت پاک شود و از بین رود ولی شما می‌توانید هر چند وقت یک مرتبه یک فایل پشتیبان از تبلت خود تهیه کرده تا در صورتی که ناچار شدید تبلت را با ریست فکتوری اصلاح کنید از حذف شدن فایل‌های خود پیشگیری کنید.

از پارامترهایی که در هنگ کردن تبلت ایسر دخیل است گزینه Location Services است. گزینه Location Services  در بخش تنظیمات مربوط به ردیابی دستگاه تبلت هست. با فعال بودن این گزینه سرعت بسیاری از دستگاه شما گرفته می‌شود و به شدت CPU تبلت تحت فشار قرار می‌گیرد. بهتر است این گزینه را غیر فعال کنید.

-